Gå til innhold

interstitiell cystitt behandling, ventetider?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Hei, er en ung jente diagnosistert med intersitiell cystitt. Jeg er i en vanskelig situasjon, legen min er gammel, og lite oppdattert om sykdommen. Han har bedt meg leve med det, og passe på hva jeg spiser. Men på nettet har jeg funnet medisiner som kan virke, botox som kan settes i blæren, væskebehandling via kateter inn i blæren, og operasjon. Jeg er villig til å prøve hva som helst. Problemet er at jeg skal til sverige for å studere etter sommeren, og har liten tid på meg. Er det noen som vet om ventetiden på slike behandlinger er lange? Har hatt plager i over ett år, å endelig fått utelukket alt annet og fått diagnose, to uker siden.

Jeg har bestilt time til lege for å informere om hva jeg har funnet å spørre om å få starte med noe av det, så jeg lurer altså på om noen hær inne har sykdommen, og har prøvd noen behandlinger? erfaring? Hvor lang var ventetiden din?

Håper på svar, jeg er utrolig desperat etter behandlingsstart!!!

Gjest Gjest
Skrevet

Har forresten tatt ultralyd av blære, MR av bekken, utelukket reflux til nyrene og tatt cystoskopi. Ingen ting er galt sånn sett. Trener bekkenbunnen.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg ville blitt henvist til spesialist! Denne sykdommen kan gå hardt utover helsen din om du ikke får best mulig hjelp.

• 5 måneder senere...
Skrevet

Hei, jeg er også en ung jente som har vært plaget med IC lignende symptomer over lengre tid. Etter nesten et år med plager ble jeg henvist til urolig og fikk tatt både MR og cystoskopi. Urologen fant ikke noe galt med blæren. IC som en mulig årsak ble heller ikke nevnt, dette er noe jeg har lest meg til på egenhånd senere. Jeg ble gradvis kvitt plagene etter cystoskopi (å fylle opp blæren med mye veske kan trolig ha hjulpet), og har vært uten ubehag i over 1 år. Nå har imidlertid symptomene kommet tilbake for fult (UVI er utelukket). Hvordan fikk du stilt diagnosen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...