Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde en diskusjon med ei venninne her, som handlet om søvnmønster. Altså, nå blir barnet lagt, hvor lenge barnet sover på natten, må det ha mat på natta og når det våkner.

Det virker som min venninne tror det er en slags fasit på å legge et barn, hvis ikke gjør du det galt. Altså, barnet skal spise, legge seg kl 19 og da sove til kl 7.

Jeg mener at det finnes mange forskjellige barn og like mange forskjellige søvnmønster. Også på dagtid.

Derfor så vil jeg gjerne høre fra dere, når legger dere barnet, spiser det/våkner det i løpet av natt og når står det opp?

Anonym poster: abbd224f324ee8ee91c6929cce868349

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Barnet er ett år. Legger seg kl sju. Våkner opp kl to ca, så kl fire ca (og skriker hver gang, da prøver vi alt vi kan å bysse ham i søvn, vugge, synge, trøste). Når han våkner og skriker kl fem-halv seks, ammer jeg ham og håper at han sovner ved puppen. Halvparten av gangene får jeg lagt ham etter amminga, halvparten av gangene nytter det ikke og jeg må stå opp. Eller mannen :).

Sånn er det hver natt. Kjempeslitsomt :-(

Anonym poster: dd8f6cc13bc69e6043688282c6cd79f9

Gjest Brienne of Tarth
Skrevet

Nå er min bare litt over tre måneder og vi jobber fortsatt med å få på plass døgnrytmen, men den siste uka har hun begynt å ta kveld mellom 19 og 20 og sover da til 09-10. Jeg tar henne opp og ammer henne før jeg legger meg rundt 23-23.30, og da har hun en "matpause" til i løpet av natta, rundt 03.30. Hun sover lite på dagtid, ca tre dupper på 20-40 minutter hver, men skal ikke klage når hun sover så mye på natta. :)

Gjest Delphina
Skrevet

Jenta er halvannet år og det er vel først nå den siste måneden døgnrytmen virkelig har blitt mer stabil.

Hun sover som regel fra 19 til 8, men vi har jobbet en del med rutiner og slikt. Hun sov også veldig godt fra hun var nyfødt til hun var 5-6 måneder gammel. Da var det en gang om natta hun våknet for å bli ammet. Det satt en stund til hun var litt over et år gammel. Da var det faste tidspunkt hun våknet opp og gråt - da roet vi henne som regel ned.

AnonymBruker
Skrevet

Min er rett over 2: pusser tenner, tisser, får på bleie og pysj ca 19, og er i seng innen 19:30. Sover normalt til mellom 7 og 8. I barnehagen sover hun ca 3 av 5 dager nå, rundt en time-halvannen. Hjemme kan hun sove så mye som 2-2,5 time på dagtid. Hender hun må ha en liten halvtime etter barnehagen, men hun kan ikke sove senere enn 16:30, da blir det krøll på kvelden. Våkner om natten ennå, men bare for vann eller smokk, oftest finner hun vannflaska/smokken selv så sovner hun igjen.

Anonym poster: ff26dd825282da740bb8e4231a548d2b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...