Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Elyssa
Skrevet

Ja, det var slitsomt med en liten nyfødt. Men jeg hadde ikke regnet med at når ungen ble 5-6 måneder så er du så utslitt at man føler man skal knekke på midten.

Og det er ikke fordi ungen er så umulig altså. :ler:

Men alt er plutselig bare mer slitsomt. Opp og amme om natta, stå opp tidlig om mårran osv. Synes det blir verre og verre jeg! Har kroppen brukt opp 'reservelageret' sitt eller noe? :ler:

Fler som har det sånn?

Videoannonse
Annonse
Gjest Amber Rose
Skrevet

Sov babyen din lenge når den var mindre? Min morgenfugl på 11 uker er lys våken kl 6-7 og han må ammes på natten. Håper ikke det blir verre :P

AnonymBruker
Skrevet

Tror det er hormoner som gjør det lettere å stå opp i starten. Nå begynner kroppen din å komme til seg selv igjen ;)

Anonym poster: 699357974b1c369886ff6380d5677cd7

• Liker 1
Gjest Elyssa
Skrevet

Sov babyen din lenge når den var mindre? Min morgenfugl på 11 uker er lys våken kl 6-7 og han må ammes på natten. Håper ikke det blir verre :P

Mente ikke at det blir verre sånn sett, men jeg reagerer verre på det da hvis du skjønner :ler:

Synes faktisk han sover mer nå enn da han var så liten.

Tror det er hormoner som gjør det lettere å stå opp i starten. Nå begynner kroppen din å komme til seg selv igjen ;)

Ja, må være noe sånt :ler:

Skrevet

Ja, jeg tror det må være hormoner som begynner å avta. Jeg hadde også kuttet ned noe på ammingen på dagtid her, så kanskje det frigjøres mindre hormoner? Ellers er det jo noe som heter "alt går, for en viss tid", kroppen min var veldig sliten etter 6 måneder uten en eneste natt med sammenhengende søvn i mer enn 4 timer.. Her er lillemann snart 9 måneder og har kun sovet natta over en eller to ganger. MEN når det først skjer er formen HELT på topp etterpå :D Så energinivået ditt kommer seg nok også.

Skrevet (endret)

Har det sånn jeg også. Vi ammer ikke, men hun får flaske en gang i løpet av natten og mister smokken innimellom. Noen ganger sover hun hele natten uten mat, men våkner av at smokken faller ut.

Merker virkelig at 7 mnd uten en hel natts søvn tar på. Her deler vi helgene, men jeg våkner før pappaen når det er noe på natten..

Akkurat nå lurer jeg på hvordan jeg skal klare meg på jobb om noen måneder, men det må jo bare gå..

Og vi har verdens enkleste baby.

Endret av Orchideae
  • Liker 1
Skrevet

Samme her. Tror virkelig at bristepunktet er snart nådd. Jeg har ikke fått mer enn 2-3 timer sammenhengende søvn siden september (våknet mye da jeg gikk gravid og han sparket blæra mi om natta).

Skrevet

Da sønnen min var rundt 5 mnd, begynte han å våkne annen hver time om natta, etter en periode med bedre søvn. Siden hver amming tok en halvtime, ble det halvannen time om gangen. I tillegg ville han stå opp kl fem hver morgen og jeg brukte mye tid på legging om dagen. Dette betød også at han var nye grinete. Noe skyldtes kanskje at han begynte å ville mye, men fikk til lite, og var frustrert over det også.

Fram til han var tre mnd, sov han enda mye dårligere enn dette, men da taklet jeg det bedre. Sikkert en kombo av psykiske og fysiske forhold. Hvertfall psykisk, siden jeg ble motløs, etter en slitsom start og ting hadde begynt å gå seg til. Og sikkert også fysisk, siden det da var mange måneder med avbrutt søvn.

Heldigvis ble det veldig annerledes rundt 6 mnd, da han begynte å sove mye bedre igjen. Siden har han sovet godt, og det merket man på både mitt og hans humør og energi.

Skrevet

For min del ble ting mer slitsomt rundt 6 mnd aldre fordi vi begynte med fast føde. Plutselig var det ikke bare amming, men mating på toppen!! :daane:

Skrevet

Lurt å sjekke jernlageret ditt også, jeg ble helt tom for energi når jernlageret var tomt. Forøvrig husker jeg ikke hvordan det var å ha en på 6mnd, enda det bare er 7 mnd siden ;) Men det var mye nattevåk frem til han var ett år, men vi delte både nettene og permisjonen likt, så det rakk vel aldri å bli tungt før man fikk litt fri :)

Skrevet

Dette kjenner jeg faktisk ikke igjen.

Men nå når minsten er 2, kjenner jeg at jeg har mye mindre å gå på, enda jeg sover mer enn jeg har gjort på 5 år. Det er rart hvordan man tilpasser seg elendige forhold når det står på.

AnonymBruker
Skrevet

Vi hat en på 10-11 mnd som fortsatt gjerne våkner flere ganger om natten. I perioder ofte. Men det er ikke å ha avbrutt søvn jeg blir sliten av-men null søvn.

Anonym poster: 31b3d2e52bf2031a8e6dd53fa22f48bc

AnonymBruker
Skrevet

Har det sånn jeg også. Vi ammer ikke, men hun får flaske en gang i løpet av natten og mister smokken innimellom. Noen ganger sover hun hele natten uten mat, men våkner av at smokken faller ut.

Merker virkelig at 7 mnd uten en hel natts søvn tar på. Her deler vi helgene, men jeg våkner før pappaen når det er noe på natten..

Akkurat nå lurer jeg på hvordan jeg skal klare meg på jobb om noen måneder, men det må jo bare gå..

Og vi har verdens enkleste baby.

Anonym poster: 0f3c06504eb5a00cb92cfdec5b307cd8

Skrevet

Det tror jeg også. Har opplevd det begge gangene, at jeg plutselig blir trøttere av å stå opp om natten.

Gjest Elyssa
Skrevet

Ja, jeg tror det må være hormoner som begynner å avta. Jeg hadde også kuttet ned noe på ammingen på dagtid her, så kanskje det frigjøres mindre hormoner? Ellers er det jo noe som heter "alt går, for en viss tid", kroppen min var veldig sliten etter 6 måneder uten en eneste natt med sammenhengende søvn i mer enn 4 timer.. Her er lillemann snart 9 måneder og har kun sovet natta over en eller to ganger. MEN når det først skjer er formen HELT på topp etterpå :D Så energinivået ditt kommer seg nok også.

Ja, det er jo sant. De fleste begynner vel med litt fast føde i denne alderen, så det blir jo naturlig nok mindre amming = mindre hormoner.

Jeg har faktisk akkurat også fått mensen tilbake. Det har vel kanskje litt med hverandre å gjøre?

Jeg kjenner også på at alt går for en periode. Både kroppen og hodet er skikkelig slitne nå, for vi har virkelig hatt alt annet enn en sovebaby, selv om han er verdens snilleste unge ellers.

Men merker STOR forskjell når han har sovet noenlunde greit en natt. Da blir det gjerne både husvask og kjærestekos :ler: Gleder meg til han sover natta gjennom :)

Samme her. Tror virkelig at bristepunktet er snart nådd. Jeg har ikke fått mer enn 2-3 timer sammenhengende søvn siden september (våknet mye da jeg gikk gravid og han sparket blæra mi om natta).

Uff, jeg føler med deg.. Veldig sjelden jeg sover mer enn det jeg også.. :tristbla:

Og kjenner jeg blir småpanisk når folk kommer og liksom skal 'trøste' ved å fortelle meg at deres unge ikke sov natten gjennom før de var 3 år! :-O

Da sønnen min var rundt 5 mnd, begynte han å våkne annen hver time om natta, etter en periode med bedre søvn. Siden hver amming tok en halvtime, ble det halvannen time om gangen. I tillegg ville han stå opp kl fem hver morgen og jeg brukte mye tid på legging om dagen. Dette betød også at han var nye grinete. Noe skyldtes kanskje at han begynte å ville mye, men fikk til lite, og var frustrert over det også.

Fram til han var tre mnd, sov han enda mye dårligere enn dette, men da taklet jeg det bedre. Sikkert en kombo av psykiske og fysiske forhold. Hvertfall psykisk, siden jeg ble motløs, etter en slitsom start og ting hadde begynt å gå seg til. Og sikkert også fysisk, siden det da var mange måneder med avbrutt søvn.

Heldigvis ble det veldig annerledes rundt 6 mnd, da han begynte å sove mye bedre igjen. Siden har han sovet godt, og det merket man på både mitt og hans humør og energi.

Det minner litt om hvordan vi har det. Han sov veldig fint om natten fram til han var 3,5 mnd. Mye amming såklart, men han sovnet fort igjen. Men plutselig begynte han å våkne hver til annehver time og ville være våken i minst en time! Hadde jeg ikke hatt en fin familie der, så vet jeg ikke hva jeg hadde gjort!

Men jeg var alikevel ikke sliten på samme måte som nå :ler:

Nå pleier han å spise ca to ganger om natten, og sovner ganske fort igjen, men sover så og si aldri lenger enn 05. Og gjerne før! Da er jeg død!!

I tillegg sliter vi med dagsovingen. Det har vi egentlig gjort hele veien, men nå hadde vi et par gode uker, og jeg tenkte at vi hadde knekt koden. Men nei...... :sukk:

Lurt å sjekke jernlageret ditt også, jeg ble helt tom for energi når jernlageret var tomt. Forøvrig husker jeg ikke hvordan det var å ha en på 6mnd, enda det bare er 7 mnd siden ;) Men det var mye nattevåk frem til han var ett år, men vi delte både nettene og permisjonen likt, så det rakk vel aldri å bli tungt før man fikk litt fri :)

Det skal jeg jammen gjøre! Takk! :)

Her jobber mannen fullt og vel så det, og har bare mulighet til å ta permisjon en dag her og der :tristbla:

Men han hjelper masse til i helga heldigvis, så da får jeg som eåregel i hvert fall én dag hvor jeg får et par ekstra timer på øyet :ler:

Har jo regnet med en del nattevåk altså. Det er jo sånn det er! Men ble litt overrasket over at jeg skulle bli sliten NÅ liksom. Tenkte det skulle bli bedre og bedre jeg :ler:

Det tror jeg også. Har opplevd det begge gangene, at jeg plutselig blir trøttere av å stå opp om natten.

Bra vi er flere! :ler:

Skrevet (endret)

Sånn var det her og! Det gikk så veldig greit fram til da, og SÅ ble jeg trøtt og sliten... :sove:

Endret av siebaeo

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...