Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Ally
Skrevet

Vi var unge da vi traff hverandre, og vi har vært kjærester og senere gift i tjue år. Han er snill, trivelig å være med, en kjempeflott pappa for våre barn, en som alle liker. Derfor har jeg utrolig dårlig samvittighet og føler meg egoistisk når jeg de siste årene har begynt å kjenne at det hadde vært kjekt om jeg kunne bestemme over eget liv. Han syns vi har det bra, og sier ofte han er glad i meg. Jeg er også glad i ham, men vi har ingenting igjen av kjærestelivet. Han er lite interessert i sex, dette er frustrerende for meg. Vil jeg snakke med ham om "vanlige" dagligdagse saker, sporer han av med lange politiske og historiske enetaler. Noen ganger irettesetter han meg som et barn, noe jeg blir ganske sint for. Setter jeg på musikk og åpner en rødvin en fredagskveld skrur han av, og setter på tv'en, på Max-kanalen... Jeg fikk tilbud om kjempejobb i en annen by- det kom ikke på tale for ham å flytte. Vi har sjelden venner på besøk, går så og si aldri ut. Jeg kan ikke snakke med venninner om dette, fordi alle liker ham, han er en sjarmerende type. Skal jeg fortsette å være glad for de flotte kvalitetene han faktisk har og være glad for at det er en som er glad i meg? Så får det heller være at vi krangler og ikke har noe kjæresteliv? Eller skal jeg være ærlig mot oss begge og tillatte oss begge at vi kanskje kan få det bedre uten alle kompromissene som gjør oss

ulykkelige?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er nok mange som avslutter når barna er store.

Skrevet

Det er nok mange som avslutter når barna er store.

Ja, da har man hatt mange år sammen, og det er greit å starte på nytt med en annen. Et forhold kan jo bli kjedelig vettu !
AnonymBruker
Skrevet

Kan ikke dere bruke separasjonstiden? (til det den er til for). En tid hvor dere er på hver deres kant og tenker igjennom ting.

Anonym poster: ff0eb2752b6ecea67e88fd9516d75b92

AnonymBruker
Skrevet

Max-kanalen.. Auch.

Du har disse forestillingene dine altså. Du er sikker på hvordan det går.

Nabolagets flotte pappa, med ungene sine og konen på slep. Alle liker ham - så dette er kjekt !

Sexlivet derimot har dødd. Var det pga ungene, lurte pappaen på i blant, i mørke på soverommet når han svakt hørte den rolige, men konstante batteridrevne duringen fra badeværelset. Hun drakk et par glass rødvin til kveldskosen i dag, før hun forsvant inn der. Han undret videre; hvordan havnet jeg her ?

Hvorfor flyttet vi ikke, når det sto et godt (antar jeg) tilbud om en ny jobb på bordet ?

Jeg tror noen mennesker bør bli kjent med hverandre, igjen altså. Dette begynner å bli litt rart nå.

Anonym poster: 424bb02e9694e278072f933d7ee1cadb

Skrevet (endret)

Ja, da har man hatt mange år sammen, og det er greit å starte på nytt med en annen. Et forhold kan jo bli kjedelig vettu !

Kjedelig blir alle normale forhold.

Men det er når man ikke passer i sammen i hverdagene at jeg tenker det er mer fornuftig å gå hver sin vei etter at ungene er store.

Endret av Steinar40
Gjest Gjest
Skrevet

Du er i samme båt som haugevis andre i ekteskap som har vart noen år. Man begynner å kjede seg sammen, nærheten er borte, sexen borte eller kjedelig, man tar hverandre for gitt og det kan virke som om man ikke ønsker det beste for hverandre. Andre man treffer gjennom jobb eller i andre sammenhenger er så mye mer spennende, livet virker forlokkende uten den kjedelige mannen i hus...Og så begynner drømmen om et annet og bedre liv.

Det er lov å skille seg. Forbered deg på dårligere økonomi, mange vonde følelser, en del ensomhet - men kanskje ny og spennende kjærlighet etterhvert. Det kan være verdt alt det vonde. Men gjør dette skikkelig hvis du først skal gjennomføre det: Bestill time til mekling, ta ut separasjon, går til samtaler om hvordan veien videre blir best for alle parter. Og om du ikke allerede har vært utro: hold deg på matta til dere er enige om at dere skal skilles, da slipper du ekstra konflikt og bitterhet fra din eks-mann.

Gjest Gjest
Skrevet

Du er i samme båt som haugevis andre i ekteskap som har vart noen år. Man begynner å kjede seg sammen, nærheten er borte, sexen borte eller kjedelig, man tar hverandre for gitt og det kan virke som om man ikke ønsker det beste for hverandre. Andre man treffer gjennom jobb eller i andre sammenhenger er så mye mer spennende, livet virker forlokkende uten den kjedelige mannen i hus...Og så begynner drømmen om et annet og bedre liv.

Det er lov å skille seg. Forbered deg på dårligere økonomi, mange vonde følelser, en del ensomhet - men kanskje ny og spennende kjærlighet etterhvert. Det kan være verdt alt det vonde. Men gjør dette skikkelig hvis du først skal gjennomføre det: Bestill time til mekling, ta ut separasjon, går til samtaler om hvordan veien videre blir best for alle parter. Og om du ikke allerede har vært utro: hold deg på matta til dere er enige om at dere skal skilles, da slipper du ekstra konflikt og bitterhet fra din eks-mann.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...