Gjest anonym Skrevet 8. mai 2013 #1 Skrevet 8. mai 2013 Det ble over med han jeg lenge hadde noe på gang med. Jeg tok avgjørelsen kjapt da jeg fikk vite at han har sett ei anna over lang tid. Han sa det ikke selv, hørte det fra noen andre. Han nekter fortsatt , men gjør jo ingenting for å bevise det motsatte. Nå kjenner jeg at jeg er mer og mer sint på han! Det at han ikke viser NOE selvinnsikt, legger skylda på meg! Huff, måtte bare få ut frustrasjonen! Håper ikke andre trekker inn min siste tråd her...
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2013 #2 Skrevet 8. mai 2013 Joda, det må an jo.. Legger han skylden på deg ? Og hvis han bare nekter på det, så bare la han nekte da. Det hender at folk gjør dette altså. Bare ved den minste løgn, så nekter de likevel på at det er en løgn. Uansett hvor overbevist alle andre, naturlig nok da det som regel er sannheten. Jeg skjønner ikke den selv altså. Synes ikke det er noe rasjonelt å bare fortsette å nekte på det. Som om man får inntrykk av at vedkommende nesten ikke vil innrømme det for seg selv en gang. Hva er den greien? Stolthet? Risiko for et ego-knekk? Anonym poster: 0c4a2b804c691d8af0108a89a36614cd
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2013 #3 Skrevet 8. mai 2013 Menn er noen svin, desverre. Tar ikke ansvar og tenker og tømmer tissen i alt som rører seg. Æsj. Du skal være glad du er kvitt han du. Anonym poster: 7c19783d608c39327493e310853391fb 1
Alvina Skrevet 8. mai 2013 #4 Skrevet 8. mai 2013 Det er både sunt og normalt å hate, normalt fordi du er blitt skuffet. Men veien videre må du gå selv. Hat og elsk følelser, men tror og tipper hatet går over i likegyldighet selv om du fremdeles vil tenke på han i ettertid. Noen råd har jeg ikke. 1
Gjest Ts Skrevet 8. mai 2013 #5 Skrevet 8. mai 2013 Joda, det må an jo.. Legger han skylden på deg ? Og hvis han bare nekter på det, så bare la han nekte da. Det hender at folk gjør dette altså. Bare ved den minste løgn, så nekter de likevel på at det er en løgn. Uansett hvor overbevist alle andre, naturlig nok da det som regel er sannheten. Jeg skjønner ikke den selv altså. Synes ikke det er noe rasjonelt å bare fortsette å nekte på det. Som om man får inntrykk av at vedkommende nesten ikke vil innrømme det for seg selv en gang. Hva er den greien? Stolthet? Risiko for et ego-knekk? Anonym poster: 0c4a2b804c691d8af0108a89a36614cd Du spør hva greia er, hvorfor han ikke innrømmer det...Hmm, sikkert stolhet og ego knekk som du nevner, og hvis en har løyet lenge nok, tror han vel til slutt på det selv! Ja han legger skylden på meg, selv om jeg nå vet at han har sett ei anna innimellom over tid. Hovedproblemet er at jeg ikke har hatt tillit til han pga bl.a løgner, så jeg ble tidlig på vakt. Dette gjorde at jeg ikke klarte å gi av hele meg selv, noe som frustrerte han , forståelig nok, og vi gikk inn i en vond spiral og ble der. Istedenfor å jobbe med forholdet, gi meg den tilliten jeg trengte, stakk han til ei anna. Det synes jeg er så vondt å tenke på nå! Det var mange ganger jeg hadde mistanker, når han var utilgjengelig , sa at tlf var på lydløs osv. Da jeg oppdaget det ( via noen jeg hørte det fra ), innrømte han på en måte noe, men prøver å lyve om det meste, snur og vender på ting, nekter. Har aldri snakket ordentlig om det, han kan noen gang si at jeg la opp det det selv. Wtf? Jeg trakk meg tilbake da jeg hørte om at han hadde sett noen, da kom han med kjærligheterklæringer, sa han elsker meg, men jeg svarte ingenting på hans tilnærmelser, tlf...Han kom på døra mi ( dette skjedde to ganger over kort tid ), vil le forklare seg, men greia er at han forklarte ingenting som helst. Nå , etter at jeg har tenkt litt, får jeg vondt i meg når jeg tenker på at han har sett ei anna f.eks de gangene vi har vært av ( litt av/på forhold mellom oss ), og han har kommet til meg som om ingenting har skjedd. Han har hele tiden fremstilt det som om han venter på meg, men så har han som sagt og sett ei anna...Pga dette kjente jeg et raseri, som utløste mange stygge mld til han, bl.a idag. Da skriver han : "det verste er at jeg har kastet bort over to år i håpet om at det skulle fungere mellom oss." Han har ikke sagt noe beklager at han har sett noen andre, bare lagt skylda på meg som om han hadde rett til det! Jeg skrev mye stygt tilbake til han, kjenner ingen som kan få meg til å bli så sint på noen som han! Han har sagt det samme til meg. Kjipt at jeg skulle få så sterke følelser for han... Det siste jeg skrev til han var at jeg håper karma biter han en viss plass og et tips om at han må skrive drittsekk i panna!
Gjest Ts Skrevet 8. mai 2013 #6 Skrevet 8. mai 2013 Menn er noen svin, desverre. Tar ikke ansvar og tenker og tømmer tissen i alt som rører seg. Æsj. Du skal være glad du er kvitt han du. Anonym poster: 7c19783d608c39327493e310853391fb Han kom heldigvis ikke så langt med meg..
Gjest Ts Skrevet 8. mai 2013 #7 Skrevet 8. mai 2013 Det er både sunt og normalt å hate, normalt fordi du er blitt skuffet. Men veien videre må du gå selv. Hat og elsk følelser, men tror og tipper hatet går over i likegyldighet selv om du fremdeles vil tenke på han i ettertid. Noen råd har jeg ikke. Takk, Nina Hagen er kul! Ja det er ikke langt mellom hat og kjærlighet...Rart at han nylig sa han elsket meg, til situasjonen vi nå er i uten noe kontakt fremover..
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2013 #8 Skrevet 8. mai 2013 Du spør hva greia er, hvorfor han ikke innrømmer det...Hmm, sikkert stolhet og ego knekk som du nevner, og hvis en har løyet lenge nok, tror han vel til slutt på det selv! Ja han legger skylden på meg, selv om jeg nå vet at han har sett ei anna innimellom over tid. Hovedproblemet er at jeg ikke har hatt tillit til han pga bl.a løgner, så jeg ble tidlig på vakt. Dette gjorde at jeg ikke klarte å gi av hele meg selv, noe som frustrerte han , forståelig nok, og vi gikk inn i en vond spiral og ble der. Istedenfor å jobbe med forholdet, gi meg den tilliten jeg trengte, stakk han til ei anna. Det synes jeg er så vondt å tenke på nå! Det var mange ganger jeg hadde mistanker, når han var utilgjengelig , sa at tlf var på lydløs osv. Da jeg oppdaget det ( via noen jeg hørte det fra ), innrømte han på en måte noe, men prøver å lyve om det meste, snur og vender på ting, nekter. Har aldri snakket ordentlig om det, han kan noen gang si at jeg la opp det det selv. Wtf? Jeg trakk meg tilbake da jeg hørte om at han hadde sett noen, da kom han med kjærligheterklæringer, sa han elsker meg, men jeg svarte ingenting på hans tilnærmelser, tlf...Han kom på døra mi ( dette skjedde to ganger over kort tid ), vil le forklare seg, men greia er at han forklarte ingenting som helst. Nå , etter at jeg har tenkt litt, får jeg vondt i meg når jeg tenker på at han har sett ei anna f.eks de gangene vi har vært av ( litt av/på forhold mellom oss ), og han har kommet til meg som om ingenting har skjedd. Han har hele tiden fremstilt det som om han venter på meg, men så har han som sagt og sett ei anna...Pga dette kjente jeg et raseri, som utløste mange stygge mld til han, bl.a idag. Da skriver han : "det verste er at jeg har kastet bort over to år i håpet om at det skulle fungere mellom oss." Han har ikke sagt noe beklager at han har sett noen andre, bare lagt skylda på meg som om han hadde rett til det! Jeg skrev mye stygt tilbake til han, kjenner ingen som kan få meg til å bli så sint på noen som han! Han har sagt det samme til meg. Kjipt at jeg skulle få så sterke følelser for han... Det siste jeg skrev til han var at jeg håper karma biter han en viss plass og et tips om at han må skrive drittsekk i panna! Ja, jeg var jo innom den tanken og når jeg skrev det der. Lyver til seg selv, inntil en tror på det. Men så tenkte jeg at den muligens er for "far out", siden det ikke akkurat er en liten filleting en kan (eller burde) bare nekte på, på samme måte som med alt annet. Skal han lyve for seg selv til han har fortrengt det da? Skal det aldri ha skjedd liksom? Hadde det vært en pinlig situasjon på butikken hvor en glemte å hilse på naboen, så skulle jeg heller kunne ant en viss forståelse for det. Nå - virker det kun absurd. Og naturligvis er det vondt å tenke på nå da. Og han la jo helt klart opp til det helt på EGENHÅND da. Og når han nå klandrer deg for diverse, bl.a å ha kastet bort to år på deg, synes jeg han oppførerr seg ganske ufint altså. Her du - går mønster igjen. Man sier ting bare for å prøve å såre, fordi en vil ikke være alene om å være SÅ såret. Og muligens det verste (for ham) du kan gjøre nå, er å ikke vise det så godt, for ham. Men også, kjempebra at du sendte massevis av sinte meldinger, det mener jeg virkelig. Han fortjener såpass da. Anonym poster: 0c4a2b804c691d8af0108a89a36614cd
Gjest Ts Skrevet 8. mai 2013 #9 Skrevet 8. mai 2013 Ja, jeg var jo innom den tanken og når jeg skrev det der. Lyver til seg selv, inntil en tror på det. Men så tenkte jeg at den muligens er for "far out", siden det ikke akkurat er en liten filleting en kan (eller burde) bare nekte på, på samme måte som med alt annet. Skal han lyve for seg selv til han har fortrengt det da? Skal det aldri ha skjedd liksom? Hadde det vært en pinlig situasjon på butikken hvor en glemte å hilse på naboen, så skulle jeg heller kunne ant en viss forståelse for det. Nå - virker det kun absurd. Og naturligvis er det vondt å tenke på nå da. Og han la jo helt klart opp til det helt på EGENHÅND da. Og når han nå klandrer deg for diverse, bl.a å ha kastet bort to år på deg, synes jeg han oppførerr seg ganske ufint altså. Her du - går mønster igjen. Man sier ting bare for å prøve å såre, fordi en vil ikke være alene om å være SÅ såret. Og muligens det verste (for ham) du kan gjøre nå, er å ikke vise det så godt, for ham. Men også, kjempebra at du sendte massevis av sinte meldinger, det mener jeg virkelig. Han fortjener såpass da. Anonym poster: 0c4a2b804c691d8af0108a89a36614cd Takk for svar! Ja, ikke sant...når han kom til meg spontant og vi gikk en tur, skal han bare spøke det bort...Latet som om han ikke ante hvem jeg mente når jeg vet at han har sett ei ( vet ikke navnet eller hvem hun er ), men vet at det er sant og at han så henne for ca to helger siden )Når han da prøver å legge an på meg som om ingenting har skjedd og forventer at jeg er som før, hallo..!?! Han ville bli med meg hjem, jeg sai NEI, og måtte dytte han bort! Kanskje han har hatt henne der lenge, kanskje han kjente henne før han møtte meg, som en uforpliktende greie,..dette vet jeg ikke nok om , men godt mulig og det gjør jo ikke saken bedre..Men det kan kanskje forklare at han har levd så lenge i denne dobbeltilværelsen, og at han kanskje aldri trodde jeg ville oppdage det ...Jeg så noen mld ifjor fra ei jeg reagerte på, men han overbeviste meg om at det bare var ei "venninne"... Ja, det er vondt å tenke på at han har gått bak ryggen min. Hva gjør han nå tenker jeg, er han hos henne? Har han følelser for henne og? Sier han at han elsker henne, som han har gjort til meg? Det jeg hørte , var at han føler mer for meg, at han har vært hos henne når vi krangler ( vi kranglet endel ), de har ikke så mye å krangle om, så det sier jo litt , men det kan jo være følelser der siden de tydeligvis har sett hvernadre over lang tid. Det er egentlig det verste , at han har sett ei over tid. Ikke ei tilfedlig en gang på byen liksom...det hadde vært noe annet, selv om jeg ikke hadde likt det heller. Tolket du at han skrev mld for å såre meg, eller mente han det? Det var ei vond mld å få. Var det bare en ting han ville, er det det han sier? Hadde egenltig bestemt meg for å vre helt stille etter jeg oppdaget det, men så kom han da til meg to ganger, ringte på døra i ett sett så jeg til slutt måtte åpne ...og siden vi da fikk kontakt igjen, var vi liksom "igang" med å krangle/kommunisere igjen...og det at jeg tenkte over situasjonen, så kom de sinte mld til slutt. Godt å høre du syntes det var bra! Føltes godt å sende de og!
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2013 #10 Skrevet 9. mai 2013 Takk for svar! Ja, ikke sant...når han kom til meg spontant og vi gikk en tur, skal han bare spøke det bort...Latet som om han ikke ante hvem jeg mente når jeg vet at han har sett ei ( vet ikke navnet eller hvem hun er ), men vet at det er sant og at han så henne for ca to helger siden )Når han da prøver å legge an på meg som om ingenting har skjedd og forventer at jeg er som før, hallo..!?! Han ville bli med meg hjem, jeg sai NEI, og måtte dytte han bort! Kanskje han har hatt henne der lenge, kanskje han kjente henne før han møtte meg, som en uforpliktende greie,..dette vet jeg ikke nok om , men godt mulig og det gjør jo ikke saken bedre..Men det kan kanskje forklare at han har levd så lenge i denne dobbeltilværelsen, og at han kanskje aldri trodde jeg ville oppdage det ...Jeg så noen mld ifjor fra ei jeg reagerte på, men han overbeviste meg om at det bare var ei "venninne"... Ja, det er vondt å tenke på at han har gått bak ryggen min. Hva gjør han nå tenker jeg, er han hos henne? Har han følelser for henne og? Sier han at han elsker henne, som han har gjort til meg? Det jeg hørte , var at han føler mer for meg, at han har vært hos henne når vi krangler ( vi kranglet endel ), de har ikke så mye å krangle om, så det sier jo litt , men det kan jo være følelser der siden de tydeligvis har sett hvernadre over lang tid. Det er egentlig det verste , at han har sett ei over tid. Ikke ei tilfedlig en gang på byen liksom...det hadde vært noe annet, selv om jeg ikke hadde likt det heller. Tolket du at han skrev mld for å såre meg, eller mente han det? Det var ei vond mld å få. Var det bare en ting han ville, er det det han sier? Hadde egenltig bestemt meg for å vre helt stille etter jeg oppdaget det, men så kom han da til meg to ganger, ringte på døra i ett sett så jeg til slutt måtte åpne ...og siden vi da fikk kontakt igjen, var vi liksom "igang" med å krangle/kommunisere igjen...og det at jeg tenkte over situasjonen, så kom de sinte mld til slutt. Godt å høre du syntes det var bra! Føltes godt å sende de og! Spøke det bort? Ville bli konfrontert da med andre ord. Og andre ord igjen; det ligger sannsynligvis noe i det da. Bare late som ingenting altså? Kunne ikke verden bare ha vært sånn da. Og joda, når boblen først er sprekt, er det dritenkelt å bare fortsettte, tenker jeg. Hvorfor ikke, det var jo ingen som la merke til det gitt. No harm done! VICTORY ! Neida, jeg skal ikke prøve å sitte meg inn i noe sånt, da jeg har null erfaring fra det området. Og jeg kan forstå at det blir hundre ganger så leit, når det ikke bare er et engangssidesprang, men en full pakke derimot med følelser og. Og ja, jeg tolker den sånn. Men var det bare en ting, han ville ? Hvis såre, ja, hvis annet; hva ? Mulig jeg skyter litt overalt nå, men hør da; Når man gjør et valg, og så angrer på det i ettertid, så er det ikke alltid like rasjonelt. I ettertid altså. Fordi der og da gjør jo man som regel akkurat det man vil. Ikke sant? Men så angrer man gjerne, av flere grunner. HVIS han angrer nå, er det fordi han vet han har dritte seg ut. Også nå sådan, har ham bare lyst å såre deg. My two cents, i hvert fall. Og selvfølgelig er det godt å sende sånne meldinger, når det er så på sin plass ! Det er i hvert fall lite godt å sitte å holde på det og la være å si noe i stedet. Også, sjekk ut denne da. Den har hjulpet meg noen ganger i kjipe stunder. Anonym poster: 0c4a2b804c691d8af0108a89a36614cd
Gjest Ts Skrevet 9. mai 2013 #11 Skrevet 9. mai 2013 Spøke det bort? Ville bli konfrontert da med andre ord. Og andre ord igjen; det ligger sannsynligvis noe i det da. Bare late som ingenting altså? Kunne ikke verden bare ha vært sånn da. Og joda, når boblen først er sprekt, er det dritenkelt å bare fortsettte, tenker jeg. Hvorfor ikke, det var jo ingen som la merke til det gitt. No harm done! VICTORY ! Neida, jeg skal ikke prøve å sitte meg inn i noe sånt, da jeg har null erfaring fra det området. Og jeg kan forstå at det blir hundre ganger så leit, når det ikke bare er et engangssidesprang, men en full pakke derimot med følelser og. Og ja, jeg tolker den sånn. Men var det bare en ting, han ville ? Hvis såre, ja, hvis annet; hva ? Mulig jeg skyter litt overalt nå, men hør da; Når man gjør et valg, og så angrer på det i ettertid, så er det ikke alltid like rasjonelt. I ettertid altså. Fordi der og da gjør jo man som regel akkurat det man vil. Ikke sant? Men så angrer man gjerne, av flere grunner. HVIS han angrer nå, er det fordi han vet han har dritte seg ut. Også nå sådan, har ham bare lyst å såre deg. My two cents, i hvert fall. Og selvfølgelig er det godt å sende sånne meldinger, når det er så på sin plass ! Det er i hvert fall lite godt å sitte å holde på det og la være å si noe i stedet. Også, sjekk ut denne da. Den har hjulpet meg noen ganger i kjipe stunder. Anonym poster: 0c4a2b804c691d8af0108a89a36614cd Takk for svar igjen. Det er nok mye sant i det du skriver at man er ikke rasjonell når man er veldig følelsesladet. Men tror du han angrer altså? Jeg tenker at hvis noen angrer, vil man legge seg flat, unnskylde seg? Men kanskje han tenker at det aldri er håp for oss mer? At døra mi er igjen for godt..? Jeg vet ikke noe om hun han har sett, hvilket type forhold, men har inntrykk av at det er ei "venninne" han har hatt sex med, siden jeg ikke hadde det pga mangel på tillit. Så istedenfor å jobbe med å gi meg tillit, forholdet, stikker han til ei anna...han har tydeligvis gjort det over lang tid og det er vondt. Har jo ofte hatt dårlig magefølelse. Jeg vet ikke hvor mye følelser han har for henne, om det er følelser i det hele tat, men når man ser noen over tid, har sex med vedkommende, er det jo naturlig at der er noe følelser? Når jeg har nevnt at han har sett noen, sagt at hun kanskje prøvde å ødelegge mellom oss ( har hørt at hun har tatt mest kontakt med han ) , skrev mange av mine tanker rundt dette på sms til han, men han svarer ikke noe på det jeg tar opp, da MÅ det jo være noe der? Er det fordi han også vil ha henne, evt fortsette med henne? Og takk for youtube'n! ( :
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2013 #12 Skrevet 9. mai 2013 Takk for svar igjen. Det er nok mye sant i det du skriver at man er ikke rasjonell når man er veldig følelsesladet. Men tror du han angrer altså? Jeg tenker at hvis noen angrer, vil man legge seg flat, unnskylde seg? Men kanskje han tenker at det aldri er håp for oss mer? At døra mi er igjen for godt..? Jeg vet ikke noe om hun han har sett, hvilket type forhold, men har inntrykk av at det er ei "venninne" han har hatt sex med, siden jeg ikke hadde det pga mangel på tillit. Så istedenfor å jobbe med å gi meg tillit, forholdet, stikker han til ei anna...han har tydeligvis gjort det over lang tid og det er vondt. Har jo ofte hatt dårlig magefølelse. Jeg vet ikke hvor mye følelser han har for henne, om det er følelser i det hele tat, men når man ser noen over tid, har sex med vedkommende, er det jo naturlig at der er noe følelser? Når jeg har nevnt at han har sett noen, sagt at hun kanskje prøvde å ødelegge mellom oss ( har hørt at hun har tatt mest kontakt med han ) , skrev mange av mine tanker rundt dette på sms til han, men han svarer ikke noe på det jeg tar opp, da MÅ det jo være noe der? Er det fordi han også vil ha henne, evt fortsette med henne? Og takk for youtube'n! ( : Nå kan ikke jeg lese tankene hans selv om vi er av samme kjønn da. Om han virkelig angrer, VET jeg jo ikke. Men jeg TROR at han SIER at han ANGRER (på å kaste bort tiden sin) kun for å SÅRE deg. Det er og mange måter å angre på noe da. Han kan jo angre på mye, uten at han likevel ønsker komme tilbake. Men om han ville da, så høres jo en unnskyldning og å ligge seg flat ut som en god begynnelse. Og om han tror alle broer er brent eller ei, kan ikke jeg si stort på da. Og ja, det er naturlig at det oppstår følelser når to personer har sex med hverandre over tid, om de ikke allerede var til stede før de hoppet i køyen. At henne var den som tok mest kontakt kan jo tyde på at det var følelser der fra hennes side hvert fall. Å anta at han og hadde det, synes jeg ikke høres så tåpelig heller altså. Men ! Det hjelper deg dog ingenting å fundere så mye på dette. Om hvordan type forhold dem to har eller hadde. Det burde ikke være så relevant. Og jo mer du funderer på det, jo mer graver du deg ned, fordi du vil aldri finnet et svar på dette hos deg selv. Anonym poster: 0c4a2b804c691d8af0108a89a36614cd
Sign Skrevet 9. mai 2013 #13 Skrevet 9. mai 2013 Det ble over med han jeg lenge hadde noe på gang med. Jeg tok avgjørelsen kjapt da jeg fikk vite at han har sett ei anna over lang tid. Han sa det ikke selv, hørte det fra noen andre. Han nekter fortsatt , men gjør jo ingenting for å bevise det motsatte. Nå kjenner jeg at jeg er mer og mer sint på han! Det at han ikke viser NOE selvinnsikt, legger skylda på meg! Huff, måtte bare få ut frustrasjonen! Håper ikke andre trekker inn min siste tråd her... Helt naturlig å være sint når noen man er glad i svikter på den måten. Vært der. Vet ikke hvor lenge det er siden? Men min erfaring er at det går over, det tar bare tid. Hvor lang tid det tar er litt opp til deg, bruker du energi på å mate hatet og bitterheten, tar det nok god tid. Uansett hva han sier eller gjør for å benekte det du vet eller forsøke seg på fordelig av skyld, forsøk å gå videre. Av erfaring vet jeg at slike følelser kan ete deg opp innenfra, at de kan overta alle andre tanker og at man fylles opp at kun det - tankene rundt hva som skjedde, sinnet, hatet. Gjør deg selv den tjenesten å ikke bruk mere energi på verken han eller tankene. Skriv det av på kontoen for erfaring, se framover og tenk på at det flotte og fine som ligger foran deg og venter på å bli opplevd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå