Gå til innhold

Et "superdamete" KG innlegg!

Krølltopp

Anbefalte innlegg

Hei! icon_biggrin.gif

Jeg har det så godt for tiden; livet er oppadstigende, og jeg begynner å finne min lille plass i den store verden.

Det å ha det godt, som Kvinne, (rent bortsett fra de primære behov) tror jeg er forskjellig fra menn og barn. Min erfaring er at kvinner i større grad involverer seg i følelsesmessige aspekter i dagliglivet, gleder seg mer over søøøte små detaljer, og bringer kvalitet inn i livene sine ved å pønske og planlegge i laaang tid og i uhyre detalj, omkring fester som skal arrangeres, håndlagede gaver som skal lages.....Å glede andre er livsviktig for å ha det godt med seg selv som kvinne(tør jeg påstå)! En kvinne har en særegen evne til å kunne glede seg så det kribler i magen, til noe som skal skje til neste år! icon_smile.gif En Kvinne har også tålmodighet til dette: til å handle en julegave i August, om "den perfekte ting" skulle dukke opp, f.eks. Jeg tror ikke jeg er den eneste KG-jenta som titter innom bryllupsdiskusjonen bare for å se hvordan andre gleder seg så grenseløst..... icon_eek.gif)

Jeg vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget.....dele mine tanker, min glede over å kunne glede seg til å glede andre...skrive ned noen eksempler på mine rare, typisk kvinnelige, prosjekter...og oppfordre andre KG'ere til å gjøre det samme. Jeg har så lyst å høre om deres rare nåværende prosjekter...hva gleder dere dere til?

(mine prosjekter:)

-> lage søte muffins med forskjellig farget glasur som en overraskelse til studentgruppen min sin siste dag

-> male en krakk med kardemommeby motiver som dåpsgave til en som fødes i august

-> sy en "ammepute" som gave til den vordende mamma'n

-> putte små sukkertøy med "I love you" på, i matpakken til samboeren min, med en liten lapp med noen søte ord

-> planlegge hvordan jeg skal få det fint i den nye leiligheten vi skal flytte inn i, les: fargevalg, pynt, ting&tang som matcher.... (jeg har vært så heldig å finne stoff som matcher det nye dynetrekk-settet vårt, så nå skal jeg lage lampeskjerm, ramme, og puter i samme tema! jippi!)

Håper dette kan bli en koselig tråd å titte i etterhvert icon_smile.gif

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bortsett fra at jeg misstenker hovedinnlegget for å være skrevet av samme person som står back nicket waco (det er noe i måten å skrive på og måten å "plassere" kvinner på som er uhorvelig likt skjønner du waco) (dessuten så er du hittil en av de få som driver å gjentar ordet "oppadstigende" til stadighet...)

Men, så til saken, hva mine "prosjekter" er? hva jeg gleder meg til?

- Countryfestivalen i sommer

- bursdagsfeiringen min med øl og linedance

- late sommerdager på Tjøme

- forhåpentligvis Englandstur til VM i Linedance

- cafe/utepils med venninder i sola, med mørke solbriller og masse mannebein.

- Københavntur på sensommeren.

små-prosjekter i hverdagen blir vel slikt som dansing, mosjonsturer kombinert med avslapping, selvutvikling og egenpleie.

(lager faktisk aldri søte små muffins med glasur, selv om jeg gjerne skulle gjort det, for jeg elsker å spise det!!)(helst med sjokoladebiter..)

Og det å har stil over leiligheten min ser jeg ikke på som noe prosjekt, det er en selvfølge! icon_biggrin.gif

hilsen

aline kyss.gif1212[ Dette Innlegg er endret av: aline den 2002-06-06 11:26 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest 0

Jeg har et prosjekt som jeg gleder meg vanvittig til:

Thailand tur neste år engang.. det kribler i magen når jeg sitter å surfer på temaet og drømmer....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, igjen!

Gurimalla, jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte: jeg er blitt mistenkt for å være waco!!!!!!!!!!!!!!!!!!! icon_lol.gificon_lol.gificon_biggrin.gif

Det virker som om jeg er blitt fullstendig misforstått med innlegget mitt. Jeg tenkte egentlig at alle vi her inne på KG, som ikke er gravide, og ikke skal gifte oss; at vi har a_n_d_r_e ting som gir hverdagslivet en ekstra piff og glød og spenning! Også tenkte jeg at å dele dette med hverandre kunne spre glede og optimisme og inspirasjon.

Også slo det meg, da vet dere, at jeg aldri har opplevd en gutt/mann som har bakt kake til en avslutning, aldri opplevd menn som har sydd matchende vognteppe til den nye babyvognen, mens man gledet seg til fødselen, aldri hørt om menn som begynner å planlegge fargene på serviettene til festen som skal holdes om 1/2 år, aldri hør om menn som lager istand en toalettmappe med komplett innhold som "reisegave" til en god kompis som skal på ferie.........

Det er ikke meningen å provosere igjennom en generalisering av kjønn i dette innlegget. Jeg synes det bør være lov å anerkjenne en viss observert forskjell mellom menn og kvinner, med et glimt i øyet icon_wink.gif

Jeg hadde håpet å finne "KG venninner" her inne som ville forstå og dele min vanvittige glede over å planlegge en ny "look" på soverommet! No-one? icon_biggrin.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Krølltoppen.

Så hyggelig å ha det sånn. Hyggelig å glede seg over tingene på den måten du beskriver.

Jeg hører nok selv ikke til den gruppen kvinner som tenker på sånt. Joda, jeg elsker å glede andre, men har egentlig ikke tid eller legning til å planlegge så mye praktiske ting. De små detaljene er jeg ikke så opptatt av, men jeg har enkelte venninner som fikserer på og virkelig har glede av sånt. Joda, jeg kan pynte og fikse, reparere og ha det fint rundt meg. Men det er ikke noe jeg virkelig kjenner glede ved. Det er mer som det er integrert i et must.

Kanskje er det noen av oss kvinner som gleder oss over andre trekk i livet. Jeg kjenner virkelig glede ved de nære samtalene. God vin og god mat som inkluderer de samtalene som jeg virkelig suger til meg. Rare mennesker jeg treffer. Som jeg gleder meg til å treffe igjen. Som forteller meg ting som fester seg, som gir meg svar på en rar søken etter noe ikkedefinert.

Jeg kjenner også virkelig en sann glede når jeg mestrer. Når jeg mestrer f.eks. min egen sterke energi som fører meg opp eller ned, til høyre og venstre. Når jeg mestrer et stykke "arbeid" som jeg har slitt med. Når jeg mestrer alle de hverdagslige greiene og føler at jeg lykkes. Når jeg ser at mine barn vokser seg til å bli to selvstendige og rause individer.

Så gleder jeg meg virkelig til å fortsette å lese på den boken jeg sovnet fra i natt. Ikke minst gleder jeg meg til i morgen. Da er det lørdag, og jeg får atter en gang kjøpt lørdagens Dagbladet med Magasinet som jeg virkelig har glede av. Så egentlig så gleder jeg meg vel over at journalistene har kommet seg tilbake i jobb.

Klem fra

Rita;-)1212[ Dette Innlegg er endret av: Rita den 2002-06-07 17:19 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...