Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, vi har tenkt starte prøving denne måneden. Jeg har hatt regelmessige sykluser på 28 dager, vet ikke eksakt når eggløsning har vært, men pleier å få endel av dette eggløsningsslimet fra dag 12 til dag 14. Etterfulgt av ømme bryster fra dag 14 til dag 28, som da er første mensdag. Men så har plutselig syklusen min forandret seg de to siste gangene. Dette var før vi begynte prøve (har aldri brukt hormonell prevansjon). Først var mensen forsinket med 2 uker, hadde heller ikke merket noe til eggløsningslimet denne syklusen. Så når mensen kom varte den som normalt, med normal mengde blod. Så når jeg ventet mensen igjen, utifra at syklusen min hadee gått tilbake til 28 dager, kom den ikke før på dag 35. Heller ikke denne syklusen merket jeg eggløsningslim.

Så derfor lurer jeg på nå, om jeg i det hele tatt har eggløsning. Jeg ønsker hvertfall ikke å utelukke det, så derfor lurer jeg på når vi bør passe på å hvertfall ha sex? Eggløsning kan jo være 14 dager før e 28 dagerssklus, eller 14 dager før en 40 dagerssyklus eller 14 dager før en 35 dagerssyklus. Jeg blir helt surrete! Så typisk at når jeg endelig hadde lært syklusen min å kjenne å tenkte (ja dette blir lett for oss, jeg vet jo akkurat når tid ca eggløsing skjer, så skjer dette! :murvegg: Det er så typisk! Noen som har litt erfaring? Har begynt å drikke grapefrukt juice i håp om at jeg letter skal kunne oppdage eggløsningslimet og finne ut ca eggløsningstidspunkt. Kan jo være jeg fortsatt har eggløsning og eggløsningslim bare veldig lite imotsetning til før. Å til dere som prøver å drikke grapefrukt juice, det smakte dritt de 3 første glassa, men så ble det faktisk helt ok, nesten som appelsin juice. Så press det ned, det blir bedre :smilorange:

Anonym poster: 2f78bcfb973cac276a0f66969770a4b4

• 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du har mensen, har du også eggløsning. Ha sex minst hver 2. dag så skal du treffe den fruktbare tiden. Vet ikke hvorfor syklusen plutselig har forandret seg, men kan være stress eller andre ting. Bare ta det med ro. Man blir som regel gravid når man absolutt ikke ønsker det, men og omvendt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...