AnonymBruker Skrevet 9. mai 2013 #1 Skrevet 9. mai 2013 Jeg er 19 år og har lyst på en fin og "kul" stil. Har aldri kledd meg fint og nå føler jeg det er på tide å få en helhetlig stil, slik at alle klærne jeg har passer sammen med hverandre, fordi for øyeblikket føle jeg at jeg kler meg veldig tilfeldig. De tingene jeg føler er viktig å ha når man har en fin "ungdomsstil" er: -stramme bukser som sitter godt på (alle mine er løse og sitter dårlig) -sko/skoletter som ikke gjør så mye ut av seg og passer til bukser og skjørt Resten er jeg usikker på. Har svetteproblemer så det er maaange gensere jeg ikke kan gå med, og det ødelegger mye. Liker klærne som er på bikbok, men kan jo ikke gå med så mye pga svetteproblemene. Tror det er best å starte med noe enkelt og ikke være "for kul" fordi det tror jeg ikke at jeg hadde klart. Har noen tips? Jeg kjenner at jeg er helt lost, tror ikke helt at jeg vet hva jeg vil og vil at noen andre skal "bestemme" litt rett og slett. Tips til butikker, eller generelt. Er student men kan sikkert spare noen penger for å investere skikkelig. Anonym poster: 4c6939bac8c3b35062c41ae5278c8c69
Gjest Nanne70 Skrevet 9. mai 2013 #2 Skrevet 9. mai 2013 Bik Bok sine Flex jeans har god, tight passform og mye stretch. Pass på når du vasker stretchjeans at du ikke vasker dem på for høy temperatur og ikke bruker tøymykner, da holder de lenger. Når det gjelder sko, kan du f.eks. satse på et par ankelboots og et par ballerinasko i første omgang. Dersom svetteproblemene dine er lokalisert til under armene, så har jeg et par tips: La vær å bruke såpe når du vasker deg under armene. Mange såper etterlater rester som kan reagere med deodoranten og forverre problemet, det er i alle fall min erfaring. Pass på at du er helt tørr under armene før du tar på deodorant, og du kan prøve apotekets Stop 24 i sprayform, den er bra. Det er også en fordel om du unngår å bruke overdeler i syntetisk stoff, i alle fall inntil kroppen. Sats på bomull og lin (H&M har f.eks. mange fine lintopper for tiden), og det er mulig at du kan bruke viskose også. Unngå akryl og polyester. Du sier du vil begynne med noe enkelt, så hva med en enkel topp med en fin jakke eller blazer over? Du kan variere med ulike topper under jakken, og evt bruke skjerf eller et statementsmykke til å pynte opp med, da trenger du ikke så mange plagg til å begynne med.
Jolene Skrevet 9. mai 2013 #3 Skrevet 9. mai 2013 Nå aner jeg ikke hvordan kroppen din ser ut, men når jeg slet som værst med svetting brukte jeg sorte enkle bommulstopper/gensere som var svarte. For å få litt farge på klærne brukte jeg vester eller smykker med farger i seg. Skjerf kan også være kult. Med en stilig blazer evt. en bukse med mønster/farger synes jeg det blir knallfint!
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2013 #5 Skrevet 10. mai 2013 Wonders: Hvor har du hentet disse bildene fra? De siste har du kanskje satt sammen selv? Men hva med de to først? Likte disse antrekkene utrolig godt!! Anonym poster: fe483b3e3add85a64847440b8f80ce17
Gjest Nanne70 Skrevet 10. mai 2013 #6 Skrevet 10. mai 2013 Enig med AB over her - kjempefine antrekk!
Memoria Skrevet 10. mai 2013 #7 Skrevet 10. mai 2013 Stilforslagene til Wonders er absolutt noe å forsøke å satse på. Rent, rolig og klassisk. Jeg har selv erfart at hver gang jeg blir litt rastløs og vil prøve noe nytt i stilveien, er det lett å falle for noe litt for "bråkete" fordi det er annerledes. Det er viktig at du er komfortabel og føler deg vel i de klærne du velger å gå i. Dersom du sliter med svetteproblemer, anbefaler jeg deg å ta en tur innom apoteket - de har masse forslag og tips for å bli kvitt slike unødige, fiksbare plager (dersom ditt tilfelle er fiksbart selvsagt). Ellers er singletter tingen her! Løse, kule singleter med noe enkel print på som ikke strammer og ikke er klamme for kroppen, samtidig som de ikke sitter tett under armhulene men lar huden din få puste. Jeg har en drøss med basissingletter som jeg er totalt avhengig av om sommeren når jeg får hetetokter til tusen.
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2013 #8 Skrevet 10. mai 2013 Får jeg spore litt av? Hvordan gjør jeg dette som mann. Altså får en "stil". holder det å bare kjøre mørke klær hele tiden? =D Eller må jeg faktisk følge med på ting? Noen ideer om hvordan jeg kan få samboeren min til å ta seg av dette for meg? (lat, jeg vet, men det er jo for hennes del!) Anonym poster: 27d861a46f5fb80e8bb23bef5a79d8bf
Memoria Skrevet 10. mai 2013 #9 Skrevet 10. mai 2013 (endret) Får jeg spore litt av? Hvordan gjør jeg dette som mann. Altså får en "stil". holder det å bare kjøre mørke klær hele tiden? =D Eller må jeg faktisk følge med på ting? Noen ideer om hvordan jeg kan få samboeren min til å ta seg av dette for meg? (lat, jeg vet, men det er jo for hennes del!) Anonym poster: 27d861a46f5fb80e8bb23bef5a79d8bf Du kjører det du er komfortabel i og gir det din egen lille vri, vil jeg si. Liker du best mørke klær, så er det din greie Om du vil følge med på ting eller ikke er opp til deg - men med en liten shoppingtur en gang i blant for å oppdatere garderoben din litt gjør at du automatisk tilpasser deg det som er aktuelt nå, ettersom det er det som butikkene selger i nuet som gjør at det er aktuelt og populært. Og dersom du vil at samboeren din skal involveres mer, kan du jo foreslå en slik shoppingtur, eller ønske deg spesielle plagg i gaver slik at hun forstår din interesse innenfor det feltet - samtidig som du ikke mister deg og din stilart helt ved å la henne gå amok på shopping Endret 10. mai 2013 av Memoria
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2013 #10 Skrevet 10. mai 2013 Du kjører det du er komfortabel i og gir det din egen lille vri, vil jeg si. Liker du best mørke klær, så er det din greie Om du vil følge med på ting eller ikke er opp til deg - men med en liten shoppingtur en gang i blant for å oppdatere garderoben din litt gjør at du automatisk tilpasser deg det som er aktuelt nå, ettersom det er det som butikkene selger i nuet som gjør at det er aktuelt og populært. Og dersom du vil at samboeren din skal involveres mer, kan du jo foreslå en slik shoppingtur, eller ønske deg spesielle plagg i gaver slik at hun forstår din interesse innenfor det feltet - samtidig som du ikke mister deg og din stilart helt ved å la henne gå amok på shopping Veldig bra forslag, men du tar som utgangspunkt at jeg har en "stil jeg kan miste", noe som er helt feil. Min stil er "hva er rent i skapet". Jeg kan med hånden på hjertet f.eks ikke se problemet med å gå med rødt og rosa sammen. Jeg hater å kjøpe klær, gjør det kun når ting blir ødelagt. Utvaska t-skjoter sier du? jeg sier behagelige t-skjoter. Er fullt klar over at det ikke er veldig fint, men orker ikke prøve å kjøpe klær som er bra ut, for jeg er helt lost =D Anonym poster: 27d861a46f5fb80e8bb23bef5a79d8bf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå