AnonymBruker Skrevet 8. mai 2013 #1 Skrevet 8. mai 2013 Jeg sendte inn en mobil til reparasjon hos Elkjøp. De påstår at produktet ikke ville bli dekket av garanti og at jeg enten kunne velge at de skulle beholde produktet, reparere det (for en latterlig høy pris, like dyr som ny mobil) eller få det hjem igjen. Jeg valgte sistnevnte, fordi jeg ikke gidder at de skal få en helt ny mobil de kan bruke deler til. Hentet ut mobilen for tre dager siden, men fikk ikke beskjed om å betale noe. I utgangspunktet fikk jeg beskjed om at det ville koste meg 250 kroner å få tilbake mobilen, på lappen står det 380 kroner. Lureri! Uansett, får jeg faktura i posten? Glemte helt å spørre da jeg var der, og fikk heller ikke beskjed om å betale noe... Anonym poster: 19e0c75e64e6d644be98d2a55dabcd1b
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2013 #2 Skrevet 8. mai 2013 du betaler 250 for skadevurderingen, resten er omkostningene for dem å sende den tilbake til deg (frakt) dersom du ikke har blitt bedt om å betale det vil jeg gå utifra at du får en faktura på det ja;) Anonym poster: 2bc2b2b8eb94472e152ba9463fa3f15a 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2013 #3 Skrevet 8. mai 2013 Jaggu dyr frakt. Får se om jeg får en faktura i posten da, kommer ikke akkurat til å etterlyse den! Anonym poster: 19e0c75e64e6d644be98d2a55dabcd1b
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2013 #4 Skrevet 8. mai 2013 Elkjøp er noe helvetes makkverk når det gjelder sånt! De fikk en 1,5 år gammel bærbar av meg en gang, for å si det sånn... Anonym poster: f14ed213858057b0015658cbc11652c7
nojac Skrevet 9. mai 2013 #5 Skrevet 9. mai 2013 Elkjøp er noe helvetes makkverk når det gjelder sånt! De fikk en 1,5 år gammel bærbar av meg en gang, for å si det sånn... Anonym poster: f14ed213858057b0015658cbc11652c7 Er det annerledes hos Elkjøp enn hos de andre aktørene i markedet? Jeg trodde at alle servicefirma krever betaling for både arbeid og frakt når reparasjonen ikke dekkes av garantien. Med en minstepris som må betales også dersom kunden velger å få varen tilbake ureparert. 3
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2013 #6 Skrevet 9. mai 2013 Tror nok alle gjør det, synes ikke det er det minste rart, selv om jeg synes prisen var litt drøy. Ønsket uansett ikke å diskutere prisen, lurte bare på om noen har erfaring med å få faktura i posten i etterkant. TS Anonym poster: 19e0c75e64e6d644be98d2a55dabcd1b
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2013 #7 Skrevet 9. mai 2013 Er det annerledes hos Elkjøp enn hos de andre aktørene i markedet? Jeg trodde at alle servicefirma krever betaling for både arbeid og frakt når reparasjonen ikke dekkes av garantien. Med en minstepris som må betales også dersom kunden velger å få varen tilbake ureparert. Du skjønner det, tøffingen, at etter to tidligere kjøp som endte på "reparasjon" hos dem - hvor alle produktene strengt tatt skulle gått under garantien fremdeles, og som altså ikke var ødelagt av meg - krevde de avsindige beløp for å se på tingene jeg hadde kjøpt hos dem. Når de til slutt ville ha over 1000,- for å ha sett på en PC - som jeg altså ikke hadde ødelagt (og som en annen forretning mente hadde problemer som skulle gå under garantien) - og nektet for at feilen kunne ligge i selve PCen, lot jeg dem overta den og gikk aldri tilbake til Elkjøp. Anonym poster: f14ed213858057b0015658cbc11652c7
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2013 #8 Skrevet 10. mai 2013 Du skjønner det, tøffingen, at etter to tidligere kjøp som endte på "reparasjon" hos dem - hvor alle produktene strengt tatt skulle gått under garantien fremdeles, og som altså ikke var ødelagt av meg - krevde de avsindige beløp for å se på tingene jeg hadde kjøpt hos dem. Når de til slutt ville ha over 1000,- for å ha sett på en PC - som jeg altså ikke hadde ødelagt (og som en annen forretning mente hadde problemer som skulle gå under garantien) - og nektet for at feilen kunne ligge i selve PCen, lot jeg dem overta den og gikk aldri tilbake til Elkjøp. Anonym poster: f14ed213858057b0015658cbc11652c7 Tøff du er da. Anonym poster: 1c8e131e556c996a7b8c747c39de47bb 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2013 #9 Skrevet 10. mai 2013 Du skjønner det, tøffingen, at etter to tidligere kjøp som endte på "reparasjon" hos dem - hvor alle produktene strengt tatt skulle gått under garantien fremdeles, og som altså ikke var ødelagt av meg - krevde de avsindige beløp for å se på tingene jeg hadde kjøpt hos dem. Når de til slutt ville ha over 1000,- for å ha sett på en PC - som jeg altså ikke hadde ødelagt (og som en annen forretning mente hadde problemer som skulle gå under garantien) - og nektet for at feilen kunne ligge i selve PCen, lot jeg dem overta den og gikk aldri tilbake til Elkjøp. Anonym poster: f14ed213858057b0015658cbc11652c7 Tøffingen? Anonym poster: b75911f40b5ab9d1d06cf2b10c007bd7 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå