Gå til innhold

Flaut.. Jeg skal gifte meg og har ingen venner jeg kan be

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal gifte meg med han jeg elsker og det har etterhvert begynt å gå opp for meg at jeg ikke har noen venner/venninner jeg kan be, utenom familie og slekt da..

Jeg har et veldig lite nettverk og jeg har jo selvfølgelig noen venner men de er ikke nære nok til at jeg har lyst til å be de i bryllupet mitt. Har heller ikke blitt bedt i bryllupene deres så jeg er ikke spesielt nær for de heller.

Begynner å få litt panikk nå og vurderer å bare avlyse hele bryllupet, folk kommer jo til å merke det i bryllupet at jeg bare har slekt og ingen venner der.

Samboeren min på sin side har mange kompiser.

Anonym poster: b2ddaa0dcc0f8ce36a8412fd59c51961

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan dere ikke velge et lite bryllup med bare familie da? Eventuelt ha hans kompiser og dine ikke-så-nære venner til kaffen?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Venninnen min skal gifte seg, og jeg er forlover, og den eneste ekte venninnen hun har. De andre jentene som kommer utenom slekt er venninner fra studietid, og ikke nære venner liksom. Men når de ble invitert, åpnet det for mye større vennskap, ingen av de synes det var rart å bli bedt når de ikke var så nære venner, de så mer på det som en invitasjon til noe mer.

Kanskje du kan invitere noen av dine perifære venninner, og la det være starten på godt vennskap?

Anonym poster: b9be38efd6471af24e35793ce2ce60ec

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar. Ja det kunne vært en mulighet, men for å ta kortversjonen da; hun ene venninna mi gidder ikke lenger svare på hverken mld eller når jeg ringer henne, og den andre venninna mi skylder meg nesten 10 000 kr, penger hun lånte for 2 år siden og som jeg har purret på hundre ganger..

Så jeg er igrunn ganske ferdig med disse menneskene og er ikke komfortabel med at de skal sitte i mitt bryllup og forsyne seg av dyr mat og drikke når jeg ikke engang ble bedt i deres bryllup.

Anonym poster: b2ddaa0dcc0f8ce36a8412fd59c51961

Gjest Maria_Marihøne
Skrevet

Vi hadde ingen venner i bryllupet, kun nær familie. Hvis ikke han absolutt vi ha sine venner der, så kan dere jo bare invitere slekt begge to?

Gjest Kiara!
Skrevet

:klem:

Hos oss er det en haug av min kommende manns venner, han har et mye større nettverk og er mye mer sosial enn hva jeg er. Han har valgt å utelukke alle sine søskenbarn, noen onkler og tanter for at det skal være mer plass til hans venner.

Jeg har valgt å invitere alle i min familie, vi er heller ikke mange i utgangspunktet. Har invitert noen venninner noen med følge andre ikke å kommer ikke til å falle for fristelsen til å begynne å plage meg selv med at det er lite ift min samboers dobbelt så mange. Når festen først kommer istand er det ingen som lurer på hvem som tilhører hvilken fløy! Viktigste er at vi koser oss sammen med våre gjester. :)

• Liker 3
Skrevet

folk kommer jo til å merke det i bryllupet at jeg bare har slekt og ingen venner der.

der har du problemet ditt. du skal ikke bry deg med hva andre måtte tenke. Om du har mange venner eller ikke, er ikke relevant.

• Liker 8
Skrevet

TS:

Om du er åpen om det til svigerfamilien din så kommer det til å gå bra. Det går an å si "det gikk ikke sånn for meg - men nå har jeg funnet han jeg elsker og er forferdelig glad i han". De kommer til å ta vare på deg skal du se, de kommer ikke til å se det som noe rart, de kommer til å forstå.

Jeg tror ikke det er noen god idè å ikke invitere vennene hans. Om det er nære venner, så blir det som slekt å regne. Og da vil du bli stående som den som var årsaken til at de ikke ble bedt fordi du måtte hensyntas.

Men tvert om, jeg tenker at hans venner nok fort blir dine venner også, og at det kan bli starten på noe fint. Jeg ville ikke latt være å ha bryllupet av den grunn, men vært åpen om det som jeg sa. De kommer bare til å ville ta vare på deg :klem:

• Liker 3
Gjest dette
Skrevet

Kjempegodt tips, det med å invitere de man kjenner litt, for å starte et sterkere vennskap:) Eller har du kusiner du kan involvere på samme måte som andre involverer venner - en som kan være forlover og/eller brudepike, som du kan ha det ordentlig gøy med?

Ellers, kanskje det er noen venner fra barndommen du kan invitere? Eller kolleger fra i dag og de siste årene? Eller noen du bare er i samme aerobicgruppe med e.l.?

Hvis ikke, tenker jeg også at det ikke trenger å være et problem å ikke invitere venner:) Det er sikkert ingen som spør om det, og hvis de gjør det, kan du si at de du føler deg nærmest til, er familien, så det var de du ville ha der:)

Skrevet

Jeg har aldri tenkt over hvilken venner som er hvem sine venner når jeg har vært i bryllup. Så føler du ikke for å be noen, så gjør du ikke det. Har du noen du har litt kontakt med, så inviter de :) Noen gode arbeidskollegaer du har god kontakt med kanskje? Men trur ikke noen vil tenke over du ikke har noen venner på festen. Trur ikke du skal bekymre deg over det.

Skrevet (endret)

I alle dager da. Min mann har liten familie, og bor i et annet land enn dem og alle hans venner. Familien har ikke anledning til å komme, og venner har han ikke invitert siden vi skal treffe dem like etter på vår bryllupsreise/ferie. Da vi hadde talt opp antall gjester, inviterte han like så godt naboene våre, den søte mannen. De er ikke våre nærmeste venner, men flotte mennesker vi snakker med flere ganger i uka. Jeg har mesteparten av min familie der, men bare den av vennene som betyr mest for meg. (Skulle vært en til, men hun kan ikke.) I tillegg har vi invitert et felles vennepar vi har kjent i et par år. En herlig suppe, altså. Og etter TS sin mening noe å skjemmes over? Ikke som jeg ser det. Man inviterer de man vil og kan, og koser seg på dagen sin med de som vil være der. Ingen andre ser på det som en konkurranse. :)

Endret av Moderfavn
Skrevet

Hos oss er det også en skjevfordeling. Og flere bryllup jeg har vært i har bruden få eller ingen av sine venner med. Noen ganger fordi de har "skiftet" vennegjeng til mannens, tatt et oppgjør med sin egen etc. Livet endrer seg - for fem år siden ville jeg invitert andre venner i bryllupet enn det jeg gjør i dag. For fem år siden kjente jeg ikke engang hun som er min forlover. Så - ikke bekymre deg, inviter de du har lyst til å dele dagen med (selv om du ikke ble invitert i deres)- og om det bare er familien så er det helt i orden. Ikke merkelig i det hele tatt.

Skrevet

Det gleder å ikke bry seg om det! Vet det er lettere sagt enn gjort, men.. I vårt bryllup kommer nesten ingen fra min mors side. Jeg syns det er tris og litt flaut, men jeg får ikke gjort noe med det. Må bare kose oss med de som kommer. Jeg også tenker at det vil være så synlig, derfor har jeg valgt å ikke lage inngående gjestepresentasjon.

Tror nok ingen kommer til å tenke over det!

Skrevet

Vi har også skjevfordeling, han har 25 slektninger og 8 venner invitert, og jeg har 2 slektninger og 30 venner. Jeg har mange venner og bitteliten familie, han har stor familie og færre venner. Sånn er det, ikke noe å tenke på.

• Liker 1
Skrevet

Har tenkt litt på dette jeg også - at noen av de jeg har bedt vil reagere på at jeg ikke har flere venner som er nærere enn dem liksom. Men jeg tror det er mest sårt for meg egentlig og ikke noe som noen vil reagere på. Tror ikke gjestene teller hvem som kommer fra hvilken side i er bryllup, jeg har iallefall aldri gjort det.

Gjest BettyBoop
Skrevet

TS:

Om du er åpen om det til svigerfamilien din så kommer det til å gå bra. Det går an å si "det gikk ikke sånn for meg - men nå har jeg funnet han jeg elsker og er forferdelig glad i han". De kommer til å ta vare på deg skal du se, de kommer ikke til å se det som noe rart, de kommer til å forstå.

Jeg tror ikke det er noen god idè å ikke invitere vennene hans. Om det er nære venner, så blir det som slekt å regne. Og da vil du bli stående som den som var årsaken til at de ikke ble bedt fordi du måtte hensyntas.

Men tvert om, jeg tenker at hans venner nok fort blir dine venner også, og at det kan bli starten på noe fint. Jeg ville ikke latt være å ha bryllupet av den grunn, men vært åpen om det som jeg sa. De kommer bare til å ville ta vare på deg :klem:

Enig. Bli heller venner med hans venner. Er jo kjekt at dere kan ha felles venner og, at det ikke er bare dine venner på ene siden og bare hans venner på andre siden. ja du har vært uheldig med venner, men det kan ikke du noe for. er trist at det er så tabu å ha få venner.
  • Liker 1
Gjest BettyBoop
Skrevet

Hos oss er det også en skjevfordeling. Og flere bryllup jeg har vært i har bruden få eller ingen av sine venner med. Noen ganger fordi de har "skiftet" vennegjeng til mannens, tatt et oppgjør med sin egen etc. Livet endrer seg - for fem år siden ville jeg invitert andre venner i bryllupet enn det jeg gjør i dag. For fem år siden kjente jeg ikke engang hun som er min forlover. Så - ikke bekymre deg, inviter de du har lyst til å dele dagen med (selv om du ikke ble invitert i deres)- og om det bare er familien så er det helt i orden. Ikke merkelig i det hele tatt.

jeg tror ikke hun ønsker å invitere de. Ut fra tidligere innlegg høres de ut som ganske dårlige venner.
AnonymBruker
Skrevet

Har ganske mange venner, men de bor over hele landet. Dermed blir de naturligvis litt fjernere, og de veninnene jeg har her i samme by er ikke så nærme, mest gjennom jobb/skole man har blitt noe kjent.. Dermed har jeg ikke forlover.. Går det an å ha en mannlig forlover? Kan man eventuelt be sin stemor f.eks? Kanskje litt OT, men tenkte siden det var snakk om antall venner...

Anonym poster: 479b03946191247631b38dabc55fba0a

Gjest BettyBoop
Skrevet

Har ganske mange venner, men de bor over hele landet. Dermed blir de naturligvis litt fjernere, og de veninnene jeg har her i samme by er ikke så nærme, mest gjennom jobb/skole man har blitt noe kjent.. Dermed har jeg ikke forlover.. Går det an å ha en mannlig forlover? Kan man eventuelt be sin stemor f.eks? Kanskje litt OT, men tenkte siden det var snakk om antall venner...

jeg vil tro du kan be akkurat hvem du vil til å være forlover.
Skrevet

Jeg vet om ei som hadde mannlig forlover. Du kan bruke søsken vist du har det, mange som bruker det også. Har ei kusine som var folover til sin bror. Så du kan bruke de du vil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...