Gå til innhold

Stygg hud - turnoff? Til gutter (og jenter)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en jente på 24 år, som dessverre sliter en del med uren hud. Jeg har en høy talgproduksjon, noe som ligger i familien. Har mye hudormer og en del kviser. Bruker sminke for å dekke over, men skinner jo litt igjennom. Jeg er pen, har en flott kropp og en god personlighet - alikevel gjør dette meg veldig usikker. Er så redd for at gutter skal tro jeg er skitten, usund eller ikke tar vare på huden min.

Er dette noe som kan være skikkelig turn off, eller er det bare jeg som er veldig usikker p.g.a dette?

Anonym poster: 6cbbe2d2e127bd8c9c34df933e84b1a4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er turnoff.

Anonym poster: 2f34578a22933055554b75dfc74f842f

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Det er turnoff.

Anonym poster: 2f34578a22933055554b75dfc74f842f

uff, ja, jeg skjønner jo det. noen ganger blir jeg så lei meg at jeg nesten ikke orker å gå ut :(

Gjest Herr Heftig
Skrevet

Legger ikke så mye merke til det egentlig. Jeg tenker egentlig at sånt er ikke noe man kan noe for, og de fleste gutter aner ingen ting om å ta vare på huden sin. jeg visste for eksempel ikke at det gikk an å forhindre kviser/hudormer før jeg leste innlegget ditt.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 24 og sliter med kviser etter p-pille slutt, noen ganger tenker eg også at min ellers flotte og trente kropp, koselige personlighet og lange og fine hår ikke er bra nok, kvisene er bare forjævlige liksom.....Det er leit.

Anonym poster: f993c8331ad41948124c26568ad1581c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 24 og sliter med kviser etter p-pille slutt, noen ganger tenker eg også at min ellers flotte og trente kropp, koselige personlighet og lange og fine hår ikke er bra nok, kvisene er bare forjævlige liksom.....Det er leit.

Anonym poster: f993c8331ad41948124c26568ad1581c

Ja, ikke sant! Det ødelegger helheten, ser alltid litt sånn "skittent" ut. Skulle virkelig ønske det bare kunne gi seg. Faen ass. Så tenker jeg så klart at det er ekstremt overfladisk å tenke så mye på dette, men nå er jeg 24 år. Slitt i over 10 år med dette. Kan det ikke bare gi seg? :grine:

AnonymBruker
Skrevet

Legger ikke så mye merke til det egentlig. Jeg tenker egentlig at sånt er ikke noe man kan noe for, og de fleste gutter aner ingen ting om å ta vare på huden sin. jeg visste for eksempel ikke at det gikk an å forhindre kviser/hudormer før jeg leste innlegget ditt.

Godt å høre at ikke alle tenker like mye over det som meg selv! Ellers hadde jeg nesten ikke turt å gå ut.

AnonymBruker
Skrevet

Det er veldig turnoff. De fleste vet jo at man ofte ikke kan noe for uren hud og acne. Men likevel gir det et veldig dårlig førsteinntrykk, og trekker generelt ned utseendet en god del.

Anonym poster: 2a76b98778180a735cf56d301107ba26

• Liker 1
Skrevet

Mye sminke kan vel ikke være bra?

Og man bør vel være forsiktig med å spise visse ting?

• Liker 1
Gjest Herr Heftig
Skrevet

Det er veldig turnoff. De fleste vet jo at man ofte ikke kan noe for uren hud og acne. Men likevel gir det et veldig dårlig førsteinntrykk, og trekker generelt ned utseendet en god del.

Anonym poster: 2a76b98778180a735cf56d301107ba26

Gjelder det for gutter også?

Skrevet

Ja, ikke sant! Det ødelegger helheten, ser alltid litt sånn "skittent" ut. Skulle virkelig ønske det bare kunne gi seg. Faen ass. Så tenker jeg så klart at det er ekstremt overfladisk å tenke så mye på dette, men nå er jeg 24 år. Slitt i over 10 år med dette. Kan det ikke bare gi seg? :grine:

Høres ut som det er meg som skriver det der, for alt stemmer overens.

Ja, folk synes vi ser skitne ut, det vet jeg for sikkert. Jeg syntes også at andre såg skitne ut før jeg fikk kviser selv. Nå vet jeg jo hva det dreier seg om, men det er sykt mange som mener som jeg gjorde; at vi bør vaske oss mer og ikke spise godteri hele dagen lang. Desverre. :vetikke:

Heldigvis er jeg i lag med en super kar som synes jeg er dritpen uansett (eller som i alle fall påstår det :fnise: ). Det er ikke en no-go for alle, bare så det er klart!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bare sminke så jeg dekker over, ikke noe særlig mer enn det. Ser så naturlig ut som mulig, er for å jevne ut overflaten. Legen min sier at det ikke er noen matvarer som påvirker, at det er en myte. Samtidig tenker jeg jo at usunn mat, med mye fett osv.. umulig kan ha en positiv effekt.

Gjest Faerunpedia
Skrevet

Har du vært hos hudlege? Jeg vet det fins behandling mot høy talgproduksjon, det kan ihvertfall bedre tilstanden.

AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som det er meg som skriver det der, for alt stemmer overens.

Ja, folk synes vi ser skitne ut, det vet jeg for sikkert. Jeg syntes også at andre såg skitne ut før jeg fikk kviser selv. Nå vet jeg jo hva det dreier seg om, men det er sykt mange som mener som jeg gjorde; at vi bør vaske oss mer og ikke spise godteri hele dagen lang. Desverre. :vetikke:

Heldigvis er jeg i lag med en super kar som synes jeg er dritpen uansett (eller som i alle fall påstår det :fnise: ). Det er ikke en no-go for alle, bare så det er klart!

Uff, trist for oss!!!

Kjæresten min sier at han tenkte over det i starten, men at han ikke bryr seg. Lurer skikkelig på om alle tenker på det, om det er et tema? "Huden til Anne er så jævlig? Har dere sett det? Stakkars!" Nei, uff, nå må jeg ikke grave meg ned i graven her :( :(

Skrevet

Det er mange som ikke bryr seg i det heletatt.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Har du vært hos hudlege? Jeg vet det fins behandling mot høy talgproduksjon, det kan ihvertfall bedre tilstanden.

Ja, vært hos hudlege flere ganger (da var jeg vel og merke yngre -14, 15 år). Vet du noe mer om denne behandlingen? Kanskje jeg burde ta en tur til, da det IKKE blir noe bedre.

Skrevet

Mye sminke er ikke bra, nei.

Viktig å ligge unna mest mulig karbohydrater også. :)

Men det skal sies at de med mye kviser er som regel genetisk utsatt. Jeg er det selv. Man kan selvsagt gjøre problemet mindre ved å ta noen forhåndsregler, men man vil alltid ha mer problemer og måtte sette flere begrensninger for seg selv enn andre når det kommer til mat og sminke.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Samme her, TS. Har riktignok ikke såå jævlig hud, greier å holde det i sjakk, men all hudsminke blir jævlig etter to minutter og huden glinsende fort som satan, så kan ikke bruke noe for å dekke over, så da er jeg liksom like langt. Synes egentlig at huden ser så fet ut er verst. Det ser så usunt ut.

Og ja, det trekker ned førsteinntrykket for min del når det gjelder andre, selv om jeg av alle vet godt at sånt ikke er noe man nødvendigvis kan noe for. Altså, jeg freaker ikke over noen hudormer eller kviser, men hud som generelt virker fet og uren er ikke noe særlig; da kan man være så flott og fantastisk man bare vil ellers, det trekker fremdeles ned. Med det sagt, så lenge det ikke er VELDIG ille er det ikke noe jeg legger vekt på. Rent instinktivt ved førsteinntrykket, JA, da trekker det ned, men etterhvert som den rasjonelle delen av meg (og evt den romantiske) spiller det svært liten rolle.

Det som irriterer meg mest er vel hvordan folk er kjappe med å si vi må spise sunnere, trene mer og så videre for å få fin hud. Jeg er ute over halve dagen, jeg spiser variert og sunt, får i meg fem om dagen med glans, drikker mye vann, renser huden godt... likevel ser den fæl ut, selv om den jo selvsagt er bedre nå enn de dagene jeg gir fullstendig faen.

Konklusjon (jeg er så fæl til å skrive lange innlegg..): Førsteinntrykk - da trekker det ned. Bekjentskap utover det - nope, sett at personen ikke velder seg i usunnheter, riktignok.

Anonym poster: 44f49f59b80860409789afe911b7b970

Skrevet

Bare sminke så jeg dekker over, ikke noe særlig mer enn det. Ser så naturlig ut som mulig, er for å jevne ut overflaten. Legen min sier at det ikke er noen matvarer som påvirker, at det er en myte. Samtidig tenker jeg jo at usunn mat, med mye fett osv.. umulig kan ha en positiv effekt.

Ja, spiser du mye usunn og fet mat og drikke (brus) så kan det ihvertfall ikke gjøre tilstanden noe bedre, tenker jeg også.

Skrevet

At matvarer påvirker stemmer ett hundre prosent. Den tiden jeg gikk på lavkarbo mista jeg sånn ca. alle kvisene mine. Desverre gikk jeg også ned veldig mye i vekt og ble nødt til å starte å spise karbohydrater igjen for å holde vekta oppe. Da kom kvisene tilbake. Å ligge unna mel og sukker er det beste for huden.

Smør og fett har ingen negativ innvirkning på huden, etter egne erfaringer. Ikke annet enn positive. Men alt med måte, selvsagt.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...