Gå til innhold

Morgengave

Gjest Ahs

Anbefalte innlegg

Hva gir dere i morgengave? Hva slags prisnivå legger dere dere på? Vet det varierer, trenger innspill og tips. Forresten, gav dere noe tilbake da dere ble forlovet, dersom dere fikk ring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ingen av oss gav morgengave til den andre.

Anonym poster: daed2e7708079c763116828a948477d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spurte min kjære om han ønsket seg noe og fikk til svar:

"Nye karbonhjul til sykkelen". Skjer ikke.

Jeg tror jeg skal gå for noe så klassisk som mansjettknapper eller slipsnål. Men vi får se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utsetter utgiften ved å gi gavekort på tur til 1 års bryllupsdag, da kan jeg også legge litt mer penger i det enn jeg hadde hatt råd til nå.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg gir bunad til mannen i morgengave.

Anonym poster: 50b03776a84e05cc044ec8840c30435e

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kjøpte bil til min mann. Det må jo være ordentlig når det først skal være gave.

Anonym poster: 699ff512599cbaa50b97ab7b77d701c7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bil? Og bunad?? SÅ "ordentlig" gave MÅ man ikke gi ;) Veldig fint og hyggelig dersom man har råd til det, men jeg regner ikke med at det er denne summen de fleste legger seg på når det gjelder morgengave? :P

Endret av Ella1981
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg syns det er viktig å gi noe som varer og noe man kan glede seg over selv om 30-40 år så bunad er jo en ypperlig gave. Her blir det et skikkelig armbåndsur.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uhh..Bunaden han skal ha koster 50.000 kr..det samme er det for klokka han ønsker seg. Og så ønsker han seg noe til et verksted, som også koster det. Har ikke avtalt noen pris på morgengave, men synes kanskje det er litt i meste laget. Selv om jeg har råd. Men nå skal vi bo der de produserer den klokka, så kanskje jeg kan kjøpe den på taxfree. Tenkte også på en Montblanc penn. Godt jeg har litt tid. Interessant å høre hva andre gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bil? Og bunad?? SÅ "ordentlig" gave MÅ man ikke gi ;) Veldig fint og hyggelig dersom man har råd til det, men jeg regner ikke med at det er denne summen de fleste legger seg på når det gjelder morgengave? :P

Man MÅ ikke gi morgengave i det hele tatt :)

Klokke er vel en gjenganger, men her finnes det jo et utvalg i alle prisklasser. Det er nok veldig individuelt. Summen er uansett av mindre betydning - mener jeg. Jeg er opptatt av at det skal være en varig gave som han virkelig ønsker seg.

Anonym poster: 50b03776a84e05cc044ec8840c30435e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi vurderer å droppe morgengave. Vi har jo gitt hverandre gaven i kirken dagen før;-)

Anonym poster: eb3354d739d2a179fc6d22b10bba0105

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har tenkt til å gi hverandre fallskjermhopp i morgengave hvis vi ikke får det på utdrikningslagene ;)

Ellers tenker jeg å gi han en fin klokke eller gullkjede til et anheng jeg ga han til jul :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kiara!

Vi vurderer å droppe morgengave. Vi har jo gitt hverandre gaven i kirken dagen før;-)

Anonym poster: eb3354d739d2a179fc6d22b10bba0105

Vi vurderer ikke en gang det er bestemt at ingen av oss får morgengave. Jeg "får" bryllupet får da være måte på hvor mye mer jeg skulle fått.

Har ikke sansen for denne tradisjonen i det hele tatt når man på forhånd som regel har bodd sammen, finansierer bryllupet selv osv. Mye mer sansen for ideen til Cath der man reiser et sted sammen til neste år på bryllupsdagen. Det kunne jeg fint gjort. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

Vi skal gi hverandre morgengave, men av praktiske grunner skal vi gi dem om morgenen dagen før. Iallefall tenker jeg at det blir sånn, for da slipper vi å dra på innpakket gave på båt og fly siden vi drar rett på bryllupsreise. Mannen her får gave han ikke trenger å ha med seg på turen så det er like greit at den får bli igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- glemte å svare på prisnivå, mannens morgengave kostet 7400 - men jeg har ikke lyst til å si hva det er her for jeg vet at han er inne og leser noen ganger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal heller ikke gi hverandre morgengave. Syns det er noe tull egentlig. Dessuten er det vanskelig nok å vite hva jeg skal kjøpe til jul og bursdag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi droppet både morgengave og bryllupsreise. Da sparte vi masse penger som vi heller kunne bruke på festen, og det var gave i seg selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gir hverandre morgengave fordi jeg har lyst til å sitte på gamlehjemmet og snurre på ringen/ armebåndet/ halskjedet og mimre, og han ønsker det samme <3 :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Da var morgengaven til mannen i boks, hadde ALDRI trodd at jeg skulle klare å gjennomføre det, men det ble et album med bilder av meg i rimelig lite klær :P såååå gla for at jeg turde å ta sjangsen... De ble om jeg må få si det selv kjempe flotte :) å jeg hater å la meg avbilde i vanlige settinger (jeg er hun som alltid sniker seg unna fotografene)

Anbefales for den vågale brud :)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adriane

Jeg var veldig usikker på dette med morgengave, men fikk en idé jeg ikke kunne la være å følge. Så nå har jeg morgengaven i boks! Jeg vil ikke si her hva det er, i tilfelle han er her og snoker litt, men det jeg kan si er at han kommer til å bli veldig glad, det er noe han kan ha glede av hver eneste dag resten av livet, og det er noe han neppe forventer eller gjetter at han skal få. Vil heller ikke si eksakt pris (av samme grunn som jeg ikke vil si hva det er), men vi snakker om en gave til under 10.000 iallfall ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...