AnonymBruker Skrevet 9. mai 2013 #1 Del Skrevet 9. mai 2013 La denne ut på fitnessbloggen, men fikk få tilbakemeldinger. Noen her som har noen innspill? Om noen uker er det sommerferie for denne studenten, og jeg reiser da hjem til kjæresten som bor et lite sted uten treningssenter. Jeg har jobbet hardt for å øke i styrke siden i høst, og har selvfølgelig ikke lyst til å "miste" all denne styrken, spesielt i frontbøy som er det jeg har "strevd" mest med. Jeg er ikke god på kroppsvektøvelser, og vil gjerne bruke sommeren på å bli bedre i dette. Ellers har jeg av tilgjengelig utstyr: - Slynge - Chins-bar til dørkarm (hvis denne funker, har ikke prøvd den ennå) - To stk manualer på opptil 9 kg, kan eventuelt gjøres til en på 17 kg. Det er ikke noe problem for meg å finne øvelser, men jeg trenger litt struktur, vite hvor mange reps jeg bør ta, og hvilke øvelser jeg bør inkludere. Det jeg så langt har tenkt på: - Bulgarske utfall/vanlige utfall i slynge - Knebøy med ett ben (hvis jeg får det til) - Chins (klarer ikke en, men nå har jeg jo en glimrende mulighet til å følge en av de mange programmene som finnes, på senteret mitt rekker jeg ikke opp til håndtakene så har ikke prøvd...) - Omvendt roing (eller noe lignende) i slynge - Dips med stol, etterhvert slynge - Push ups - Diverse mageøvelser Noen jeg bør droppe? Noe jeg bør inkludere? Noen øvelser dere mener man MÅ kunne? Forslag til andre øvelser for bein/rumpe? Og ikke minst - hvor mange reps? Så mange man greier? Hvor mange reps bør man greie før man kan gjøre øvelsen vanskeligere (tenker da spesielt i push-ups)? Hvor mange sett? Anonym poster: b2278b9f3ecac91e9143451b060ca36e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2013 #2 Del Skrevet 12. mai 2013 *Bump* Anonym poster: b2278b9f3ecac91e9143451b060ca36e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaDust Skrevet 12. mai 2013 #3 Del Skrevet 12. mai 2013 Når jeg trener med kroppsvekt tar jeg så mange reps jeg klarer x 3. Men jeg er flink til å legge på med vekter, så ligger på rundt 8-10 reps. Du bør ha med hipthrust for rumpe! Ellers synes jeg du kanskje burde ha med supermann og planken, oblique crunch og omvendt crunch hvertfall. Resten ser bra ut synes jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2013 #4 Del Skrevet 12. mai 2013 Når jeg trener med kroppsvekt tar jeg så mange reps jeg klarer x 3. Men jeg er flink til å legge på med vekter, så ligger på rundt 8-10 reps. Du bør ha med hipthrust for rumpe! Ellers synes jeg du kanskje burde ha med supermann og planken, oblique crunch og omvendt crunch hvertfall. Resten ser bra ut synes jeg. Takk for tips. Noen måte å øke belastningen på i hip thrusts? Jeg tar 100kg i hip thrusts i dag, så har derfor ikke tatt den med i programmet da jeg ikke ser helt vitsen i å gjøre det uten vekter. Mulig jeg kan gjøre den med ett ben i slynge? Jeg vil ikke ha for mange øvelser, men få, gode øvelser slik at jeg kan fokusere fullt på de. Spesielt chins kommer til å kreve en del å få til, det samme med pistol squats. Anonym poster: b2278b9f3ecac91e9143451b060ca36e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2013 #5 Del Skrevet 12. mai 2013 Og har du en link til denne superman-øvelsen, eller spesielt søkeord? Finner bare en norsk side hvor jeg må logge inn for å se video, og søker jeg på engelsk får jeg jo bare opp alt mulig om superhelten. Anonym poster: b2278b9f3ecac91e9143451b060ca36e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaDust Skrevet 12. mai 2013 #6 Del Skrevet 12. mai 2013 (endret) Hmmm, nei da er det kanskje ikke noe vits. Du kan jo prøve med slynge å se hvor tungt det blir. Hvis det blir for lett kan du like gjerne drite i det. Her er supermann: Det er altså den siste versjonen som hun kaller "the real superman" eller noe sånt, hvor du holder oppe både armer og ben. Forresten synes jeg du kan legge inn side-planken også. Den er helt jævelig når du øker vanskelighetsgraden på den! Veldig effektiv Endret 12. mai 2013 av KaDust Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2013 #7 Del Skrevet 12. mai 2013 Hmmm, nei da er det kanskje ikke noe vits. Du kan jo prøve med slynge å se hvor tungt det blir. Hvis det blir for lett kan du like gjerne drite i det. Her er supermann: Det er altså den siste versjonen som hun kaller "the real superman" eller noe sånt, hvor du holder oppe både armer og ben. Forresten synes jeg du kan legge inn side-planken også. Den er helt jævelig når du øker vanskelighetsgraden på den! Veldig effektiv Takk. Planken har jeg allerede ørten varianter av under "diverse mageøvelser", er veldig glad i planken. Anonym poster: b2278b9f3ecac91e9143451b060ca36e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2013 #8 Del Skrevet 12. mai 2013 Hmmm, nei da er det kanskje ikke noe vits. Du kan jo prøve med slynge å se hvor tungt det blir. Hvis det blir for lett kan du like gjerne drite i det. Her er supermann: Det er altså den siste versjonen som hun kaller "the real superman" eller noe sånt, hvor du holder oppe både armer og ben. Forresten synes jeg du kan legge inn side-planken også. Den er helt jævelig når du øker vanskelighetsgraden på den! Veldig effektiv Er DET superman?? Det var da et fancy ekskluderende navn på de mest tradisjonelle ryggøvelsene som finnes! Anonym poster: 2fc8e3ac18c0f8623b25778e6f425f22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2013 #9 Del Skrevet 12. mai 2013 Denne øvelsen kalles supermann: Flere øvelser i redcord: Anonym poster: 2df04f9ff1e2cfa4bef1c8cc7fa8457d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå