Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er mai, og for mange er det den store bunadsmåneden! Hvilken bunad har du? Er du fornøyd med den? Og er det noe du kunne tenke deg å kjøpe til/ forandre med bunaden din? Tenker da på tilbehøret ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en beltestakk fra Telemark som mamma og søsteren min har sydd til meg. Jeg har dufsesko til, og vipper håret mitt på gamlemåten. Ikke noe hårbånd ved vattfyll her i gården! Jeg har også et silketørke utenpå vippa. Jeg bruker tre søljer og klokkelenke på brystet, men skipper øredobbene da jeg ikke synes de passer til.

Ønsker meg broderte vadmelsstrømper eller mønsterstrikkede ullstrømper. Vadmelsstrømpene er jeg halvveis på, men de er så ekle å brodere, så det tar litt tid. :P

Skrevet

Tenker du føler deg flott da Sheltay Retrac! Hvilken farge har den? Dufseskoene var kjempe fine! Er det noe som er i tilknytting til beltestakken?

Skrevet

Bunaden min går i burgunderrødt, grønt og oker. Dufseskoene hører til beltestakken ja, de er kjemperare og morsomme. :)

Spent på hva andre bruker som tilbehør til bunadene sine!

Har i min tid skrevet bacheloroppgave om nettopp bunadtilbehør, så dette er jo en superspennende tråd. :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...