Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest 1232
Skrevet

Samboeren min og jeg slo opp for et par måneder siden. Avgjørelsen om å gjøre det slutt var gjensidig, men av forskjellige grunner. Det er et forhold jeg har ønsket å komme ut av lenge, men bare ikke funnet krefter til. Nå er jeg lettet fordi jeg ikke er sammen med han lengre.

Han har vært, uten å overdrive, en helt forferdelig kjæreste. Han har såret meg på alle måter jeg kunne tenkt meg og måter jeg aldri hadde forestilt meg.

Men jeg er fremdeles glad i han etter alle årene våre sammen og vil gjerne være venner/vennlige. Han derimot behandler meg verre enn noen gang.

Nå er han begynt å snakke med mine beste venner hver gang han er ute på byen. Dette er venner han aldri har truffet før, men de har jo visst om hverandre. Han lyver etter hver gang og sier han aldri skal snakke med noen av mine venner igjen - men det skjer likevel.

Det eneste jeg ville ha fra ham var en unnskyldning, en ekte unnskyldning, og at han forsto hvor slem han har vært mot meg. Dette får jeg ikke og istedet sårer han meg mer.

Det med vennene mine er bare toppen på kransekaken, han skylder meg også penger (ikke veldig mye dog) osv. Jeg har så lyst å gjøre noe for å gjøre igjen. Han forstår det ikke når jeg forklarer hvor såret og hvorfor jeg er det, og føler at den eneste måten han kan lære er hvis jeg tar igjen med samme mynt.

Er det noen som har noen råd til meg? Jeg vil bare at han skal slutte å henge på mine venner og ødelegge for meg.

Videoannonse
Annonse
Gjest Rumpenisse
Skrevet

Er det noen som har noen råd til meg? Jeg vil bare at han skal slutte å henge på mine venner og ødelegge for meg.

Vennene dine er sikkert på din side, så jeg ville ikke bekymret meg om dette.

AnonymBruker
Skrevet

Ok, et siste svar da.

Han ødelegger bare for seg selv nå altså. Dette er en desktruktiv sti han er på vei inn (eller allerede er) på og hvem vet hva han egentlig vil finne på. En unnskyldning nå, tror jeg du må se langt etter. Men kanskje om en stund. Ingen garantier her verken for eller mot.

Vil du virkelig vise han hvor såret du er, så sitt hardt mot hardt. Og si det.

Og krev pengene tilbake og kjeft på han for at han sniker seg inn på vennene dine på den måten.

Og deg selv, hvis dere ikke blir enig om noe annet da, naturligvis.

Vennene skjønner fort nok tegningen, så hva enn han gjør nå, vil det jo bare bli sett negativt på senere.

Du er jo en stor fan av karma, har jeg fått inntrykk av. Hvis en vil tro på sånt, så vil det ordne seg uansett. Men det vil jo det uansett om karma eksisterer eller ei og da.

Anonym poster: b76c9a778c71f4f41da3636955d271d7

Gjest 1232
Skrevet

Ok, et siste svar da.

Han ødelegger bare for seg selv nå altså. Dette er en desktruktiv sti han er på vei inn (eller allerede er) på og hvem vet hva han egentlig vil finne på. En unnskyldning nå, tror jeg du må se langt etter. Men kanskje om en stund. Ingen garantier her verken for eller mot.

Vil du virkelig vise han hvor såret du er, så sitt hardt mot hardt. Og si det.

Og krev pengene tilbake og kjeft på han for at han sniker seg inn på vennene dine på den måten.

Og deg selv, hvis dere ikke blir enig om noe annet da, naturligvis.

Vennene skjønner fort nok tegningen, så hva enn han gjør nå, vil det jo bare bli sett negativt på senere.

Du er jo en stor fan av karma, har jeg fått inntrykk av. Hvis en vil tro på sånt, så vil det ordne seg uansett. Men det vil jo det uansett om karma eksisterer eller ei og da.

Jeg føler at jeg sitter hardt mot hardt og kjefter på han hver gang han gjør noe gale. Jeg synes ikke det er greit å bli behandlet stygt og sier derfor ifra, selvom jeg kanskje burde hevet meg over det.. Men han bryr seg ikke om noe jeg sier, ingenting går inn. Jeg burde vel bare gi opp og la han styre på..

Jeg tror de andre skjønner det til sin tid, men akkurat når det skjer er det så frustrerende at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg.

Hvor har du fått inntrykk av at jeg er en stor fan av karma, forresten? :)

TS

AnonymBruker
Skrevet

Ingenting? Nei, hva er det da. Dere skulle prate sammen sa du? Blir en monolog det da?

Og jeg skjønner det. Men du kan informere om dette til vennene dine da.

Alle må jo ikke høre det først fra facebook akkurat.

Og jeg vet ikke. Synes å huske du har skrevet litt om det her og der. Stemmer ikke det? :)

Gjest Rumpenisse
Skrevet

Jeg burde vel bare gi opp og la han styre på..

Dette.

Bare kutt ham ut. Han er nå en ex, så du behøver ikke ha kontakt med ham lengre. La ham ellers drite seg ut overfor vennene dine (de skjønner sikkert hva som er greia her, siden de er dine venner).

Gjest 1232
Skrevet

Ingenting? Nei, hva er det da. Dere skulle prate sammen sa du? Blir en monolog det da?

Og jeg skjønner det. Men du kan informere om dette til vennene dine da.

Alle må jo ikke høre det først fra facebook akkurat.

Og jeg vet ikke. Synes å huske du har skrevet litt om det her og der. Stemmer ikke det? :)

Hehe, dette er min første tråd. Har jeg brukt et feil navn? Eller lignende tråder?

Så antar de første setningene dine ikke gjelder meg?

AnonymBruker
Skrevet

Åja, grattis med din første tråd da. Hyggelig ha deg med på laget. :)

Neida, da var ikke de første setningene til deg, men til stalkeren min. :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som min situasjon for 2 år siden, nøyaktig den samme! Det verste var at "alle" så på han som verdens triveligste fyr, var mye derfor jeg ble sammen med han i utgangspunktet. Men så var han bare ei ræv.

Uansett, jeg fikk ikke pengene mine før 2 år etterpå. Og han skal nå ha planlagt barn med en av disse "venninnene" mine som han drev å hang på på byen, hu venninna som var sååå enig med meg at han hadde vært fæl. Han er jo sikkert ikke fæl med henne! :ironi:

Det eneste du kan gjøre, og da mener jeg eneste, er å drite langt og bredt i hva han holder på med. Du får aldri en unnskyldning, han vil aldri forstå at han er en dritt, og du kan ikke styre noe som helst. Det tok meg to år med ekstra mye dritt etter bruddet, for vi skulle jo være så gode venner, før jeg sa "sayonara bitch" og fjernet han fra livet mitt. Da får du det myye bedre, det kan jeg garantere :)

Anonym poster: 1b840a524a4cf85ba72aa7bf5c5f973b

AnonymBruker
Skrevet

Åja, grattis med din første tråd da. Hyggelig ha deg med på laget. :)

Neida, da var ikke de første setningene til deg, men til stalkeren min. :fnise:

Først nå skjønner jeg ingenting! :P

AnonymBruker
Skrevet

Først nå skjønner jeg ingenting! :P

Hehe! Nei, det er ikke alltid like lett. :P

AnonymBruker
Skrevet

Nei, det har vært hyggelig! :) Håper det går tilsynelatende bra i morgen.

Gjest 1232
Skrevet

Nei, det har vært hyggelig! :) Håper det går tilsynelatende bra i morgen.

Unnskyld?

Gjest 1232
Skrevet

Høres ut som min situasjon for 2 år siden, nøyaktig den samme! Det verste var at "alle" så på han som verdens triveligste fyr, var mye derfor jeg ble sammen med han i utgangspunktet. Men så var han bare ei ræv.

Uansett, jeg fikk ikke pengene mine før 2 år etterpå. Og han skal nå ha planlagt barn med en av disse "venninnene" mine som han drev å hang på på byen, hu venninna som var sååå enig med meg at han hadde vært fæl. Han er jo sikkert ikke fæl med henne! :ironi:

Det eneste du kan gjøre, og da mener jeg eneste, er å drite langt og bredt i hva han holder på med. Du får aldri en unnskyldning, han vil aldri forstå at han er en dritt, og du kan ikke styre noe som helst. Det tok meg to år med ekstra mye dritt etter bruddet, for vi skulle jo være så gode venner, før jeg sa "sayonara bitch" og fjernet han fra livet mitt. Da får du det myye bedre, det kan jeg garantere :)

Du har helt rett! Er surt å innse at jeg aldri får en unnskyldning. Synes synd på den neste jenten han roter seg bort i! Men ikke hvis de er som venninnen din :)

Jeg håper jeg klarer å ikke tenke på det eller han, men det er så vanskelig med alle disse følelsene.. Takk for svar! :)

Skrevet

Høres ut som min eks, det er flere år siden vi gjorde det slutt men han holder fremdeles på slik med meg. Av og til "feilsender" han meldinger for å få kontakt slik at han kan svare meg spydig tilbake. Bare la vær å snakk til han og la han seile sin egen sjø så om noen av vennene dine tror på det han sier så får det være opp til dem.

Skrevet

Min ex har plutselig begynt å henge med mine venner og... Han har prøvd å snakke dritt om meg til noen av de, men de har sagt til meg at de har gitt han beskjed om å bare drite i å gjøre sånt, og gi faen.

Du kan ikke nekte han å henge med vennene dine, jeg nekter ikke min ex å henge med mine venner... Uansett hva slags grunn han har for å gjøre det. Men du kunne jo tatt deg en prat med dine venner og høre hvordan de stiller seg i saken. De er helt sikkert på din side:)

Ellers er hevn en dårlig ide. Exen min prøvde omtrent å ødelegge livet mitt etter at jeg slo opp. Han var helt mongo, og prøvde å gjøre det sånn at det var sååå synd på han, og jeg var bare slem og dum blablabla..... Men jeg tok heller en ordentlig prat med han, oppførte meg voksen og moden (til motsetning fra han...) og da holdt han kjeft...

Bare la han være... skal du snakke med han så vær saklig og seriøs... Den verste hevnen for han er vel å se at du går videre i livet. Du synker bare på et lavt nivå om du skal drive å ta hevn, og mest sannsynlig så kommer han til å se den også.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Hvis han ikke har forstått at han har såret deg hittil så kommer han heller aldri til å gjøre det, og den beste måten du kan "ta igjen" på er å ha det så bra som overhodet mulig :) Tenk i ditt stille sinn at han viste deg hvordan verden kan være på en så brutal måte som han gjorde og at du nå står mye bedre rustet for veien videre..

Angående vennene dine så må vel de ha hørt om hans mindre gode sider og sånn sett støtte deg fullt og helt? Og det syns jeg inkluderer at de kan ta avstand fra han på byen for å vise deg respekt.

Endret av Hecubaa
Skrevet

Hvis han ikke har forstått at han har såret deg hittil så kommer han heller aldri til å gjøre det, og den beste måten du kan "ta igjen" på er å ha det så bra som overhodet mulig :) Tenk i ditt stille sinn at han viste deg hvordan verden kan være på en så brutal måte som han gjorde og at du nå står mye bedre rustet for veien videre..

Angående vennene dine så må vel de ha hørt om hans mindre gode sider og sånn sett støtte deg fullt og helt? Og det syns jeg inkluderer at de kan ta avstand fra han på byen for å vise deg respekt.

Ja, det er jo det jeg tenker når jeg er rolig og ikke full av følelser, men er vanskelig å leve slik også.. Jeg må vel bare ta meg selv i skinnet og gjøre det. Jeg vet jo hvordan :)

Ja, det føler jeg også, og håper de gjør det. Jeg har sagt hvordan jeg synes det er når de treffer ham. Det største problemet er at han lyver og sier at det er noen av mine venner som begynner å snakke/være med han, men det synes jeg ikke rimer. Og jeg vet jo innerst inne at han er god til å lyve, jeg bare forstår ikke hvorfor han skulle ville lyve nå som det er slutt mellom oss..

Håper det går over snart! Vil gjerne gå videre uten å tenke på ham lengre :)

Takk for råd!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...