Gå til innhold

En venninne som ikke skjønner at klærne ikke kler henne

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Min venninne har en veldig stor rumpe. Den er også ganske utrent.

Problemet her er at hun bruker så lave bukser at hele rumpesprekken synes. Dette ser IKKE bra ut. Hun kler rett og slett ikke denne buksen i det hele tatt.

Jeg har prøvd å si til henne at buksen ikke er noe fin, og at hun bør trene opp rumpen litt for å bruke slike klær, men det er som om hun tror selv at hun ser veldig flott ut!

Hva gjør man da?

Det er flere som har kommentert henne ang denne buksen hun bruker så ofte..

Videoannonse
Annonse
Gjest Fighter
Skrevet

gi henne komplimenter når hun har på seg noe bra, for hun har vel noe som er bra? Jeg har mer tro på å fremheve det positive enn å kommentere det negative.

Skrevet

Skjønner ikke at noen går i sånne bukser så rumpesprekken syns jeg da. det er det ingen som kler etter min mening, stor rumpe eller ikke ... :roll:

Jeg syns den beste måten ville være å komme med komplimenter når hun går med noe som virkelig kler henne, ikke å kritisere henne når du ikke liker klesvalget.

Skrevet
Jeg syns den beste måten ville være å komme med komplimenter når hun går med noe som virkelig kler henne, ikke å kritisere henne når du ikke liker klesvalget.

Jeg er helt enig. Men allikevel vil jeg peke på en ting. Hvis de ikke kler seg fint etter min mening, eller kler seg feil etter kroppsform, osv, betyr veldig lite, nærmere ingenting. Om de spør direkte så kan jeg svare men ellers forstår jeg ikke hvorfor vi skal bry oss egentlig hvordan de rundt oss kler seg. Hvis de er glad og føler seg vel så la de være!

Skrevet

Er veldig enig med bedheadmelissa her, om noen venninner spør så får de svar. Da får de et ærlig svar, men det er min mening. Og det er jo ikke sikkert min mening er det som er riktig. Om ei venninne skulle hele tiden fortelle at mine kles valg hadde vært feil så hadde jeg blitt svært irritert. Dvs, jeg ville ha satte pris på å blitt det fortalt en gang, men om jeg da hadde valgt å gå med den stygge buksa eller den forferdelig jakken så hadde det vært mitt valg. Og i det store og det hele, hvor mye betyr det egentlig?

Skrevet

Jeg er helt enig. Men allikevel vil jeg peke på en ting. Hvis de ikke kler seg fint etter min mening, eller kler seg feil etter kroppsform, osv, betyr veldig lite, nærmere ingenting. Om de spør direkte så kan jeg svare men ellers forstår jeg ikke hvorfor vi skal bry oss egentlig hvordan de rundt oss kler seg. Hvis de er glad og føler seg vel så la de være!

Og jeg er helt enig med deg altså. Pleier aldri å kommentee med mindre jeg får direkte spørsmål jeg da. Eller, jo - om jeg syns de kler klærne så kommenterer jeg da :) Ellers må nå folk få kle seg i hva de vil for min del.

Skrevet

Pass dine egne saker, og la henne bruke de klærne hun trives i.

Gjest Balenciaga
Skrevet

I utgangspunktet er det best å passe sine egne saker.

Men det er et aldri så lite men.

Om dere engang skulle handle klær sammen kan du fortelle henne hvilke antrekk du syns hun kler. Trekker hun fram flere antrekk av den oppsiktsvekkende typen har du en gyllen mulighet.

Du kan si at du ikke syns buksen hun prøver sitter så godt som den skulle, men at du har sett en i butikken som du tror kan passe. Du kan hente en mens hun venter. Hvis hun prøver en som sitter godt forteller du henne akkurat det. At den sitter fint over rumpa og framhever figuren hennes :wink: Vær entusiastisk uten å overdrive.

Utviser man omtanke er det mange muligheter for å fremsagt et budskap.

Men husk: Det er hennes rumpe. Hun kler på den som hun vil.

Skrevet

Om rumpa er veltrent hjelper vel strengt tatt ikke så mye så lenge rumpesprekken synes..?

Er forøvrig enig med flertallet her; Fremhev heller det positive istedet for hele tiden å bemerke det negative :)

Gjest Cuddly
Skrevet
Om rumpa er veltrent hjelper vel strengt tatt ikke så mye så lenge rumpesprekken synes..?

Tenkte på det samme :ler:

Veltrent eller ikke; rumpesprekken er best å holde for seg selv :ler:

Gjest Embla s
Skrevet

Nå er vel ikke hun alene om å ha eksponert rumpesprekken sin i det siste.. og som andre her sier - andres rumpesprekker er ikke pent uansett rumpa.

Syns i utgangspunktet du ikke skal bry deg, men siden det er noe hun selv sikkert ikke ser (!!) kunne du rett og slett si det til henne; "Du, i den buksa ser man hele rumpesprekken din". Så er hun klar over det også får hun selv bestemme om hun vil vise den fram eller ikke.

Når det gjelder dette med å ikke bry seg med venninners klær; Selvføglelig skal man respektere ulik smak og alt, men hvis det er snakk om god venninne, syns jeg nesten det er en "plikt" å gjøre oppmerksom på ting som er såpass drøy og som hun kanskje ikke vet selv. Jeg ville i allefall satt pris på å få høre (på ordentlig måte, av en god venninne) at jeg så helt grusom ut i noe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...