Gå til innhold

Falske blomster som brudebukett

Adhara

Anbefalte innlegg

Kan det bli fint tror dere? Tenker på å ha Calla liljer i buketten min, og de ser jo helt nydelige ut, selv om de er falske.

Noen som har noen erfaring med falske blomster i et bryllup? Var det noen som reagerte på at de var falske? Vurderer å ta alt falskt, faktisk. Da kan de ihvertfall gjenbrukes, det er billigere, osv.

Er litt usikker, så kom gjerne med for/imot :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ikke negativ, har sett mange pene falske blomster. Men er det billigere?

Anonym poster: a72347c0c3f2331cea82dfa078868264

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter det jeg har sett til nå så virker det billigere ja :) Man finner mye fint på Ebay til en slikk og ingenting.

Pluss at man kan bruke opp blomstene, istedet for at de visner bort etter en dag eller to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OMG!!!

Anonym poster: 7aa6e4cfddd80046ae1534ccc7136be0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OMG!!!

Anonym poster: 7aa6e4cfddd80046ae1534ccc7136be0

Utdyp gjerne ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid foretrukket ekte blomster, så derfor er det ironisk at jeg skal ha falske. Dette for å få den fargen og buketten jeg ønsker :)

Vet også om ei som brukte falske, det kunne man ikke gjettet. De så mer ut som ekte enn den buketten jeg ender opp med.

Ekte blomster er mer romantisk, fint og et "must", så jeg er overrasket selv over mitt valg. Men.. So? Må ikke være A4 på alle detaljer ;)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest dette

Så gøy at du skrev dette innlegget, for jeg har lurt på det samme. Da kan man lage buketten og dekorasjonene i god tid før bryllupsdagen, så man slapper mer av på selve dagen.

Jeg har et fargetema og en stil i bryllupet der jeg egentlig tror falske blomster kan være fint (kanskje til og med litt kult): femtitallsstil med varme pasteller (mest fargetoner mellom gult, oransje, fersken, korall, rosa... med innslag av pastellblå).

Personlig synes jeg falske blomster er greit, men vet ikke om jeg tør å bruke dem, fordi andre kan synes det er for uelegant e.l.

Endret av dette
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dette

Oi, nå lette jeg og på ebay etter det... Skremmende fine og billige:) Akkurat den blomsterarten og de fargene jeg ser etter... til 60kr for en bukett... Men egentlig vil jeg anbefale deg å se på Plantasjen også, på rosebuketter o.l. : http://www.plantasjen.no/sortiment/dyrke_inne/snittblomster/

Samt http://www.plantasjen.no/sortiment/dyrke_inne/inneplanter/514ff0f4b618220cda00100b/-pletter-i-luften-

og http://www.plantasjen.no/sortiment/dyrke_ute/sesongplanter/

det er noen planter man kan klippe til også:)

Evt. vurderer jeg å kjøpe en tipakning med små planter og sette i fine potter på bordet, for å få blomster i borddekorasjonene.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir vel til at jeg lager noen små prøvebuketter for å få bestemt meg ;) Men leker mer og mer med tanken på falske.

Er bare et pluss å få ned utgiftene litt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kiara!

Cala lijer får du til 2 for 3 på Mester grønn til under hundrelappen for en bukett. Du trenger strengt talt bare tre stk for en vakker bukett.

Jeg personlig synes at falske blomster er en uting ved finere anledninger (og ellers..) Det passer seg rett og slett ikke når man skal ta frem det fineste man har og være den vakreste versjonen av seg selv. :)

Det er ikke noe problem å få kostnadene ned på blomster ved å velge riktig butikk og type blomster. Selv har jeg et max budsjett på 250,- på min peon bukett kommer til å gå med veldig bra margin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cala lijer får du til 2 for 3 på Mester grønn til under hundrelappen for en bukett. Du trenger strengt talt bare tre stk for en vakker bukett.

Jeg personlig synes at falske blomster er en uting ved finere anledninger (og ellers..) Det passer seg rett og slett ikke når man skal ta frem det fineste man har og være den vakreste versjonen av seg selv. :)

Det er ikke noe problem å få kostnadene ned på blomster ved å velge riktig butikk og type blomster. Selv har jeg et max budsjett på 250,- på min peon bukett kommer til å gå med veldig bra margin.

Takk for innspill :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sto faktisk og så på falske blomster på plantasjen i dag. Et øyeblikk vurderte jeg det, men det blir ekte bukett på meg. Jeg har jo lyst til å legge dem på en grav etterpå, og da er ekte best. Desuten ville jeg sett nøye på blomstene først og ikke sjanset på e-bay med mindre jeg hadde backupplan. Mange ser ikke spesielt fine ut på nært hold. Men noen var pene nok. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne godt hatt en bukett med falske blomster. Men så skal jeg bare ha bukett for å ha på bildene. Gidder ikke ta med den når vi skal skrive under papirene. Skulle gjerne sett en link til en brudebukett med falske roser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

• 10 år senere...

Gammel tråd, jeg vet, men jeg lurer på om noen av dere over fortsatt er her? Ble det falske blomster i buketten eller ekte? 

Noen andre med erfaringer? 

Jeg tenker mest praktisk, lage buketten i god tid i forveien og den vil jo også vare evig. Skal uansett ha noen svarte ecualyptusstilker i min bukett, men jeg er skeptisk til falske roser uansett hvor ekte de ser ut. Duften av ekte roser er jo helt nydelig 🌹

Anonymkode: f5119...c2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...