Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trenger hjelp fra dere, kloke mennesker. Alt er bare så surrealistisk at jeg tror ikke dette skjer på ordentlig. Greia er at jeg har en venn som jeg har kjent i mange år. Han bor i utlandet, men vi snakker ofte på skype. Han har hatt en dame i 2 år nå, som han er veldig forelsket i. For noen måneder siden planla vi at han og dama skulle komme til Norge i slutten av mai. Alt er ordnet -billetter, henting på flyplass, alt. For 2 uker siden skrev jeg en Mail til dama, bare for å bli litt kjent med henne. Hun er like gammel som meg, vi har like interesser. Alt var bra. For 2 dager siden fortalte hun meg at hun ikke fordrar ham, at hun ikke ligger med ham, og at hun er med ham bare pga pengene hans og fordi han bryr seg om barna hennes, som hun har fra 2 forrige ekteskap. Jeg ble helt satt ut! Så forsvant hun plutselig ut av skype. Midt på natta ringer han meg og skjeller meg ut. Sier at hun vil gå fra han, og at det er min skyld, og ber meg om å sende ham alle mailene hun har skrevet til meg. Noe jeg selvsagt ikke gjør.

Jeg ba dem å ordne opp i forholdet sitt, og han sa at hun ikke var interessert i å komme på besøk lenger. Nå vil ingen av de snakke med meg, og jeg står her som et levende spørsmålstegn. Wtf???

Bare for å få det oppklart, så er jeg en kvinne.

Anonym poster: 9e6c8d2ee04828d7128fdec1bd87304a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er dette en god venn av deg?

Høres ut som du snuser rundt og stikker nesen din inn et vepsebol, som om den burde høre hjemme der..?

Anonym poster: 0bce19dd887d9c485f1fd25bd351270e

AnonymBruker
Skrevet

Det er en god venn av meg. Barndomsvenn. Vi har pratet mye sammen i det siste. Dama begynte å fortelle meg uten at jeg hadde spurt noe som helst...hun begynte med at hun var redd for å reise alene ed ham, fordi han var gal. Og så tømte hun seg, også tror jeg at hun ble redd at jeg skulle fortelle ham. Noe jeg selvsagt ikke har gjort, eller kommer aldri til å gjøre.

AnonymBruker
Skrevet

Det er en god venn av meg. Barndomsvenn. Vi har pratet mye sammen i det siste. Dama begynte å fortelle meg uten at jeg hadde spurt noe som helst...hun begynte med at hun var redd for å reise alene ed ham, fordi han var gal. Og så tømte hun seg, også tror jeg at hun ble redd at jeg skulle fortelle ham. Noe jeg selvsagt ikke har gjort, eller kommer aldri til å gjøre.

jeg hadde sendt han mailen.

Anonym poster: df5d7717da556db084adf6252529290a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor ville du ikke sende mailene til han?

Anonym poster: 336141c60b0bdb8128919c4b80cfa59d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Trist.

Jeg begynner å lure litt på hvorfor hun skulle brette ut om dette til deg. Kan forstå dere har like interesser og er like gammel, men du som venninne av typen, er ingen god kandidat å dra inn i situasjonen på en sånn måte. Hun trengte muligens å ventilere til en som ikke sto for nært, men nært nok. Og kanskje hun egentlig trenger en mekler, evt bare en tredjepart, for å finne ut av sine egne og deres problemer. Desperat nok, gjør hun sine tiltak og tror det er lurt, eventuelt ikke har noen betydning verken fra eller til.

Selv tok damen til en kompis initiativ til å gjøre det samme med meg. Jeg følte meg ganske utilpass da fordi hun prøvde å ligge ansvaret over på meg. Slik jeg burde snakke med ham så henne selv slapp.

Dum som jeg var, prøvde jeg diskré å lufte disse tankene for ham og muligens noen løsninger til det. Nå er jo dette en god venn, så ble jo ikke sur på meg, men hva JEG sa hadde vel ingen effekt. De holdt ut noen år til sammen og så ble det slutt.

Og jeg synes ikke du burde sende ham mailene forøvrig.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Trist.

Jeg begynner å lure litt på hvorfor hun skulle brette ut om dette til deg. Kan forstå dere har like interesser og er like gammel, men du som venninne av typen, er ingen god kandidat å dra inn i situasjonen på en sånn måte. Hun trengte muligens å ventilere til en som ikke sto for nært, men nært nok. Og kanskje hun egentlig trenger en mekler, evt bare en tredjepart, for å finne ut av sine egne og deres problemer. Desperat nok, gjør hun sine tiltak og tror det er lurt, eventuelt ikke har noen betydning verken fra eller til.

Selv tok damen til en kompis initiativ til å gjøre det samme med meg. Jeg følte meg ganske utilpass da fordi hun prøvde å ligge ansvaret over på meg. Slik jeg burde snakke med ham så henne selv slapp.

Dum som jeg var, prøvde jeg diskré å lufte disse tankene for ham og muligens noen løsninger til det. Nå er jo dette en god venn, så ble jo ikke sur på meg, men hva JEG sa hadde vel ingen effekt. De holdt ut noen år til sammen og så ble det slutt.

Og jeg synes ikke du burde sende ham mailene forøvrig.

Takk for svar. Han hadde tydeligvis ikke fortalt at vi var barndomsvenner. Jeg liker henne veldig godt, og hun virker redd. Sier at han overvåker henne, at han er creepy. Jeg kommer ikke til å sende ham mailene. Han ba meg forresten om å sende ham mailene/chatteutskrift fra et viss klokkeslett. Lurer på om han virkelig har prøvd å tulle med skypen/mailen hennes.

Foresten, han sier til meg at de er sammen, mens hun sier at de ikke er. Hun sier hun kommer aldri tilårskomne bli sammen men ham på ordentlig.

Skrevet

Jeg hadde sendt han alle mailene. Den dama driver med et spill og hun fikk det som hun ville. Antagligvis ville hun ikke ha deg i livet hans og hvertfall ikke reise til norge. Derfor la hun opp alle kortene slik at du ble syndebukken i trusselen hennes om å gjøre det slutt med han.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hun har tydeligvis snakket med ham og beklaget mailen. Tror hun er livredd...Vil ikke snakke med meg heller. Vet ikke hva jeg skal gjøre...

AnonymBruker
Skrevet

Jeg mente mailen hvor hun hadde gjort det slutt med ham, selvfølgelig.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde sendt han alle mailene. Den dama driver med et spill og hun fikk det som hun ville. Antagligvis ville hun ikke ha deg i livet hans og hvertfall ikke reise til norge. Derfor la hun opp alle kortene slik at du ble syndebukken i trusselen hennes om å gjøre det slutt med han.

Eller så forteller hun sannheten..

Anonym poster: cab8e6c754e71e17cfc51a98620f205f

• Liker 5
Skrevet

Hadde sendt han mailene istedet for å bli beskyldt for noe jeg ikke hadde gjort/ sagt.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar. Han hadde tydeligvis ikke fortalt at vi var barndomsvenner. Jeg liker henne veldig godt, og hun virker redd. Sier at han overvåker henne, at han er creepy. Jeg kommer ikke til å sende ham mailene. Han ba meg forresten om å sende ham mailene/chatteutskrift fra et viss klokkeslett. Lurer på om han virkelig har prøvd å tulle med skypen/mailen hennes.

Foresten, han sier til meg at de er sammen, mens hun sier at de ikke er. Hun sier hun kommer aldri tilårskomne bli sammen men ham på ordentlig.

Er han av den creepy typen da? Du kjenner han vel relativt godt?

Og man får jo inntrykk av han kanskje har sjekket skype/mailene og funnet et tomrom i historikken, når han spør spesifikt om klokkeslett da. Også i tillegg sier ham at dem er sammen, når hun sier noe annet?

Kunne nesten ha trodd at du bare finner på dette altså.

AnonymBruker
Skrevet

Kan jo hende hun faktisk er redd og tror han kunne funnet på å skadet henne. Hørtes jo sånn ut på henne.

Anonym poster: 9cbc35531c8ec5dfc75a01ad0ac157d2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei, dessverre ikke. Finner ikke på dette. Nå begynner han å skremme meg også. Prater med han på skype akkurat nå.

Gjest Gjest
Skrevet

Kutt ut all kommunikasjon med ham, vis loggen til politiet.

AnonymBruker
Skrevet

Rakner verden hans nå?

AnonymBruker
Skrevet

De bor ikke i Norge, politiet i dette landet bryr seg ikke.

Skrevet (endret)

Hvordan skremmer han deg?

Endret av Evilposelos
AnonymBruker
Skrevet

Han skrev at alt er min skyld, og at han har brukt masse penger for å kjøpe billetter til Norge. At han og dama kommer til Oslo, men at de ikke kommer til å ta kontakt med meg. Dette er ikke vennen jeg kjenner.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...