AnonymBruker Skrevet 8. mai 2013 #1 Skrevet 8. mai 2013 Har levert oppsigelse på jobb, og har 3 mnd oppsigelse fra 1 mai (dvs - siste dag på jobb ville reelt vært 31 juli). Er i (god) dialog med arbeidsgiver om tidligere avvikling av arbeidsforhold - reelt sett 30 juni. Feriepenger opptjent i fjor blir her betalt ut i juni istedenfor lønn. Jeg vet at opptjent ferie fra i år kommer på sluttoppgjør og vil få forskuddstrekk. Jeg må uansett ta noe ferie midtveis ut i juli pga. stengte barnehager. Ferien har stått på ferielisten til gammel arbeidsgiver en god stund, og om jeg fortsetter ut juli tror jeg ikke man kan protestere på at det taes ut ferie i oppsigelsestiden. Er det noe poeng for meg å avslutte tidligere? Ny arbeidsgiver vil nok trekke meg for de dagene jeg ikke er på jobb som jeg tar ferie i juli slik at juli-lønn blir knøttliten om jeg avslutter før. Og det har jeg ikke råd til! Føler jeg misser et poeng her et eller annet sted...Kan jeg be om utbetaling av lønn (istedenfor feriepenger) i juni PLUSS kompensasjon for ikke avviklet ferie? Da går det jo opp i opp - men jeg føler ikke at den er riktig heller =) Anonym poster: 23c56a0be784e9c4436f8e0aa0736d33
tingeling Skrevet 9. mai 2013 #2 Skrevet 9. mai 2013 Nå har jeg ikke finlest innlegget ditt, men hvis du ikke bruker opp alle feriedagene hos gammel arbeidsgiver så skal du ikke trekkes for dem ( eller så trekker de alt først og tilbakebetaler for de feriedagene di ikke har tatt ut. ). Siden du jobbet i fjor er du pliktig å ta ut den lovfestede ferien 4 uker +1 dag), dvs at hvis du har feriedager igjen når du begynner hos ny arbeidsgiver må du ta ut dem i løpet av året. De er da ubetalt hos ny arbeidsgiver og feriepengene du opptjente i fjor skal dekke dem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå