Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://www.dagbladet.no/2013/05/08/nyheter/forsvaret/forsvarssjefen/27062851/

"Selv om Louise Kathrine Dedichen opprinnelig ikke engang var blant de tre øverst rangerte av de 11 søkerne, utnevnte forsvarsminister Anne-Grete Strøm-Erichsen henne i 2008 til den prestisjefylte jobben som sjef for Forsvarets skolesenter, eller Forsvarets høgskole."

-og nå er hun favoritt til å bli ny forsvarssjef. Her viser feminstene sitt sanne jeg; kvalifikasjoner er ingenting sammenlignet med kjønn.

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

http://www.dagbladet...jefen/27062851/

"Selv om Louise Kathrine Dedichen opprinnelig ikke engang var blant de tre øverst rangerte av de 11 søkerne, utnevnte forsvarsminister Anne-Grete Strøm-Erichsen henne i 2008 til den prestisjefylte jobben som sjef for Forsvarets skolesenter, eller Forsvarets høgskole."

-og nå er hun favoritt til å bli ny forsvarssjef. Her viser feminstene sitt sanne jeg; kvalifikasjoner er ingenting sammenlignet med kjønn.

Vel, det var altså da mannelige søkere med samme kvalifikasjoner og så ble hun kvotert inn. Hva er det å lage en tråd om<>?

• Liker 1
Skrevet (endret)

Vel, det var altså da mannelige søkere med samme kvalifikasjoner og så ble hun kvotert inn. Hva er det å lage en tråd om<>?

Nei. Det var mannelige søkere med BEDRE kvalifikasjoner, også ble hun kvotert inn

Endret av flesvik
  • Liker 2
Gjest Gjest
Skrevet

Nei. Det var mannelige søkere med BEDRE kvalifikasjoner, også ble hun kvitret inn

Det kan vel være, men hun gjør en god jobb.

Skrevet

hva vet du om det?

Og hvorfor støtter du kjønnsdiskrimminering?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hun var dårligere kvalifisert, og da var sjansen større for at hun skulle gjøre en dårlig jobb enn den var ved å ansette en som var bedre kvalifisert.

Samme gjelder naturligvis de tilfeller der menn kvoteres inn, uten at det er (behov for det) så ofte, altså. Jeg er imidlertid enig med TS i at det er ganske absurd å ha en sjef for de militære styrker som er kjønnskvotert inn i jobben.

Anonym poster: 1351ce7bb30009e6eafeaa01657ce684

• Liker 5
Skrevet

Til dels enig med TS, men det er faktisk en kvalifikasjon å være kvinne. Kansje regjeringen har en plan med å velge en kvinne til denne jobben? Ansikt utad, for å øke rekruttering av kvinner osv.

Det som er viktig å spørre seg selv er: Er hun kvalifisert, ikke bare om hun er best kvalifisert på papiret. Dette pga. det jeg nevnte før, at det kansje er en taktikk fra den øvrige ledelsen av Norge.

Selv er jeg imot alle former for kvotering, både kjønn, alder, religion osv. Forsåvidt også imot at krav skal være lavere på forskjellige grupper. (karakterkrav på studier, fysiske krav, både for menn og kvinner)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er vel bare i Norge menn skal bli kvinner, og kvinner bli menn. Ingen land i verden lar pappa få 14 uker pappaperm og tvinger mor ut i arbeid kort tid etter fødsel. Amming og forhold vil luks gå at helvete, men det bryr ikke staten seg om så lengene det er likestilling. At ungene sliter bryr de seg heller ikke om. Her skal alle fødes rett i barnehagen, far skal være hjemme og mor skal tjene alle pengene til det store huset, de 3 bilene, 2 sydenturene i året, alle de nye og fancy klærne, hytte på fjellet og cruisebåt ved sjøen, og for ikke å glemme all oppussingen av hjemmet minst 2 ganger i året. Må følge trendene og fargestilene rett vet dere ;) Så her burde de lønnet kvinnene bedre siden de skal ut i arbeid så tidlig nå. Hvordan gjør de det i Sverige nå igjen? Jo, der har de barnehage kun hvis mor jobber, mens her i velstandsNorge kan mamma/pappa være hjemme mens ungen går 40 timers uker i barnehagen. Ikke rart det er mangel på barnehageplasser da, når absolutt alle skal gå der. Å tenke selv, eller ta egne valg får vi jo ikke lov til, så derfor vil staten ha alle babyer i fulltidsbarnehage så tidlig som mulig, forme dem etter normalen og melde dem opp til PPT så fort de avviker fra `normalen`

Herlig samfunn vi lever i dere!!!!????

Anonym poster: 7db70075a6193108b618330e464ef84b

• Liker 2
Gjest Gjest
Skrevet

hva vet du om det?

Og hvorfor støtter du kjønnsdiskrimminering?

Mang en dyktig dame som har blitt oversett fordi sjefene hennes har foretrukket en fyr bare pga han er en fyr.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mang en dyktig dame som har blitt oversett fordi sjefene hennes har foretrukket en fyr bare pga han er en fyr.

Bevis det.

Anonym poster: 35962426ae88a4231414273861a74c9c

Gjest Gjest
Skrevet

Bevis det.

Les avisene, se rundt omkring deg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Les avisene, se rundt omkring deg.

Har du ingen beviser?

Gjest Gjest
Skrevet

Har du ingen beviser?

Hvor hen er bevisene på at forsvarsjefen ikke gjør en god jobb?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hjelp...

Gjest Gjest
Skrevet

Hjelp...

Du skal bli hjulpet, litt om litt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ville du likt å jobbe sammen med noen som er kvotert inn? "Hei folkens! Jeg var dårligst av alle søkerne, men siden jeg tilhører et bestemt kjønn fikk jeg jobben allikevel. Gled dere til å jobbe med meg."

Anonym poster: 68388ea1c1a66c64b044c70847e83cb5

Gjest Gjest
Skrevet

Ville du likt å jobbe sammen med noen som er kvotert inn? "Hei folkens! Jeg var dårligst av alle søkerne, men siden jeg tilhører et bestemt kjønn fikk jeg jobben allikevel. Gled dere til å jobbe med meg."

Anonym poster: 68388ea1c1a66c64b044c70847e83cb5

Det har jeg gjort en hel del ganger. Det var menn som var kvotert inn. Det fungerte greit.

• Liker 1
Skrevet

Synd at kvotering er nødvendig eller i det hele tatt eksisterer. Den arbeidssøkeren som er best kvalifisert for jobben burde fått den. Kvotering gjør at den som får jobben må bevise sterkere at han/hun fortjener den nettopp fordi de fikk en fordel når de søkte.

• Liker 1
Gjest Jon Snow
Skrevet

Kvotering er idioti på høyeste nivå

Man skal gi jobben til den som er best kvalifisert.

Om en mann er best kvalifisert så skal han ha jobben

Om en kvinne er best kvalifisert så skal hun ha jobben

Kvotering er noe det må bli slutt på.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Men hun ble vel ikke kvotert inn som forsvarssjef? Det var vel den tidligere jobben?

Anonym poster: ac739439d567bb6aefedf1e75f8321f1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...