Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hurra, vi har kjøpt oss bolig :danse:

Lånet blir på 2.4 mill og renten er på 3,4%. Nedbetalingstid på 15 år. Hvor mye må vi betale hver måned?

Takk på forhånd :hug:

Anonym poster: 0cf6af18282d59a11ceb256750aa9efa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ca 17 000. Sjekk nedbetalingplanen dere har fått fra banken.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar.

Vi har ikke fått nedbetalingsplan enda. Kjøpte boligen i går. Men prøvde å sette opp et regnestykket for meg selv.

Skrevet

Gratulerer med ny bolig :)

Lurer på det samme. Men ser at du har fått forskjellige svar.

Skrevet

Hvor 14 000 kom fra er ganske usikkert.

Så veldig usikkert virker det ikke å være.

Det kom antakelig gjennom å ta 2 400 000 * (1+3,4%) og dele på 15 og dele på 12. Av flere grunner, spesielt mangelen på å ta hensyn til rentes rente, blir det naturligvis helt feil. Men det blir 13 787 kr, og virker som en rimelig forklaring på hvor tallet kom fra.

AnonymBruker
Skrevet

Hurra, vi har kjøpt oss bolig :danse:

Lånet blir på 2.4 mill og renten er på 3,4%. Nedbetalingstid på 15 år. Hvor mye må vi betale hver måned?

Takk på forhånd :hug:

Hurra for dumme mennesker.

Anonym poster: 7a6b1c495846252a4fce9bc421c97d97

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fatter ikke at det er mulig å ha bundet seg til flere millioner i lån uten å vite hva man må betale for det i måneden først! Eier du ingen evner til problemsløsning? Er du helt ressursløs?

Når jeg kjøpte meg bolig i fjor sommer satt jeg i hver bidige budrunde og regnet på krona hva lånet ville koste om jeg bydde 30 000 mer, 70 000 mer, 200 000 mer. Lagde månedsbudsjett for hver bolig vi bød på, og ikke fordi vi har lite penger, men fordi vi er fornuftige.

Jeg slutter aldri å bli overrasket over folk.

Anonym poster: 1aeb93f294973f0f3e0e77011a2ec5cb

• Liker 9
Skrevet

Helt ille at du spör om det på ett forum ETTER du har kjöpt!

• Liker 6
Skrevet

Det er veldig beymringsfullt at dere kjøper bolig og tar lån uten å vite hvor mye dere skal betale. Det sjekker man jo før man tar opp lånet. Håper dette er en trolletråd...

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det trenger vel ikke være bekymringsfullt, de kan jo feks ha fått beskjed om at maks de kan låne er 5 mill. Det er ikke alle som regner ut hver bidige sum de må betale. Jeg bygger forøvrig hus og har ikke regnet ut hva vi må ut med i måneden. Vi vet hvor mye vi hadde før, vi vet at lånet øker og vi vet at vi klarer en veldig stor økning.

Anonym poster: 70eb5a6f3c2d38fec6012eccfcf4b13b

• Liker 3
Skrevet

Det er veldig beymringsfullt at dere kjøper bolig og tar lån uten å vite hvor mye dere skal betale. Det sjekker man jo før man tar opp lånet. Håper dette er en trolletråd...

Jammen kanskje de har fått kjempegode sparerenter og lave gebyrer i denne banken, det er jo det som betyr noe :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Jammen kanskje de har fått kjempegode sparerenter og lave gebyrer i denne banken, det er jo det som betyr noe :fnise:

Det er ikke poenget. Sparerenter og lave gebyrer har lite å si iforhold til et lån på 2.4 mill.

Poenget var at de tok et lån på 2.4 mill, uten å ha peiling på hvor mye de må ut med hver måned. Det er slikt som gjør at folk havner på luksusfellen. Tar opp lån uten å vite hva som skjer etterpå.

Håper TS har en parter som følger litt mer med når de har møter i banken. Når vi kjøpte leilighet kunne min samboer nok heller ikke svart på hvor mye vi skulle ut med hver måned, men jeg satt med lommekalkulator og regnet ut under budrunden.

Anonym poster: 25b1d3fed170ffb218c2bb29f624aa1d

Skrevet
jeg satt med lommekalkulator og regnet ut under budrunden.

Anonym poster: 25b1d3fed170ffb218c2bb29f624aa1d

Så flink du er da :)

Hvorfor brukte du ikke en helt vanlig enkel og grei lånekalkulator på nett?, så utelukker du menneskelig feil.

Skrevet

Hårreisende av Ts å by millioner for en bolig uten å vite hva det blir å koste pr måned!

Skrevet

Folk overdriver i denne tråden. Om man vet man har råd til det og vel så det, så trenger man ikke vite på tusenlappen hva det blir i måneden på forhånd.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Folk overdriver i denne tråden. Om man vet man har råd til det og vel så det, så trenger man ikke vite på tusenlappen hva det blir i måneden på forhånd.

Hvor mye du får låne henger gjerne sammen med inntekt, og du trenger ikke tjene så veldig mye for å få 2.4 mill i lån. Og det er ikke så veldig mange som låner 2.4 millioner om de har fått tilsagn på 3 millioner, for å ta et eksempel. Sjansen for at TS bor på bygda og det "ikke finnes" boliger til mer enn 2.4 mill er heller lav..

Anonym poster: 1aeb93f294973f0f3e0e77011a2ec5cb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...