AnonymBruker Skrevet 8. mai 2013 #1 Skrevet 8. mai 2013 Jeg har fått og vil forhåpentligvis fortsette å få innvilget rentefritak av Lånekassa fordi jeg går på arbeidsavklaringspenger. Forhåpentligvis vil jeg komme meg ut i arbeidslivet tidlig i 2014, men jeg har snart utsatt å betale på studielånet så lenge som det går. Siden jeg ikke tror jeg kommer til å få noen kjempeinntekt i 2014 heller hadde det egentlig vært greit å skrape sammen nok til å betale halve avdraget slik at jeg får flere betalingsutsettelser. Kan jeg betale ned på lånet samtidig som jeg søker om rentefritak pga økonomi? Det virker litt rart å si til dem at jeg må få rentefritak fordi jeg er så fattig og så betaler jeg halve avdraget, liksom. Det er bare at jeg tror det blir lettere å betale 2500 kr i terminen nå snart enn å betale 5000 kr i terminen når jeg akkurat har fått meg deltidsjobb. Noen som har betalt ned litt samtidig som de har fått rentefritak? Anonym poster: 22e5b86689a25a131fba501b43dd3129
Leeloo Skrevet 9. mai 2013 #2 Skrevet 9. mai 2013 Mulig de har endret reglene, men da jeg søkte rentefritak kunne man bare søke ved årsslutt, og da for foregående år. Ergo måtte man fortsatt betale avdrag, ev. bruke av de utsettelsesmulighetene man har. Når rentefritaket ble godkjent ble pengene som hadde gått til renter trukket fra restlånet i stede.
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2013 #3 Skrevet 9. mai 2013 Ja, betalte renter blir til betalt lån istedet. Anonym poster: ea4655a23138451bdb1bc57d25c50b75
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå