stella K Skrevet 8. mai 2013 #1 Del Skrevet 8. mai 2013 hva bruker dere til barna i bhg om sommeren når de skal være ut? dresser blir jo for varmt på fine dager, men klærne slites vel veldig om de ikke har det også?! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2013 #2 Del Skrevet 8. mai 2013 På dager det ikke er alt for varmt er softshell dresser fine å ha Anonym poster: 9a3bc41c60ef5d2da6200f06f992fec3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjarte Skrevet 8. mai 2013 #3 Del Skrevet 8. mai 2013 Om sommeren brukes det vanlige klær når de er ute i de barnehagene der jeg har jobbet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Concertina Skrevet 8. mai 2013 #4 Del Skrevet 8. mai 2013 Ja, klær slites. That's life. Og ungene må som oftest bade/dusje hver dag når det er varmt - de har sand overalt. Er det varmt så har de t-skjorte og shorts/skjørt. I dag var det ganske varmt, og de hadde på seg t-skjorte/skjørt/strømpebukse og trøye/velourbukse. Antar at ingen av klærne kan brukes i morgen. Ellers så bruker de regnbukse over om det er vått i gresset, er det 10-12 grader så er dress fint. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 8. mai 2013 #5 Del Skrevet 8. mai 2013 Som de andre sier, vanlige klær Dvs i dag har sønnen min bukse, langermet tynn trøye/genser og jakke (hvis det har vært nødvendig). Han kommer hjem med skitne klær, sand overalt og et lykkelig smil om munnen 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjärterdam Skrevet 8. mai 2013 #6 Del Skrevet 8. mai 2013 Samme som de andre sier. på sommeren kles han etter været, joggebukse/shorts, t-skjorte/genser og en jakke. Klærne er ubrukelige uten vask etter en dag, men sånn er det. Sol, sand og smil - sånn skal det være Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rosahelikopter Skrevet 8. mai 2013 #7 Del Skrevet 8. mai 2013 På vår /sommer delen når det er begynt å bli varmt, har jeg alltid sånn tynn dress og regntøy liggende i barnehagen, samt noe ekstra fleece tøy og ekstra sko tøy. Ellers blir det helt basic med lvanlig genser, tynn genser, dongeri bukse, kort bukse, tshorter og undertøy. Litt av alt, for plutselig er det veldig kaldt en dag og det stikk motsatte en annen dag. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pysepusen Skrevet 8. mai 2013 #8 Del Skrevet 8. mai 2013 Vanlige klær. I dag hadde han joggebukse, kortermet body og genser. Full av sand i hår og klærne måtte tas av før vi gikk inn. Og en glad gutt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kardinal Skrevet 8. mai 2013 #9 Del Skrevet 8. mai 2013 Når jenta begynner i bhg'en kommer vi til å ha av uteklær: - Tynn vårdress - Regnbukse - Tynn jakke som tåler litt vann Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SummerJoy Skrevet 8. mai 2013 #10 Del Skrevet 8. mai 2013 På sommer/vår har ungene tynn parkdress i barnehagen som de bruker om det er litt fuktig i gresset/kald vind osv.. På fine dager går de bare i vanlig bukse og genser, evt jakke. Slitasje og skit på klærne må man nok bare regne med.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss moneypenny Skrevet 9. mai 2013 #11 Del Skrevet 9. mai 2013 Samme her, joggebukse eller tynn tights hvis det er varmt, tskjorte eller genser. Regntøyet henger i bhg, samt et par sett med skift, og fleecegenser og bukse til de litt kaldere dagene. Hun har også en tynn jakke som tåler vind og noe vann hengende i bhg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rararara Skrevet 10. mai 2013 #12 Del Skrevet 10. mai 2013 Jeg har god erfaring med å bruke en tynn overtrekksbukse og jakke. ( vi har kjøpt fra Skogstad). Tror settet kostet 400 eller noe, og vi har brukt slike i alle somrene ungene har vært i barnehage. De varmeste dagene blir det vanlige sommerklær, men Skogstad-dressene er med om det skulle bli litt kjølig. Regnbørsdager eller kalde dager er det selvfølgelig regntøy og vårdress som gjelder:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Severus Skrevet 10. mai 2013 #13 Del Skrevet 10. mai 2013 Hadde regntøy på regnværsdager, parkdress i bevernylon på litt kalde dager og vanlige klær om det var veldig varmt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 10. mai 2013 #14 Del Skrevet 10. mai 2013 Har en parkdress og regnklær. Har også en allværsjakke og en overtrekksbukse, men dette er foreløbig ikke i bhg. Her har ikke været vært så varmt enda da, så han har hatt på seg parkdress/regnklær alle dagene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Riskjeks Skrevet 10. mai 2013 #15 Del Skrevet 10. mai 2013 De varmeste dagene blir det shorts, t-skjorte og sandaler. På kjøligere dager bukse, genser og joggesko, og evt en tynn jakke. Og selvsagt regntøy og gummistøvler hvis det regner. Parkdress har vi aldri hatt behov for i sommermånedene heldigvis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2013 #16 Del Skrevet 11. mai 2013 Hentet sønnen til en nabo i barnehagen her om dagen. Det var en skikkelig fin vårdag, med 21- 22 grader ute. Barna var ute da jeg og flere foreldre kom for å hente. Barna var kledd i bukse, jakke og sko, uten lue på. Den ene moren skjelte ut den ansatte for at gutten hennes på rundt 2 år ikke hadde hals på seg, han hadde nettopp vært syk. Han hadde forøvrig fleecejakke på. Moren gikk inn og tok på ham en tykk vinterhals og sa så vidt hadet til den ansatte. Nå er det en stund siden jeg hadde så små barn, men er ikke dette litt hysterisk? Blir barnet mindre sykt av å gå og svette? Anonym poster: a4ac4b7ff82f9ad7780ec559c6f5710c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjarte Skrevet 11. mai 2013 #17 Del Skrevet 11. mai 2013 Hentet sønnen til en nabo i barnehagen her om dagen. Det var en skikkelig fin vårdag, med 21- 22 grader ute. Barna var ute da jeg og flere foreldre kom for å hente. Barna var kledd i bukse, jakke og sko, uten lue på. Den ene moren skjelte ut den ansatte for at gutten hennes på rundt 2 år ikke hadde hals på seg, han hadde nettopp vært syk. Han hadde forøvrig fleecejakke på. Moren gikk inn og tok på ham en tykk vinterhals og sa så vidt hadet til den ansatte. Nå er det en stund siden jeg hadde så små barn, men er ikke dette litt hysterisk? Blir barnet mindre sykt av å gå og svette? Anonym poster: a4ac4b7ff82f9ad7780ec559c6f5710c Hun er en av de mødrene som ikke forstår at man får forskjølelse gjennom smitte, og at en blir ikke immun mot forskjølelse om man har på seg masse klær. Det er desverre ikke så uvanlig, men heldigvis så er de i fåtall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hattifnatten Skrevet 11. mai 2013 #18 Del Skrevet 11. mai 2013 Hentet sønnen til en nabo i barnehagen her om dagen. Det var en skikkelig fin vårdag, med 21- 22 grader ute. Barna var ute da jeg og flere foreldre kom for å hente. Barna var kledd i bukse, jakke og sko, uten lue på. Den ene moren skjelte ut den ansatte for at gutten hennes på rundt 2 år ikke hadde hals på seg, han hadde nettopp vært syk. Han hadde forøvrig fleecejakke på. Moren gikk inn og tok på ham en tykk vinterhals og sa så vidt hadet til den ansatte. Nå er det en stund siden jeg hadde så små barn, men er ikke dette litt hysterisk? Blir barnet mindre sykt av å gå og svette? Anonym poster: a4ac4b7ff82f9ad7780ec559c6f5710c Mange blir litt blendet av årstiden, og glemmer å tenke på gradene ute. For noen blir det helt feil å gå uten lue i april/mai, ettersom det jo bare er vår enda..! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå