Gå til innhold

Hvordan funker en vekkerklokke?

Gjest Elissima

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hehe, sånne har jeg ikke sett på mange år! Så fin, jeg vil også ha! Er drittlei de digitale.

Til saken: I gamle dager var det ihvertfall sånn at man stilte den røde viseren på klokka 6, og deretter var det en knapp eller noe sånt på baksiden man valgte enten alarm på eller alarm av. Er det knapp/bryter med alarmtegn på baksiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elissima

Hehe, sånne har jeg ikke sett på mange år! Så fin, jeg vil også ha! Er drittlei de digitale.

Til saken: I gamle dager var det ihvertfall sånn at man stilte den røde viseren på klokka 6, og deretter var det en knapp eller noe sånt på baksiden man valgte enten alarm på eller alarm av. Er det knapp/bryter med alarmtegn på baksiden?

På min klokke er viseren gul. Så hvis jeg stiller den på kl 6 så vil den ringe eller? Er bilde av en alarm på baksiden ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fluttershy

Still inn viseren på det klokkeslettet du vil den skal ringe så skal du vel trykke inn en knapp eller noe slikt for å aktivere den :vetikke:

Still den et par min frem i tid og prøv deg litt frem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse kan være litt unøyaktige. Så still inn klokken (altså "rett" klokken) til klokken 06. Og så snurrer du den gule, slik at den står bakpå timeviseren. Da vet du at den er noenlunde nøyaktig. Og så retter du klokken til hva klokka er nå, og skrur på alarmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elissima

Endelig klarte jeg det :) Etter mye skruing og frustrasjon. Den lille viseren settes på den lille vanlige viseren.. så når jeg skal sette den på f.eks kl 6 setter jeg bare den viseren på 6. Perfect! Men takk for at dere hjalp meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

:sjokkert:

Digital er jo mye bedre, man kan få dem med radiostyring også så de alltid viser rett tid.

Anonym poster: 44f07916f3c81e515480f16d5179b066

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen ting slår en vanlig enkel klokke med visere. Jeg leter forstatt etter en pen dog. Gjerne med et yttre av tre.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sjokkert:

Digital er jo mye bedre, man kan få dem med radiostyring også så de alltid viser rett tid.

Sikkert mye mer nøyaktig, men et helvetes styr med å stille inn tid/vekking.. Set, mode, up, down... nei takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elissima

Jeg er verdens minst tekniske person, klarte ikke sette på vekkeklokka på DAB-radioen en gang.. fant ut i dag at jeg hadde satt den på PM istedet for AM.. Følte meg ganske blond da. Men min nye vekkerklokke med visere funka som bare det :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er verdens minst tekniske person, klarte ikke sette på vekkeklokka på DAB-radioen en gang.. fant ut i dag at jeg hadde satt den på PM istedet for AM.. Følte meg ganske blond da. Men min nye vekkerklokke med visere funka som bare det :)

Heier på viserne, på gode gammeldagse vekkerklokker. Claes Ohlson, here I come!

Endret av Dolce
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Heier på viserne, på gode gammeldagse vekkerklokker. Claes Ohlson, here I come!

Ta med deg denne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...