AnonymBruker Skrevet 8. mai 2013 #1 Skrevet 8. mai 2013 Vi drar i dag og kommer sent hjem søndag. Har ingen til å vanne den for meg. Forrige gang vi var borte en langhelg var Hortensiaen helt dau når vi kom tilbake så jeg vil gjerne at min nye vakre skal stå så lenge som mulig. Har ikke noe sånn selvvanningsgreier.. Hvordan gjør jeg det da? Takker for tips Anonym poster: 0ad876abbffc0deae1f5be3ea1d2d92d
Sugerøret Skrevet 8. mai 2013 #2 Skrevet 8. mai 2013 flaske med vann som du setter opp ned i jorden. Planter som trenger vann kan settes i en balje eller i badekaret på fuktet avispapir eller lignende. Da har plantene tilgang på fuktighet hele tiden-fra klikk Veke: En ulltråd eller en veke og en bøtte kan også fungere som et hjemmelaget vanningssystem. Stikk den ene enden på tråden eller veka ned i jorda. Den andre enden skal ligge i bunnen av en for eksempel bøtte med vann. Planten vil trekke til seg den fuktigheten den trenger fra vannbøtta ved hjelp av ulltråden eller veka.-- Fra klikk.no Om det ikke er nok : Her er seks tips til hva du kan gjøre for å holde plantene i live mens du er borte: 1. Plasser en tykk skive oasis i bunnen av potteskjuleren og fyll vann opp til overflaten av oasisen. Plasser plantene oppå. 2. Fyll en brusflaske med vann, ta en tøybit i åpningen og sett den på hodet i jorden. 3. Kjøpe selvvanningspotter. Her finnes det flere varianter. 4. Lag din egen selvvanningspotte. Tre en tykk ulltråd gjennom bunnen på en plastpotte og sett det i en større, tett potte som fylles med vann. Planten vil forsyne seg med vann etter behov. 5. Legg godt fuktet avispapir eller håndkle i bunnen av badekaret og sett plantene uten potteskjuler oppå. 6. Sett plantene på fuktet avispapir ut i hagen i le og delvis skygge. fra http://www.viivilla.no/ 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå