AnonymBruker Skrevet 9. mai 2013 #1 Skrevet 9. mai 2013 Datteren vår er 18 mnd. Og har den siste tiden blitt en håndfull å håndtere. Hun sutrer for det meste. Vil ikke ha mat, vil ikke at vi skal rydde bort maten. Vil ikke ut, vil ikke inn igjen etter vi har vært ute. Vil ikke ha på klær, vil ikke ta av klær. Og sånn går det, men det aller meste. Hun er lite selvgående og "krever" at vi er med på ting. Og hun sier mamma, mamma, mamma, mamma sikkert 1040 ganger i løpet av dagen. Jeg svarer stort sett ja, og forsøker å skjønne om det er noe hun vil. Vi forsøker å forklare om ting i forkant, før det skjer og forbreder henne på hva som skal skje videre om dagen. Mener å ha lest at 18-24 mnd kan være ganske utfordrende? Er det bare slik det er? Anonym poster: c0ad2e9b08234744459ad306ba4f0795
Sulosi Skrevet 9. mai 2013 #2 Skrevet 9. mai 2013 Dette løsner når hun får bedre språk og kan sette ord på hva hun vil samt at hun også i løpet av ett halvår vil være mye mere mobil. Nå vil hun masse, hun har oppdaget verden men klarer ikke ta del i den så mye som hun vil. Det er en tolmodighetsprøve for både deg og henne, heldigvis går det over
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2013 #4 Skrevet 10. mai 2013 Ja - og så kommer trassalderen Når trassalderen kommer så håper jeg hun kan yttrykke seg bedre. Og jeg håper hun har større språkforståelse og vil skjønne hvis jeg sier "Dersom du ikke slutter å kaster legoen så tar mamma den bort", ikke så lett å skjønne det for henne. Og raseri og sinne er greit, det er den evenelig sutringen som tærer. Nå som det er på sitt verste så farter vi en god del på besøk slik at ikke mor blir smårar Anonym poster: c0ad2e9b08234744459ad306ba4f0795
Sulosi Skrevet 10. mai 2013 #5 Skrevet 10. mai 2013 Ikke sikkert trassalderen blir så ille heller. Min eldste var ikke sutrete i den alderen men trassalderen var ganske ille, de to andre sutret som 1-2 åringer men trasset aldri
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2013 #6 Skrevet 11. mai 2013 Ikke sikkert trassalderen blir så ille heller. Min eldste var ikke sutrete i den alderen men trassalderen var ganske ille, de to andre sutret som 1-2 åringer men trasset aldri Da håper jeg vår følger dine to yngste sitt eksempel Kanskje de vet man gjennomfører konsekvenser før trassalderen pga at de har sett det vedrørende sutringen?(vanskelig å forklare) Anonym poster: c0ad2e9b08234744459ad306ba4f0795
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå