Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har jobbet tre sommre på aldershjem og skal i sommer i hjemmetjenesten. Fikk tilbud om å ta medisinkurs, slik at jeg kan dele ut medisiner. Det jeg da lurer på er om jeg ved å ha dette kurset får mer lønn? Det er jo mer ansvar å dele ut medisiner enn å bare ha oppgaver innen stell/rengjøring/etc.

Anonym poster: 106de29b1a7beb2a3159b7b45e5c95c9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, ikke i min kommune ihvertfall.

I helsevesenet så får man ikke lønn etter ansvar, dessverre.

Jeg er sykepleier å har normalt ansvar for min avdeling, men på kvelder og helger og ferier så er det mangel på sykepleiere og da må jeg ha ansvar for de andre avdelingen og det får jeg ikke ekstra lønn for.

Anonym poster: 5f20b6b24b21b1c435603d0a805b93bd

AnonymBruker
Skrevet

Ikke i min kommune heller. Jeg har 4 års ansiennitet, og jeg har tatt både medisinkurs, kurs i lover om tvang, makt og brukeres rettigheter, kurs om holdninger og "service" osv. Har 100% for alt og alle på mine vakter.

Får fortsatt 140 kr i timen, kun gått opp i lønn etter lønnsoppgjør. Så dessverre. Men du får et gratis kurs, og du får da gratis kunnskap. Og slipper å irritere deg over at en med medisinkompetanse ikke er ledig i øyeblikket du trenger dem ;)

Anonym poster: 286414590ce512d05f4261677581000c

Skrevet

Nei, du går nok ikke opp i lønn, men her i min kommune ihvertfall får du medisintillegg dersom det ikke er sykepleier på jobb. Er på en rundt 200 kr vakten. Men med medisinkurset står du uansett sterkere ved søking av jobb og diverse.Også er det alltid kjekt og lære seg noe nytt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...