Diva Skrevet 5. april 2004 #21 Del Skrevet 5. april 2004 Men pusur... Det er da vel ikke så normalt å være undervektig heller ? Man må jo være oppe i en viss vekt for å få mensen og være fruktbar ? Har hørt om mange turnjenter og modeller ( kanskje mest før i tida? ) som mistet menstruasjon lenge og kom i ubalanse. Skjønner hva du mener, men jeg tror dette kan gå begge veier. Å si hva som er "normalt" i denne debatten er vel en smule søkt Dessuten er det vel ingen holdepunkter for at de som bruker 36 - 38 kler klærene bedre enn de som bruker 42 - 44 ? Beklager, men jeg synes det høres litt latterlig ut. Synes personlig det har mer med farger, snitt og stil å gjøre ;-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ethereal Skrevet 5. april 2004 #22 Del Skrevet 5. april 2004 Her er jeg enig med Diva; det er en stor del variasjon innenfor hva som kan kalles normalt. Selv er jeg tynn, har alltid vært det, og bruker str 34. Er jeg da mer eller mindre normal i forhold til en person i str 38, som nok er det mest "normale" man kan finne? Dessuten skal det ganske mye til før overvekt faktisk er helseskadelig. Nei, å skjære alle over en kam er ikke noe lurt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VesleBråka Skrevet 5. april 2004 #23 Del Skrevet 5. april 2004 Men pusur... Det er da vel ikke så normalt å være undervektig heller ? Man må jo være oppe i en viss vekt for å få mensen og være fruktbar ? Har hørt om mange turnjenter og modeller ( kanskje mest før i tida? ) som mistet menstruasjon lenge og kom i ubalanse. Courtney Cox slet jo lenge for å bli gravid, mulig sammenheng kanskje? Det første kroppen dropper når det blir skrint med næring er forplantning. Har ikke overskudd til å bære frem barn. Da ryker eggløsning og mens i påvente av bedre tider.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusur Skrevet 5. april 2004 #24 Del Skrevet 5. april 2004 :-? Jeg mener ikke det er normalt å være undervektig. Jeg formulerte meg kronglete, når jeg snakker om normale mennesker mener jeg sunne mennesker med en vekt som er normal for den enkelte. Det jeg mener at lubbene/overvektige folk ikke innehar sin "normal vekt". Og det at klær ser penere ut i str 36/38 var et svar til innlegger om hvorfor, muligens hvorfor, det er slik at slanke jenter kan kle seg i hva som helst og bli kalt sexy. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 6. april 2004 #25 Del Skrevet 6. april 2004 Kjenner det igjen og det gjør at jeg kvier meg for å gå i endel klær ja... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veslejenta Skrevet 6. april 2004 #26 Del Skrevet 6. april 2004 Og det at klær ser penere ut i str 36/38 var et svar til innlegger om hvorfor, muligens hvorfor, det er slik at slanke jenter kan kle seg i hva som helst og bli kalt sexy. Jeg tror problemet er klesprodusentene. Alt for mange størrelser er beregnet på en sånn og sånn kropp, og det funker ikke hvis man ikke har en A4 kropp. Selv har jeg store hofter og litt kraftige lår, men en tynn overkropp. En perfekt kropp for å føde barn har jeg fått høre, men det hjelper ikke meg når jeg sliter gang etter gang sliter med å finne klær som er fine til meg. Jeg har gitt opp å kjøpe kjoler som er pene til meg for da ser det ut som jeg har veldig feite lår, mage og ingen pupper. Jeg bruker 70D i BH så helt tom er jeg da ikke. De eneste kjolene som er pene på meg er enten spesialsydd, noe som er dyrt, eller prinsessekjoler. Jeg sliter i tillegg med å finne bukser, for enten er de for trange rundt låra eller så er de for store rundt magen. I tillegg må de syes opp i bena da jeg ikke er så høy. Men jeg er ikke et misfoster for det. Jeg er egentlig veldig fornøyd med kroppen min! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 6. april 2004 #27 Del Skrevet 6. april 2004 Er jeg da mer eller mindre normal i forhold til en person i str 38, som nok er det mest "normale" man kan finne? Gjennomsnittsstørrelsen i Norge er 42. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amarone Skrevet 7. april 2004 #28 Del Skrevet 7. april 2004 Jeg er redd for at hodet mitt er enig med "Gjest" som startet tråden, men egentlig "vil" jeg jo ikke mene noe sånt - det er egentlig en forferdelig tankegang... Allikevel så tror jeg at jeg reagerer instinktivt, dessverre! Akkurat som at jeg ikke legger merke til de 5 isene en tynn venninne spiser pr dag om sommeren, mens jeg ser veldig godt de 2 en tykk venninne spiser... Hodet mitt er slemt, og i alle fall politisk ukorrekt! :-? Amarone Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær Skrevet 7. april 2004 #29 Del Skrevet 7. april 2004 Dessuten er det "normale" menneske/kropp ikke overvektig. Kroppen vår er ikke laget overvektig, tykke folk får beskjed av legen om å slanke seg fordi det er ikke sunt for kroppen å være tykk. -derfor kan nok en kropp som er naturlig og normal tynn se pen ut. -pusur- Døh.. Det er forskjell på lubben og det å ha en ekstrem utgave av fedme! Kan jo godt si at det er farlig å være tynn også da. Og da regne med at alle "tynne" er anoreksia-offer. Hallo.. Selv har jeg former og vel så det. jeg kler meg i akkurat det jeg selv vil og har aldri hørt at jeg ser horete eller forferdelig ut. Selv om jeg går i ettersittende klær. Jeg har da ikke lyst til å se 30kg tyngre ut med å gå i posete klær.. :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madam Felle Skrevet 7. april 2004 #30 Del Skrevet 7. april 2004 Jeg mener at alle må få lov til å gå med det de selv føler seg vel i, uten at andre absolutt må ha en mening om det. Må faktisk si at jeg synes store jenter er tøffe når de kler seg i sexy klær, og det er ikke vulgært i det hele tatt. Selvtilliten deres må jo være på topp, og jeg skulle ønske jeg var sånn selv, for det er mye jeg kunne tenke meg å gå i, men som jeg aldri hadde våget å ta på meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Balenciaga Skrevet 7. april 2004 #31 Del Skrevet 7. april 2004 Det er ikke antall kilo som har noe å si, men hvordan man bærer dem. Det gjelder for kvinner i alle størrelser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 8. april 2004 #32 Del Skrevet 8. april 2004 Jeg er så dum at jeg synes vulgær har med oppførsel å gjøre, og ikke med hvordan man kler seg. Enig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest StoreSky Skrevet 12. april 2004 #33 Del Skrevet 12. april 2004 Jeg er så dum at jeg synes vulgær har med oppførsel å gjøre' date=' og ikke med hvordan man kler seg.[/quote'] Så enig så enig - så er vi dumme sammen da! (ps, jeg har store pupper -desverre..går IKKE med utringet kjoler, topper...ikke at de passer da..) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå