Gå til innhold

En ny start (TV norge)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har tenkt på dette en stund. Var en del flinke i starten som gikk ned mye i vekt, men i de siste episodene synes jeg deltagerene har vært ekstremt slappe!

Jeg er selv overvektig, og jobber med saken, men når jeg ser de som får muligheten til å få hjelp av noen som kan dette, hjelp til trening og kosthold, noen som setter et mål til dem, og så skjer det ingen ting.

Tenker på alle andre som har meldt seg på som ikke ble med, som sitter å ser på noen som ikke gidder å gjøre noe!

Jeg blir så lei meg.

Ja, det var dagens tanker :sukk:

Anonym poster: 4a84c3294950cc4aa5420eb9fcf768c4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har tenkt på dette en stund. Var en del flinke i starten som gikk ned mye i vekt, men i de siste episodene synes jeg deltagerene har vært ekstremt slappe!

Jeg er selv overvektig, og jobber med saken, men når jeg ser de som får muligheten til å få hjelp av noen som kan dette, hjelp til trening og kosthold, noen som setter et mål til dem, og så skjer det ingen ting.

Tenker på alle andre som har meldt seg på som ikke ble med, som sitter å ser på noen som ikke gidder å gjøre noe!

Jeg blir så lei meg.

Ja, det var dagens tanker :sukk:

Har tenkt akkurat det samme! Du kom meg i forkjøpet med å lage en tråd:)

Deltagerne får en unik mulighet. Helt merkelig at de ikke tar det seriøst nok.

Han i dag skjønte seriøst ikke hvorfor han var sterkt overvektig, han spiste jo helt normalt :klo:

Anonym poster: 794a1f886d32278b8f02ae8767fc3397

Skrevet

Jeg synes programmet har potensiale, men synes Kari kunne vært mer delaktig i prosessen. Hvorfor skal hun liksom bare treffe de med 3 mnd mellomrom. Hun burde jo ha vært der ukentlig og gitt de støtte, tips og råd, sjekket om motivasjonen var der, trent sammen med de på den måten hun gjør de få gangene hun er innom.

Synes Kari skulle hatt mer en coach-rolle enn hun har. Synes hun er "for slapp" også.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har tenkt akkurat det samme! Du kom meg i forkjøpet med å lage en tråd:)

Deltagerne får en unik mulighet. Helt merkelig at de ikke tar det seriøst nok.

Han i dag skjønte seriøst ikke hvorfor han var sterkt overvektig, han spiste jo helt normalt :klo:

Anonym poster: 794a1f886d32278b8f02ae8767fc3397

Nei, han gjorde ikke det. Gjennom hele programmet i dag sa han veldig mye ordet "litt". Du kunne helt klart se at han ikke var klar over hvor feit han egentlig var.

Jeg tror mange av de vil gå opp igjen i vekt og fortsette å synes synd på seg selv.

Gjest Elissima
Skrevet

Det skulle være litt mer som "You are what you eat" på engelsk tv. Der følger de deltakerne mer på daglig basis, vi får se hva de lager seg til middag og sånt. Men det med å analysere avføringen kan man vel droppe hehe. Jeg liker forøvrig denne type serier, blir ganske inspirert.

AnonymBruker
Skrevet

Så langt er det bare to (?) deltakere som har kommet i nærheten av endelig mål, tror jeg. Dama i første program, hun som ville utdanne seg innen trening, og den unge standup-komikeren (som fikk et endelig vektmål jeg synes ville vært for lavt). Men et par av de andre har kommet et stykke på vei, ei ble gravid og fødte i løpet av året, og deltakere som bør ned nærmere 100 kilo (eller enda mye mer, som i siste program) vil vanskelig klare det i løpet av ett år.

Så er jeg litt usikker på hvor mye hjelp de egentlig får. Kari J. treffer dem ved oppstart, og etter 3, 6 og 12 måneder. Vi får ikke vite særlig mye om kosthold, annet enn at de skal veie maten. Heller ikke hvor ofte/mye de trener. Kari er opptatt av å komme til bunns i hvorfor deltakerne veier så mye, men får de profesjonell hjelp til det? Hun selv er ikke så god på den biten, synes jeg. Muligens skjer det masse vi ikke får se, og denne kritikken er ubegrunnet. Jeg synes nok uansett at Kari passer best til "hverdagsslanking" - normalvektige personer som vil gå ned 2-3 kilo til bikinisesongen.

Anonym poster: 120533ace6a68ff87deb35759425c868

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...