Gå til innhold

Ufrivillig sluttoppgjør fra forsikringsselskapet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjøpte bil i fjor, og var heldig med startbonusen i forsikringsselskapet. Forsikringsbeløpet er betalt hver måned med AvtaleGiro, og jeg har kjørt helt skadefritt hele året. I går dumpet det plutselig et brev i min postkasse, som inneholdt en regning på drøyt 1500 kr. På regningen står det "Sluttoppgjør", at beløpet gjelder "Korttidsberegnet premie", og at avtalen nå er opphørt. Under antall terminer, så står det "12". I dag fikk jeg nok en regning i postkassen, som var nesten lik som den i går. Forskjellen er at det står "Faktura" fremfor "Sluttoppgjør", og antall terminer er nedjustert til "1".

Hva i alle dager?

Jeg har gått igjennom alle dokumenter fra bilkjøpet, men jeg finner ikke noe som tyder på at forsikringen ikke fornyer seg selv etter ett år

Jeg har kjørt hele skadefritt, ikke hatt bilen på verksted/service, ikke sagt opp avtalen, betalt i tide (AutoGiro) og har fremdeles litt under halve kjørelengden igjen på forsikringen.

Jeg skal ringe både bilselger (autorisert forhandler, og han som forhandlet frem forsikringsavtalen) og forsikringsselskap på fredag, men de kan da ikke være seriøse med dette her? Jeg skjønner ikke engang om det er samme regning postet to ganger, eller to forskjellige regninger. Betalingsfristen er den samme, Efakturaref er den samme, all tekst er den samme, bortsett fra det overnevnte i tillegg til "Utstedt dato".

Noen som har en logisk forklaring på dette?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...