Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt litt smått med spotting, og skal til legen på mandag og regner med han tar en hcg prøve.

Legebesøket er først og fremst pga at jeg trenger ekstra oppfølging ifbm lavt stoffskifte som krever ekstra medisinering under graviditet.

Jeg har behov for å vite raskest mulig om en spontanabort er igang pga medisinbruk; om jeg ikke er gravid må jeg ikke dosere opp medisiner(det gir negative effekter for meg), men om jeg er gravid fortsatt så trenger jeg raskt å oppdosere bl. a for å unngå risiko for nettopp spontanabort.

Planen var å starte oppdosering nå.

Jeg har skjønt at ikke alle blør særlig mye eller nødvendigvis har smerter ved SA, og i tillegg synker noens hcg verdier ganske sakte(altså over flere uker) - slik at det kan ta en god stund å vite sikkert at man har hatt en SA.

Jeg hadde tenkt å be legen om, i tillegg til blodprøve, å få en GU slik at man kan se om livmorhalsen har åpnet seg(da vet man jo at SA er på gang), for da kommer jeg jo ikke til å endre medisineringen min.

Men, så får jeg et inntrykk av at dette i enkelte tilfeller kan gi blødninger og dermed fremprovosere SA - så jeg blir litt forvirret her....

Burde jeg be umiddelbart om GU, er det mer "skånsomt" med innvendig ultralyd - eller burde jeg kanskje ta hcg med noen dagers mellomrom først for å se om det synker?

Anonym poster: 770f1580049918752073d026eff52dd2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kan be om en GU, da kan de sjekke livmorhalsen.. I tillegg kan du ta HCG over et par dager :)

Anonym poster: 32c2370371526a46e145fc18becde2b9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...