AnonymBruker Skrevet 9. mai 2013 #1 Skrevet 9. mai 2013 Bruden fortalte i dag at hun regner med at jeg kjører henne til og fra sminke. Dvs vi skal være der rundt 9.00 og dra direkte til kirken kl.12.00. Jeg skal hverken sminke meg eller fikse håret der hun skal fikse det, hun regner med at jeg venter på henne. Så spurte hun om jeg kunne kjøre noen gjester fra vielsen og til lokalet som ligger ca 13km unna. Jeg ble usikker, da skjønner jeg ikke når jeg skal rekke å gjøre meg selv klar, og ikke hadde jeg regnet med å kjøre egen bil egentlig i og med at jeg trodde brudepar ankom med forlovere? Har vært forlover 2 ganger tidligere, da i utland, og da reiste jeg sammen med brudeparet og den andre forlover i bil etter vielsen. Brudene ordnet seg også selv på salongen før de kledde seg i kjolen hjemme hvor jeg hjalp til samtidig som jeg kledde meg selv. Anonym poster: a20409f898abed70d744684f39220ba5
Gjest dette Skrevet 9. mai 2013 #2 Skrevet 9. mai 2013 Hmmm. mener hun at du skal kjøre de andre i bilen mens hun ordner seg fra kl 9 - 12? I så fall ville jeg ordnet meg før kl 9. Ellers ville jeg ordnet meg samtidig som henne, eventuelt i et annet rom, hvis hun skal ha hovedfokus i sitt skifterom. Egentlig synes jeg det hadde vært hyggeligst om dere fikk ordne dere samtidig, så det var litt jentetid over det og et hyggelig venneminne. 5
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2013 #3 Skrevet 9. mai 2013 Jeg har vært forlover 2 ganger. Ene gangen ble det veldig stress. Jeg var med til frisøren hvor hun ble sminket og fikset håret. Vi fikk veldig dårlig tid, og jeg løp rundt etter ærend for bruden. Angret på jeg ikke hadde bestilt hårtime selv samtidig. Men jeg fikk dratt på meg kjolen mens bruden fikk på sin kjole, håret fikk jeg ikke fikset og sminken var det så som så med. Men jeg slapp i alle fall å kjøre rundt på gjester..... Andre gangen var i utlandet. Da fikk jeg også fikse håret mitt + sminke hos frisøren til bruden. Da var det deilig å gå tilbake til hotellrommet til bruden, hvor vi begge kledde oss. Egentlig ikke noe hjelp til deg dette, men dette var min erfaring i alle fall. Kanskje du kan snakke med bruden hvor du sier du er redd du får dårlig tid? Anonym poster: e6ca1ab3f12b9bfea9d6331262431d15
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2013 #4 Skrevet 9. mai 2013 Å helvete for et stress om man skal kjøre hit og dit, på bruden, på gjester og samtidig sørge for å gjøre seg klar til å se flott ut selv. Anonym poster: 5a130023d69c43d75fd1864bf76df52a 6
Gjest Daenerys Skrevet 9. mai 2013 #5 Skrevet 9. mai 2013 Kan du ikke spørre henne når hun har planlagt at du skal gjøre deg klar? Kan jo hende hun er såpass stressa at hun har glemt å tenke på det
Evie Skrevet 10. mai 2013 #6 Skrevet 10. mai 2013 Mulig jeg misforstår litt her men kan du ikke bare dusje hjemme før kl ni, kjøre henne til frisøren og sminke deg selv, ordne håret og skifte hos frisøren og så kjøre gjestene i 10.30 tiden før du henter bruden igjen. Evt si at du gjerne kjører bruden til og fra frisøren men at du syns det blir litt stressende om du også skal kjøre gjestene? 1
Pooo Skrevet 10. mai 2013 #7 Skrevet 10. mai 2013 Det kommer vel litt ann på hva bruden ønsker at du skal være med på, men jeg synes ikke at du skal fungere som taxi. Det blir for stressende for deg. Spør om noen andre kan kjøre.. 3
Gjest Gjest Skrevet 10. mai 2013 #8 Skrevet 10. mai 2013 Du kan jo bare helt uskyldig spørre om når hun hadde tenkt du skulle gjøre deg klar. 3
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2013 #9 Skrevet 10. mai 2013 Jeg hadde ikke akseptert å fungere som taxi! Du skal hjelpe bruden ikke alle øvrige gjester..... Har denne bruden litt for mye fokus på meg, meg, meg? Ikke noe særlig å ordne seg mange timer før. Man vil jo gjerne være nysminket og fresh i kirken på bilder etc. Anonym poster: 3c1d0c7088ce0fafc39d1d68d8b0992e 5
Gjest Adriane Skrevet 10. mai 2013 #10 Skrevet 10. mai 2013 Bruden fortalte i dag at hun regner med at jeg kjører henne til og fra sminke. Dvs vi skal være der rundt 9.00 og dra direkte til kirken kl.12.00. Jeg skal hverken sminke meg eller fikse håret der hun skal fikse det, hun regner med at jeg venter på henne. Så spurte hun om jeg kunne kjøre noen gjester fra vielsen og til lokalet som ligger ca 13km unna. Jeg ble usikker, da skjønner jeg ikke når jeg skal rekke å gjøre meg selv klar, og ikke hadde jeg regnet med å kjøre egen bil egentlig i og med at jeg trodde brudepar ankom med forlovere? Har vært forlover 2 ganger tidligere, da i utland, og da reiste jeg sammen med brudeparet og den andre forlover i bil etter vielsen. Brudene ordnet seg også selv på salongen før de kledde seg i kjolen hjemme hvor jeg hjalp til samtidig som jeg kledde meg selv. Anonym poster: a20409f898abed70d744684f39220ba5 Med forbehold om at jeg har misforstått: Er det vanskelig/ikke mulig for deg å sminke deg og ordne håret på samme sted som bruden? (Har du bestilt et annet sted?) Tror det er vanlig at forlover og brud gjør seg klar samme sted, uten at jeg skal si det sikkert. Men om du har planlagt å gjøre deg klar et annet sted, så kan jo du gjøre det mens hun sminkes og ordnes, og dra tilbake til henne i salongen når du er klar. Dere to kjører jo da sammen fra frisøren til vielsen. Jeg tror ikke det er så uvanlig at brudeparet blir kjørt alene fra vielse til selskapslokalet, og at forloverne tar seg dit selv med egen bil. Slik jeg forstår det, har hun spurt om du kan ta med noen av gjestene i bilen din, når du uansett skal kjøre fra kirken til lokalet? Sånn sett skal du jo ikke fungere som "taxi", men bare rett og slett la noen sitte på med deg? Hvis jeg ikke har misforstått noe her, skjønner jeg ikke helt hvorfor dette skulle skape stress eller problemer. Det måtte være om bruden "krever" at du skal være i salongen med henne hele tiden fra 9-12, men at du har avtale et annet sted?
Evie Skrevet 10. mai 2013 #11 Skrevet 10. mai 2013 Vi kjører alene fra lokalet til fotografering. Syns det er deilig å ha noen minutter for oss selv for å ta ting innover oss.
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2013 #12 Skrevet 10. mai 2013 Jeg skal ikke ordne meg noe sted, jeg hadde tenkt til å gjøre det hjemme hos meg selv.. Jeg vet ikke, skal jeg ta med masse greier og pynte meg og fikse meg i salongen selv mens alle ser på? Bruden ville jeg skulle være med henne fra 9-12, 12 må vi kjøre for å rekke kirken 13. Så ville hun at jeg skulle kjøre noen turer til og fra lokalet med gjester fra kirken i såfall. Jeg hadde ikke tenkt å bruke egen bil i og med at det er veldig få parkeringsplasser ved festlokalet, og de som kommer veldig langveisfra og er avhengig av bil bør vel få muigheten til å bruke den liksom. Jeg trodde kanskje brudeparet arrangerte noe skyss den dagen, men det ser ut som de vil forloverene skal kjøre, eller jeg i allefall. Ts Anonym poster: 4632ca8cd8796129c2d4a3ed5d334d85 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2013 #13 Skrevet 10. mai 2013 Jeg skal ikke ordne meg noe sted, jeg hadde tenkt til å gjøre det hjemme hos meg selv.. Jeg vet ikke, skal jeg ta med masse greier og pynte meg og fikse meg i salongen selv mens alle ser på? Bruden ville jeg skulle være med henne fra 9-12, 12 må vi kjøre for å rekke kirken 13. Så ville hun at jeg skulle kjøre noen turer til og fra lokalet med gjester fra kirken i såfall. Jeg hadde ikke tenkt å bruke egen bil i og med at det er veldig få parkeringsplasser ved festlokalet, og de som kommer veldig langveisfra og er avhengig av bil bør vel få muigheten til å bruke den liksom. Jeg trodde kanskje brudeparet arrangerte noe skyss den dagen, men det ser ut som de vil forloverene skal kjøre, eller jeg i allefall. Ts Anonym poster: 4632ca8cd8796129c2d4a3ed5d334d85 Jeg må si det virker drøyt å be forloveren til å være "taxi" for gjestene. Jeg hadde ikke bedt min forlover om det iallfall. Skal være forlover selv neste år, og håper jeg ikke får ei sånn oppgave, noe jeg tviler på jeg får også kjenner jeg mi venninne rett Ville spurt henne når tid du skal få dra hjem og ordne deg, hvordan hun hadde lagt opp det i planen sin. Og ville også hintet frem at du ikke vil bruke din egen bil til lokalet. Anonym poster: 398729b34ef921f362020243596fed29 2
CathFoto Skrevet 10. mai 2013 #14 Skrevet 10. mai 2013 At du kan ordne deg i salongen samtidig med bruden burde jo være overkommelig selv om du helst ville ordnet deg hjemme, alternativet er å ordne seg før du møter bruden. Men at du skal være taxiservice synes jeg er veldig spesielt, kan du ikke si at du ikke hadde tenkt å kjøre den dagen? Gjestene kan ta taxi, det er helt normalt. 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2013 #15 Skrevet 10. mai 2013 Men ser det ikke rart ut å ordne seg på egenhånd i en salong mens jeg venter på bruden? Alternativet er jo å sminke meg og kle meg på bensinstasjon do liksom...... Og nei, jeg kan ikke gjøre meg klar før klokken 9, jeg kommer aldri til å holde en good look til vielsen og bildene etterpå Og jeg tror jeg sier nei til taxikjøringa, det er ikke noe jeg har lyst til... Det er 60km fra brudens hjem og til frisøren. Fra kirka og til lokalet er det ca 13-15km, det blir jo en del km på en dag om jeg skal kjøre flere turer hit og dit. ts Anonym poster: 4632ca8cd8796129c2d4a3ed5d334d85 2
Gjest Adriane Skrevet 10. mai 2013 #16 Skrevet 10. mai 2013 Du skal overhodet ikke kjøre skytteltrafikk mellom kirke og lokale - det er uhørt å be deg om! Da får de heller bestille en maxitaxi eller to til gjestene sine. Tror ikke noen vil reagere på at du ordner deg selv i salongen. De har vel sikkert et eget rom hvor man kan skifte etc, og så kan du sminke deg og ordne håret enten der, eller i salongen der venninnen sin er. Syns det er rart at bruden ikke har tilbudt seg å betale for at du også skal ordnes jeg da. Det har jeg tilbudt min forlover. Riktignok takket hun nei, og det kan jo være at du også at gjort det? 4
Gjest Skrevet 10. mai 2013 #17 Skrevet 10. mai 2013 Men ser det ikke rart ut å ordne seg på egenhånd i en salong mens jeg venter på bruden? Alternativet er jo å sminke meg og kle meg på bensinstasjon do liksom...... Og nei, jeg kan ikke gjøre meg klar før klokken 9, jeg kommer aldri til å holde en good look til vielsen og bildene etterpå Og jeg tror jeg sier nei til taxikjøringa, det er ikke noe jeg har lyst til... Det er 60km fra brudens hjem og til frisøren. Fra kirka og til lokalet er det ca 13-15km, det blir jo en del km på en dag om jeg skal kjøre flere turer hit og dit. ts Anonym poster: 4632ca8cd8796129c2d4a3ed5d334d85 Jeg ville føle et stort ubehag ved å ta med egne produkter og stille meg opp i en salong for å fikse meg. Som å ta med seg matpakke på en resturant. Sett deg ned med henne og snakk om dette. Hun høres noe selvsentrert ut. 7
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2013 #19 Skrevet 11. mai 2013 Themis traff spikeren på hodet, om jeg tar med sminkeveske, krølltang, og et helt jævla arsenal av småting for å få en grei look, siden jeg nå er forlover, vil det føles som om jeg slår ut en piknik på resturantgulvet! Derfor jeg spør om det ikke er litt uglesett, eller rart å sitte der og gjøre alt selv. Når jeg var forlover i utlandet så ordnet jeg hår og sminke sammen med bruden og noen av hennes venninner. I de bryllupene var jeg og den andre forloveren med brudeparet fra vielse til lokale og vi 4 ankom sammen. Har aldri vært i et norsk bryllup, og merker det tydeligvis er mer "klar deg selv bare du stiller opp for meg" holdning i dette. Nei, bruden har ikke tilbydt meg en gave i form av å ordne hår og sminke med henne.. Ts. Anonym poster: 4632ca8cd8796129c2d4a3ed5d334d85 2
Evie Skrevet 11. mai 2013 #20 Skrevet 11. mai 2013 Da får du ringe frisøren og høre om de har tid til å stelle deg og :-) Men nei, jeg syns ikke det ser rart ut at du steller deg på egenhånd. Syns det virker litt trist for bruden å være alene i salongen mens du steller deg hjemme jeg da. Men ta en prat med henne og hør hva hun tenker. Nå vet du jo at det ikke er ordnet transport for deg så du må jo på en eller annen måte ta deg til og fra kirken så enten får du fortelle henne at du skal ta taxi og ta den regningen selv eller så kan du si at folk kan sitte på med deg til og fra men at du ikke orker å kjøre fler enn en tur... Men ser det ikke rart ut å ordne seg på egenhånd i en salong mens jeg venter på bruden? Alternativet er jo å sminke meg og kle meg på bensinstasjon do liksom...... Og nei, jeg kan ikke gjøre meg klar før klokken 9, jeg kommer aldri til å holde en good look til vielsen og bildene etterpå Og jeg tror jeg sier nei til taxikjøringa, det er ikke noe jeg har lyst til... Det er 60km fra brudens hjem og til frisøren. Fra kirka og til lokalet er det ca 13-15km, det blir jo en del km på en dag om jeg skal kjøre flere turer hit og dit. ts Anonym poster: 4632ca8cd8796129c2d4a3ed5d334d85 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå