Gjest Anon Skrevet 9. mai 2013 #1 Skrevet 9. mai 2013 Dette innlegget posta jeg opprinnelig i den andre pågående tråden av beslekta karakter, men der er visst fokuset på aleinemødres økonomiske situasjon ol. Men er det ingen som spør seg om det emosjonelle aspektet oppi det hele? Synes egentlig ikke at det er så rart eller tåpelig i det hele tatt at kvinner får barn uten å ha god økonomi og nettverk rundt seg, men synes derimot det er merkeligere at de vil bære fram et barn som er av en mann de ikke elsker... Ville selv syntes det var ekkelt å ha noe i magen som var en sammenblanding av mine egne gener og genene til en random som jeg kanskje ikke hadde visst så mye om, og absolutt ikke hadde bedt om å bli far, men "påtvunget" det pga at jeg hadde vært verpesjuk eller hatt motforestillinger mot abort. Har man "synda" én gang ved å ha tilfeldig sex uten prevensjon, kan man vel "synde" én gang til og ta abort for å "reversere" feilgrepet? Men det jeg hovedsakelig tenker på, er at man kanskje fratar seg selv den store lykken det sikkert er å føde sin fremtidige førstefødte, som et kjærlighetsbarn, med sitt livs store kjærlighet? Og man fratar sin fremtidige mann den store lykken det er å bli far til ens førstefødte? Og denne mannen man påtvinger farskap... Man fratar jo også han og hans fremtidige dames happy moment med å kunne bli foreldre til hverandres førstefødte. Man kan rett og slett ødelegge litt av "stasen" og romantikken i framtida for fire personer, inkludert seg selv. Uansett, aleinemødre er sterke og tøffe, jeg synes det står respekt av det. Selvfølgelig fortjener de all verdens støtte og kred. Dette er ikke kritikk mot noen som helst. Men at folk vil blande genene sine med randoms... er for meg bare merkelig. Veit ikke om andre tenker sånn, eller om det bare er jeg som er i overkant romantisk, hehe! ??
Gjest Gjest Skrevet 9. mai 2013 #2 Skrevet 9. mai 2013 Du er helt på jordet. Hvor er romantikken og magien i å fortelle sin førstefødte at storebror/storesøster måtte bøte med livet for at kjærlighetsbarnet skulle få bli den førstefødte? Jeg sier ikke at det ikke finnes forståelige grunner til å avslutte et svangerskap, men jeg har sjelden sett dårligere argumenter enn ditt.
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2013 #3 Skrevet 9. mai 2013 Du er helt på jordet. Hvor er romantikken og magien i å fortelle sin førstefødte at storebror/storesøster måtte bøte med livet for at kjærlighetsbarnet skulle få bli den førstefødte? Jeg sier ikke at det ikke finnes forståelige grunner til å avslutte et svangerskap, men jeg har sjelden sett dårligere argumenter enn ditt. Ja for man ville jo SELVFØLGELIG satt seg ned med 5åringen for å fortelle at man tok en abort for såså mange år siden!? *facepalm* Anonym poster: 7defc7551baf747276cc25a905db628b 1
Gjest Gjest Skrevet 9. mai 2013 #4 Skrevet 9. mai 2013 (endret) Vel, men elsket de her mennene de kvinnene de besvangret da? Endret 9. mai 2013 av Gjest
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2013 #5 Skrevet 9. mai 2013 Jeg tenkte aldri at det var ekkelt, men selvsagt ser jeg at det hadde vært mye koseligere å få barn med en jeg virkelig elsket. Men nå ble det ikke slik. Jeg har en utrolig nydelig sønn som resultat av det, han er virkelig skjønn. Og naturligvis er jeg kjempeglad for at jeg har han. At jeg har ødelagt noe for meg selv syns jeg ikke. At jeg har ødelagt noe for faren til barnet.. vel, han kunne nok svart bekreftende på det, men jeg svarer avkreftende. Om han lar seg knekke av å få et barn med en han har sex med, så må han rett og slett jobbe med seg selv og prøve å se på livet i et annet perspektiv. Jeg var forøvrig overhodet ikke verpesyk da jeg ble gravid, og egentlig ikke imot abort. Men jeg ville ikke ta abort ganske enkelt. Hvorfor kan jeg egentlig ikke svare på, det bare føltes riktig å ikke gjøre det. Anonym poster: 9246a0a31ea9ddc22d23b98e9af74275
Gjest Gjest Skrevet 9. mai 2013 #6 Skrevet 9. mai 2013 . At jeg har ødelagt noe for faren til barnet.. vel, han kunne nok svart bekreftende på det, men jeg svarer avkreftende. Om han lar seg knekke av å få et barn med en han har sex med, så må han rett og slett jobbe med seg selv og prøve å se på livet i et annet perspektiv. Anonym poster: 9246a0a31ea9ddc22d23b98e9af74275 Menn må begynne å tre på seg et kondom hvis de driver og dyrker sex med noen de ikke ser for seg som mor til sitt barn. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå