Gå til innhold

Farge phalaenopsis blå, noen som har prøvd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes disse kongeblå orkideene som har dukket opp nylig er fine, men har jo skjønt at det bare er juks. Det er hvite orkideer som har fått blå farge sprøytet inn i stilken, jeg ser tydelig sprøytehullene i den jeg har. De nye blomstene som har kommet er nesten helt hvite. Men jeg har lyst til å prøve å gjøre dette selv, og har kjøpt blomsterfarge på nett. Er det noen her som har testet ut hvordan dette gjøres? Jeg lurer på hvor mye farge man trenger, og når det er best å gjøre det mtp blomstring. Hvis jeg får det til, har jeg lyst til å prøve med andre farger og kanskje bruke fargede orkideer som gaver. :)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg og ei venninne blandet mye farge i vannet vi vannet blomstene med, og da ble de i de fargene vi brukte =)

Anonym poster: 09355c68dc430dcd51c30f54bacaa9e4

• Liker 1
Skrevet (endret)

Det var kanskje en ide, det har jeg ikke tenkt på engang. :) Fikk blomstene da farge "over hele", eller bare i nervene? Og; brukte dere farge beregnet på dette, eller evt konditorfarge?

Endret av Meaty
AnonymBruker
Skrevet

Det var kanskje en ide, det har jeg ikke tenkt på engang. :) Fikk blomstene da farge "over hele", eller bare i nervene? Og; brukte dere farge beregnet på dette, eller evt konditorfarge?

Vi startet faktisk med blekk fra en helt vanlig penn, og vi startet med rosebusker. Vi brukte litt lite farge for rosene ble blåflekkete i kronbladene sine, haha, og i neste runde pøste vi på med mer blekk, og rosene ble helt blå. Naboene undret seg over dette, dette var vel for 12 år siden da det kanskje ikke var vanlig å farge planter, vi hadde lest et tips i et blad :)

Så farget vi vanlige potteplanter, med konditorfarge, vannmaling, blekk, så til slutt kjøpte vi farge beregnet på dette, og vannet de med en blanding av vann og farge. Så lenge du fortsetter å vanne med farge, vil plantens blomst få den fargen. Vi opplevde ikke at stilk og blader tok farge, bare selve blomstehodet.

Blekk og maling er nok ikke så snillt for plantene, men det tenkte vi ikke over den gang vi eksperimenterte med det. :S Konditorfarge funka i grunn kjempebra, kanskje til og med best.

Skrevet

Tusen takk for tips!

AnonymBruker
Skrevet

Bare hyggelig :)

Er en stund siden jeg har gjort dette, fikk lyst til å prøve igjen.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...