Gå til innhold

Barnebidrag, privat avtale

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Etter et uhell fikk jeg et uplanlagt barn. Faren og hans familie har involvert seg, og de virker som om de er skikkelige folk. Jeg kjenner ikke barnefaren så godt, men har fått inntrykk av at han er en grei kar men kanskje litt umoden..uten at dette er veldig ille. vi er begge rundt 20 år.

Han mener på at det er best å inngå en privat avtale om barnebidrag siden det koster at nav forvalter saken. Så langt syns jeg at det virker greit, men er litt usikker på om en privat avtale er lurt siden jeg ikke kjenner han så godt.

Noen som har erfaringer og innvendinger?

Anonym poster: 63ab7929e2bc044db0e9664874225c96

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruk bidragskalkulatoren på NAV og bli enige om summen. Så får du NAV Innkreving til å kreve inn bidraget, det koster ingenting. Da slipper du å ta diskusjonen hvis den skulle dukke opp. Hvis NAV skal fastsette bidraget, koster det 890kr for hver av dere.

Skrevet

Jeg har privat avtale med bf og det er veldig greit syns jeg. Tror egentlig han skulle ha betalt mer enn han gjør om jeg hadde regna ut med kalkulatoren, men ikke alt handler om penger.

Ta den private avtalen gjennom nav så får bf regning av de og betaler videre til deg. Så slipper du diskusjoner om han ikke skulle betale en mnd

Skrevet (endret)

Vi bruker bidragskalkulatoren og justerer om det skjer endringer i lønn/samvær samt ved endring av aldersklasse. Dette fordrer at dere stoler på hverandre og at begge er ærlige og ønsker et godt samarbeid.

Endret av Løvetanten

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...