AnonymBruker Skrevet 9. mai 2013 #1 Skrevet 9. mai 2013 Har ei snuppe på 6 mnd som siden fødsel ble delammet og gitt NAN som tillegg; etter 10 uker kun NAN. Har fått malt ihver flaske og magen har vært fin. Begynt med grøt da hun var drøyt 5 mnd. Malt i grøt også. Spiser nå 1p grøt morgen og kveld, 1/2 middsgsglass til middag, grønnsaker til et mellom måltid og drikker 2-3 flasker melk i døgnet. Tilbys vann til slike måltider og dom tørstedrikke pluss på natten. Siste 1 1/2 uke har magen blitt tregere. Hun bæsjer litt hver dag men der er hardt og kompakt. Hun jobber veldig for å få det ut. Ringte hs og fikk følgende tips: linfrø i grøt, sviske avkok i grøt, mere vann mindre melk, laktose og evnt mini klyster for å tømme helt. Finnes det flere tips? Startet med linfrø på mandag og sviske avkok i går.....håper det virker innen helgen. Vurderer miniklyster for full tømming men er usikker.... Anonym poster: c70b679521c334c2edd7c59586fdf174
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2013 #2 Skrevet 9. mai 2013 Mitt tips er å innføre en ting av gangen, da ser du hva som virker og kan fortsette med det. Slik gjorde vi det og hos oss var det sviske som virkelig hjalp da vi begynte med fast føde. Her har han også fått MM og Nan HA siden fødsel og det gjorde han hard i magen. Vi brukte malt og Laktulose som hjalp kjempefint. Anonym poster: 4f66abf99f49e697375ca61ada3c4087
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2013 #3 Skrevet 9. mai 2013 Samme skrekk historie her. Vi gikk over til MME ved 6,5 mnd. Og jenta fikk steinhard afføring ca tre uker etter. Jeg har prøvd å utteluke ingredienser av fastføde for å lære hva hun reagerer på utten resultatt. Om noen få dager ble ting verre da hun fikk sprekker ved endetærmoppning hver gang hun hadde avføring. Ved 7 mnd var vi på helsestasjon og fikk sviskemos og maltekstrakt anbefalt. Da fikk hun en bosk sviskemos og en teskje malt i MME hver dag. Hun hadde avføring hver dag som før men de ble ikke mykkere. Ved 7,5 mnd klarte jeg ikke se blod i avføring mer og dro til legevakt. Der hørte de ikke på at sviske hjalp ikke og anbefalte det. Vi fikk resept for bedøvelse å smøre endetarm åpning med etter avførig. Tiden gikk, jeg har lest mye og prøvd mye. Vi har byttet til andre MME merker utten hel. Så var vi på ferie i utlandet hvor det er mange flere typer NAN MME enn det vi har i Norge. NAN Comfort 2 (og 1) er spesielt til barn med fordøyelsetrøbbel. Jeg har kjøpr den og alerede dagen etter var avføringen mykk og behagelig. Jeg har kjøpt 5 bokser. Litt dyrere enn NAN her da det er mindre innhold enn de 800 g vi er vant til her. Det holder til jenta er 1 år og vi begynner med vanlig melk. Jeg har hørt at NAN Comfort kan bestilles på apotekk. Om jeg viste alt dette før kunne jenta mi ha opplevd mindre smerter i 4 mnd. Anonym poster: e3a4c1aa21fd746cabc2b648eed89c16
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2013 #4 Skrevet 9. mai 2013 Vi har brukt laktulose og men det ga bare luft i magen hos jenta. Anonym poster: e3a4c1aa21fd746cabc2b648eed89c16
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå