AnonymBruker Skrevet 9. mai 2013 #1 Skrevet 9. mai 2013 Kort fortalt har jeg nå bedt han jeg har holdt på med i snart tre år om å aldri mer kontakte meg. Vet mye er min egen feil, på den måten at jeg har latt meg utnytte, økonomisk og som en trygg base. Han har hele tiden vært med andre damer, gjordt slutt med meg når han fant ei han ville satse på. Og hver gang har jeg tatt ham tilbake, idiot som jeg er/var. Nå oppdaget jeg han holder på med en tredje dame, da sa jeg stopp med beskjed om aldri mer kontakt. Men til poenget, mye som ødelegger for meg er at selvfølelsen min og selvtilliten min er langt nede, synes aldri jeg er "bra nok" noe jeg tror smitter over på andre, sånn at de heller ikke ser meg som bra nok. Jeg jobber nå med meg selv, sier positive ting til meg selv hver dag, at jeg er pen nok,like bra som alle andre osv. Saken er at han ligger i bakhodet mitt, ja jeg er såra, skuffa og lei meg, og det ødelegger for meg for jeg merker at jeg ikke helt klarer å tro på det positive jeg sier til meg selv. Noen som har et råd til meg, må jeg bare være tålmodig og fortsette som jeg gjør så vil jeg til slutt klare å se meg selv som en verdigfull person? Eller har dere andre råd? Anonym poster: 1b56090d837f0278f345c4081c6911f8
Alina X Skrevet 9. mai 2013 #2 Skrevet 9. mai 2013 Du skriver: Men til poenget, mye som ødelegger for meg er at selvfølelsen min og selvtilliten min er langt nede, synes aldri jeg er "bra nok" noe jeg tror smitter over på andre, sånn at de heller ikke ser meg som bra nok. Det som skjer når du selv tenker at du ikke er bra nok, er at det lyser lav selvfølelse og dårlig selvtillit av deg og dette vil enkelte utnytte. Når du er med noen som er dårlige mot deg, og du til stadighet tilgir, sender du signaler om at det er bare å leke angrende synder for en periode og at du uansett vil ta personen tilbake. Samme med vennineforhold. Noen ser du har dårlig selvtillit og er slu i sin måte å være mot deg på, fordi du "lar"dem. Men å la dem gjøre det så mener jeg ikke at du sier "ok,behandle meg som dritt hvis du/dere vil" direkte, men indirekte. Ved å folk finner ut av at de kan behandle deg dårlig og du lar det skje igjen og igjen,så vil de fortsette å behandle deg dårlig. Som feks venniner som låner penger, men aldri betaler tilbake fordi du lar dem få og når de ikke leverer tilbake setter du ikke ned foten og krever det du allerede har lånt bort, men låner personen igjen en ny sum, og slik fortsetter det. Husk at den bekymringen du har i livet, er en bekymring du deler med så og si alle. Vi blir foret med alt mulig dritt for at vi skal ha idealer vi aldri kan nå opp til. Du er kvinne så du kan aldri være tynn nok eller pen nok. Og du skal være en som har masse hobbier og interesser, en stor vennekrets, fine klær og smykker, kule reiser, en perfekt mann, stort hus og perfekte små intelligente barn. Vi, menn som kvinner, skal være supermennesker, noe vi egentlig aldri kommer til å bli. Du aner ikke hvor som idag går rundt i feks Oslos gater og tenker hva andre tenker om dem. Det er ikke nødvendig, for alle andre tenker og på hva andre synes om dem. Har merket at hvis jeg sitter feks på en buss og ser mot/på en annen person, så er det ofte det ser ut som det er ubehagelig for personen. Selvom jeg sitter i mine egne tanker, tenker da denne personen at jeg ser på han/henne og tenker stygt om personen. Man kan si at 99% av befolkninger lider av en eller annen form for sosial angst. En ting du kan gjøre som jeg tror funker bra, er å IKKE se TV,kjøpe magasiner etc for en periode.Og når man bruker Internett, da bruke det kun for viktige ting(feks se dokumentarer eller lese om temaer). Da blir man ikke bombadert med medieskapt dritt. Man slipper å se hvor perfekte alle andre liksom er, og klarer å leve mer i nuet.Det høres sikkert rart ut, men prøv det, for det er media som gir deg dårlig selvtillit. Når det kommer til denne fyren du hadde, så er det skritt 1 i ditt nye liv med ny selvtillit. Ta han aldri tilbake,uansett hva. Klarer du det,så hva kan stoppe deg? Når det kommer negative tanker i hodet ditt, kan det hjelpe hvis du sier STOPP! med en skarp tone, ikke høyt da med mindre du er alene, men inni hodet ditt. At du ikke TILLATER tanker å komme. Du kan feks si"Stopp!Jeg tillater ikke dårlige tanker! Gå vekk fra meg. Jeg er perfekt.Jeg er velsignet. Jeg har det bra og mange ville hatt mitt liv.Mine problemer er ikke ekte problemer, men problemer skapt for å være problemer. Jeg skal ikke bry meg om bagateller,baksnakking og hva andre tenker!Jeg er heldig for det jeg har, og har alle muligheter her i livet. Jeg kan lære alt jeg vil og være hvem jeg vil for det har jeg ALLE muligheter i verden til!" Og det er jo sant eller hva?Hva skal stoppe deg fra å bli fri fra det søppelet som holder oss nede? 3
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2013 #3 Skrevet 9. mai 2013 Du skriver: Men til poenget, mye som ødelegger for meg er at selvfølelsen min og selvtilliten min er langt nede, synes aldri jeg er "bra nok" noe jeg tror smitter over på andre, sånn at de heller ikke ser meg som bra nok. Det som skjer når du selv tenker at du ikke er bra nok, er at det lyser lav selvfølelse og dårlig selvtillit av deg og dette vil enkelte utnytte. Når du er med noen som er dårlige mot deg, og du til stadighet tilgir, sender du signaler om at det er bare å leke angrende synder for en periode og at du uansett vil ta personen tilbake. Samme med vennineforhold. Noen ser du har dårlig selvtillit og er slu i sin måte å være mot deg på, fordi du "lar"dem. Men å la dem gjøre det så mener jeg ikke at du sier "ok,behandle meg som dritt hvis du/dere vil" direkte, men indirekte. Ved å folk finner ut av at de kan behandle deg dårlig og du lar det skje igjen og igjen,så vil de fortsette å behandle deg dårlig. Som feks venniner som låner penger, men aldri betaler tilbake fordi du lar dem få og når de ikke leverer tilbake setter du ikke ned foten og krever det du allerede har lånt bort, men låner personen igjen en ny sum, og slik fortsetter det. Husk at den bekymringen du har i livet, er en bekymring du deler med så og si alle. Vi blir foret med alt mulig dritt for at vi skal ha idealer vi aldri kan nå opp til. Du er kvinne så du kan aldri være tynn nok eller pen nok. Og du skal være en som har masse hobbier og interesser, en stor vennekrets, fine klær og smykker, kule reiser, en perfekt mann, stort hus og perfekte små intelligente barn. Vi, menn som kvinner, skal være supermennesker, noe vi egentlig aldri kommer til å bli. Du aner ikke hvor som idag går rundt i feks Oslos gater og tenker hva andre tenker om dem. Det er ikke nødvendig, for alle andre tenker og på hva andre synes om dem. Har merket at hvis jeg sitter feks på en buss og ser mot/på en annen person, så er det ofte det ser ut som det er ubehagelig for personen. Selvom jeg sitter i mine egne tanker, tenker da denne personen at jeg ser på han/henne og tenker stygt om personen. Man kan si at 99% av befolkninger lider av en eller annen form for sosial angst. En ting du kan gjøre som jeg tror funker bra, er å IKKE se TV,kjøpe magasiner etc for en periode.Og når man bruker Internett, da bruke det kun for viktige ting(feks se dokumentarer eller lese om temaer). Da blir man ikke bombadert med medieskapt dritt. Man slipper å se hvor perfekte alle andre liksom er, og klarer å leve mer i nuet.Det høres sikkert rart ut, men prøv det, for det er media som gir deg dårlig selvtillit. Når det kommer til denne fyren du hadde, så er det skritt 1 i ditt nye liv med ny selvtillit. Ta han aldri tilbake,uansett hva. Klarer du det,så hva kan stoppe deg? Når det kommer negative tanker i hodet ditt, kan det hjelpe hvis du sier STOPP! med en skarp tone, ikke høyt da med mindre du er alene, men inni hodet ditt. At du ikke TILLATER tanker å komme. Du kan feks si"Stopp!Jeg tillater ikke dårlige tanker! Gå vekk fra meg. Jeg er perfekt.Jeg er velsignet. Jeg har det bra og mange ville hatt mitt liv.Mine problemer er ikke ekte problemer, men problemer skapt for å være problemer. Jeg skal ikke bry meg om bagateller,baksnakking og hva andre tenker!Jeg er heldig for det jeg har, og har alle muligheter her i livet. Jeg kan lære alt jeg vil og være hvem jeg vil for det har jeg ALLE muligheter i verden til!" Og det er jo sant eller hva?Hva skal stoppe deg fra å bli fri fra det søppelet som holder oss nede? Tusen takk for et godt svar:) Anonym poster: 1b56090d837f0278f345c4081c6911f8
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2013 #5 Skrevet 9. mai 2013 Om du får bedre selvbilde og selvtillit så vil du ikke la noen holde på sånn med deg.Eller la deg selv holde på sånn. Og du ender kanskje opp med (missforstå meg rett nå) "søppel.? ikke nødvendigvis for at fordi personen er en dårlig person, men en som nettopp ikke gjør deg lykkelig eller tilfører livet ditt no positivt. kanskje du føler at du ikke fortjener noe bra? Kjenner meg igjen. Lykke til med selvutviklinga, for det er det som må til..kan bare forandre seg selv..stort sett...men ved å gjøre det så må andre tilpasse seg deg. pump opp selvtillitten! Anonym poster: 6f9c09704ec5c73c51630d0ec96bf8a7
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2013 #6 Skrevet 9. mai 2013 Om du får bedre selvbilde og selvtillit så vil du ikke la noen holde på sånn med deg.Eller la deg selv holde på sånn. Og du ender kanskje opp med (missforstå meg rett nå) "søppel.? ikke nødvendigvis for at fordi personen er en dårlig person, men en som nettopp ikke gjør deg lykkelig eller tilfører livet ditt no positivt. kanskje du føler at du ikke fortjener noe bra? Kjenner meg igjen. Lykke til med selvutviklinga, for det er det som må til..kan bare forandre seg selv..stort sett...men ved å gjøre det så må andre tilpasse seg deg. pump opp selvtillitten! Anonym poster: 6f9c09704ec5c73c51630d0ec96bf8a7 Nei det er akkurat det, jeg må få opp selvbilde og selvtillit. Jeg vet jo egentlig at jeg er bra nok, pen nok osv, men det skal så lite til før jeg trykker meg selv ned, om du forstår. Nei, jeg må ta tak i livet mitt, dette går ikke. Anonym poster: 1b56090d837f0278f345c4081c6911f8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå