Gå til innhold

Mobilforsikring, er det noe vits?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Selv mener jeg sånne mobilforsikringer som man blir prakka på at selgere bare er tull. Kjæresten min var å kjøpte ny mobil nå og kjøpte da også forsikring til mobilen for 79kr i mnd. Dette kan vel ikke være en god deal? Hvis man ødelegger eller mister eller blir frastjålet mobilen vil vel uansett dette gå på reiseforsikring eller innboforsikring, og med de så har man jo forsikret så mye mer enn bare mobilen. Dessuten er det vel uansett en garanti på telefonen som vil gjelde i mange tilfeller. Jeg har kun hørt negative erfaringer med mobilforsikringer, altså at akkurat det som skjer er av en eller annen grunn alltid noe som ikke dekkes, så da er det jo ihvertfall ikke poeng i å ha det. Kjæresten min for eksempel er veldig forsiktig med tingene sine, så er det noe som er galt med mobilen er det noe som er feil med selve maskinen, og da skal det vel gå på garanti? Jeg har hatt flere mobiler som begynner å tulle i løpet i første året, og da har det alltid gått på garanti, og jeg får fikset det uten utlegg ved å gå der jeg kjøpte den og klaget.

Hva mener dere?

Anonym poster: 3dbce56376829ef74b41f490d4cc32cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har helt rett, det er bare tull. Mange grunner til det. Som du sier dekkes jo gjerne tyveri på andre forsikringer, reiseforsikring f.eks. Endel innboforsikringer har "uhell"-forsikring inkludert. Men ikke alle. Lurt å sjekke opp hva man er deket for.

Men selv om man ikke er dekket er det fortsatt nemlig bare tull. Slike ting bør man selvforsikre eg for, dvs, det er bedre å sette 79 kr på sparekonto som sparing til ny mobil dersom noe skulle skje som ikke dekkes av garanti/reklamasjon eller andre forsikringer. Oftest kan man jo ha mobilen noen år uten at noe skjer med den, etter 3 år står det 2844 kr på konto, og man har jo fint råd til ny mobiltelefon. Og skulle noe dumt skje (miste i do/uforsiktighet) etter kort tid så får man faktisk fungerende telefoner (ringe og sms) het ned i 149 kroner. Så er det bare å begynne sparigen igjen og lære seg å ta bedre vare på tingene sine. Det er jo veldig få som er så uheldige, så de aller fleste trenger ikke forsikre seg. De aller fleste betaler 79 kr pr mnd for en forsikring de aldri bruker. Butikkene tjener rått på dette. Faktisk så mye at det skal prakkes på kundene. De tjener mye mer på disse forsikringene enn på produktene de selger. Les bare her: http://www.dinside.no/913242/slik-selger-expert-trygghetsforsikring

Forsikring tar man bare på ting man ikke kan klare seg uten og som er unormalt dyrt å fikse, som bil, hus og helse. Kjæresten din har blitt lurt og glemt å tenke sjæl ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør kun forsikre det du ikke har råd til å tape, det er typisk ikke en mobil. Det er helst de som er uærlige og ikke går av veien for å svindle forsikringsselskapet og selskapet som tjener på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...