Gå til innhold

Flytte

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal flytte til Oslo, men jeg vet ikke hvor i Oslo jeg skal flytte i.

Tips?

- 19 år

Anonym poster: 2436bddc730566239f923a617de4f6bc

Videoannonse
Annonse
Gjest Allergikeren
Skrevet

Nå er jeg ikke kjent i Oslo-området, men har du ingenting som helst å forholde deg til? Eie eller leie? Supersentralt eller litt utenfor? Økonomiske begrensninger eller muligheter? En villa i Oslos beste gater koster logisk nok litt mer enn en hybel i utkanten av Oslo, for å si det sånn ...

Skrevet

Hvis du sier hva du skal gjøre i oslo og hvor mye penger du har å bo for, så tror jeg du kan få noen greie tips.. ellers ikke.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skal du jobbe eller gå på skole/i tilfelle hvor? Og hva har du råd til? Preferanser i forhold til høyblokk/bygård, øst/vest?

Anonym poster: 262293c855cb591cb8e0bcc4ecea2a0b

Skrevet

Det er ikke lett å hjelpe deg når du ikke gir oss noen som helst preferanser. Enebolig, rekkehus eller leilighet? Hvor stort? Er pris viktig? Er beliggenhet viktig? Skal du jobbe eller studere et spesifikt sted?

Torshov, Sagene, St.Hanshaugen og Majorstuen er fine områder, men du kan så klart foretrekke andre områder..

AnonymBruker
Skrevet

Liker ikke Tøyen, Grorud, Alna, Furuset. Har hørt så mye om dårlig miljø der borte, og det er generelt ikke så fint i det området.

Liker godt Frogner, Majorstuen, St.Hanshaugen, Grünerløkka, Bygdøy og Holmenkollen.

Anonym poster: 627e31966ac683142c07731c0390c278

Skrevet

Jeg antar at du vil ha noe billig men også sentralt. Det kan bli en utfordring med leiemarkedet her i Oslo, men jeg ser du spør om tips til steder du vil bo,så jeg anbefaler deg St.Hanshaugen,Ila,Majorstua,Torshov,Carl Berner,Frogner og Grunerløkka.

Billig kan du finne ved Tøyen og Grønland, men dette er et skittent sted i Oslo, og faren for innbrudd er høy samt standaren på leiligheten kan variere(en vennine leide et sted, hang og gardiner og etter 2 uker var det flekker på gardinene som lukta mugg....hun flytta og 2 dager etter lå annonsen om leie av samme leilighet ute på finn.no selvom hun hadde sagt ifra at det var mugg i leiligheten.)

Du kan også flytte ut i bydelene. Bydelene har som regel god dekning av kollektivtransport og de fleste steder har sine egne små sentre med nødvendige butikker. Men det er ikke alle utkantbydeler hvor det er så trivelig å bo da det er mye nitriste høyblokker.

Selv bor jeg på St.Hanshaugen og betaler 7500 for en 30kvm ink strøm etc.Noe som er dyrt men ok med tanke på reisevei til jobb,nærliggenhet til byen etc.

AnonymBruker
Skrevet

Hadde som nevnt over vært fint med noe mer info. Skal du kjøpe eller leie? Hvor skal du studere eller jobbe?

Jeg bor selv litt utenfor sentrum, på Lilleaker. Går du litt lenger ut av byen, men nære t-banen kommer du deg raskt dit du vil uansett. Og du får mye større for pengene.

Jeg bruker kortere tid med t-banen til Majorstuen enn jeg gjorde da jeg bodde på Torshov.

Anonym poster: 28c0c5a5e2ad398e678d77c305b6793c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...