Gå til innhold

forpliktet til å gi gave til de du er invitert i konfirmasjon til?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Selv om man ikke har mulighet/lyst til å gå? Som lærer i ung.skolen får man mange invitasjoner til konfirmasjoner, kaffegjest altså. Ikke alle har man et forhold til utenom jobb, eller er i familie/ omgangskrets med. Så burde man likevel gi gave. Man føler seg forpliktet. Føler noen elever spekulerer i dette og inviterer alle lærerene de har hatt opp gjennom årene...

Anonym poster: 434876733e9071d798e0d828c326efdc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selv om man ikke har mulighet/lyst til å gå? Som lærer i ung.skolen får man mange invitasjoner til konfirmasjoner, kaffegjest altså. Ikke alle har man et forhold til utenom jobb, eller er i familie/ omgangskrets med. Så burde man likevel gi gave. Man føler seg forpliktet. Føler noen elever spekulerer i dette og inviterer alle lærerene de har hatt opp gjennom årene...

Anonym poster: 434876733e9071d798e0d828c326efdc

Er det vanlig å invitere lærere i konfirmasjon? Det har jeg aldri opplevd eller hørt om. Vet ikke hva jeg hadde gjort ang gave jeg, vist jeg hadde blitt invitert, men kan jo fort bli dyrt vist alle elevene inviterer deg i konfirmasjon :S

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri hørt om noen som har invitert læreren, gjør noen virkelig det? De som inviterer lærere som de ikke har noe kontakt med utenom jobb/skole må være ganske merkelige, altså hvordan skal læreren kunne møte opp i alle elevenes konfirmasjon? Jeg ville ikke gitt gave, det kan bli ganske dyrt om læreren skal kjøpe til alle elevene i klassen.

Anonym poster: e2622cb2035effaf4844b9765a871873

Skrevet

Vi fikk et kort fra barneskole læreren bare, ikke noe ellers!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg konfirmerte meg humanistisk sammen med tre andre, og like etter seremonien hadde vi felles kakerest for alle som hadde overvært seremonien. Da kom også lærerne våre og vi fikk gratulasjonskort (uten penger) fra de fleste av lærerne. De var ikke invitert og sendte heller ikke hilsen til de som konfirmerte seg i kirken (bortsett fra de som hadde noe form for relasjon, så klart). Det kan bli kostbart å være lærer hvis man blir invitert i alle konfirmasjonene til et kull og også skal gi gave til alle. Jeg synes gratulasjonskort holder i massevis.

Anonym poster: c94224e037ef23e7b29c1dd5cd70c017

Skrevet

Har aldri hørt om slik praksis. Konfirmasjon er et familieselskap, konfirmantene her får gjerne et kort med liten pengesum av naboer og foreldres venner. Som lærer synes jeg fint du kan takke nei og ikke gi gave, når du ikke er i familie med konfirmant eller omgås foreldrene.

Skrevet

Fikk kort fra kontaktlærer vi hadde på barneskolen, og det var det.

Synes ikke man er pliktet til å gi elever penger!

AnonymBruker
Skrevet

Vi har akkurat hatt konfirmasjonsselskap, og de fleste som ikke kunne møte (var en god del) ga ikke gave. Selv hadde jeg gjort det, men det er meg.

Når det gjelder hyppige invitasjoner som lærer, så er det faktisk første gangen jeg har hørt lærere blir invitert i konfirmasjonsselskap.

Anonym poster: a72d6035fa29888f8ae90bc6a3755516

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...