Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg har time til legen om to uker, for å få p-piller. Nå har det seg slik at jeg er hjemme på ferie, mensen er rett rundt hjørnet....og jeg vil gjerne få begynt på pillen fra denne mnd. Er det helt uhørt og ulovlig å låne et brett p-piller fra en venninne...for så å få samme merket av legen? (Jeg har bestemt meg for å prøve det samme merket)

Og hva sier jeg i så fall til legen... :-?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville nok ikke ha gjort det...

Du skal helst gjennom litt enkle kontroller før du setter igang.

Skrevet

Det kan være helsemessige årsaker til at du ikke får resept på p-piller av legen, selv om du selv har bestemt deg for å begynne. Hadde du gått på samme merke fra før, og bare blitt fri før du kom deg til legen ville jeg ikke ha sett de helt store problemene med å låne et brett av en veninne. Men når du ikke går på p-piller bør du for din egen skyld vente til du har vært igjennom kontroll hos legen. Den er ikke der bare for moro skyld!

Skrevet

Nei, jeg tenkte nok at det ikke var et lurt påfunn å låne slikt. Jeg har brukt p-piller før, men det er ca to år siden. Da brukte jeg et annet merke.

Men men, takk for at dere får tankene mine bort fra ville ideer :)

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg syns du kan låne et brett av en venninne. Dersom du har gått på p-piller før er det ikke noe problem. Du vet jo selv om du har hjerte/kar/høyt blodtrykk problemer i familien.

Jeg vil tro at dersom det er et vanlig p-pille merke er det eneste som kan stoppe legen din fra å skrive det ut til deg om det viser seg du har høyt blodtrykk (i praksis er jo dette det eneste de sjekker, i tillegg til en samtale og GU dersom det er mer enn 3 år siden sist)

Gjest Anonymous
Skrevet

Du trenger ikke si noe spesielt til legen, si bare at du vil ha xxx p-piller. Dersom det kommer jenter som ikke har anelse hvilket merke de vil ha, skriver legen bare ut et som han har erfaring med (gjerne et som ikke er altfor dyrt, og sjelden av de nye typene), dersom du sier at du vil ha merke xxx får du det!

Skrevet

Synes du skal droppe å begynne før du faktisk får p-pillene.

Selv om du vil prøve det merket som venninna di har, så er det ikke 100 % sikkert at du får det merket hos legen. Det er mange typer, og ikke alle passer alle heller.

Det er anbefalt fra de fleste hold å ikke låne p-piller...

:wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...