Gå til innhold

Skal dere holde tale til brudgommen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Veldig usikker på dette.... Skjønner at det blir mer og mer vanlig at bruden også har tale til brudgommen. Dette er jo egentlig riktig i disse likestillingstider kanskje? Men kjenner jeg gruer meg litt for dette også. Er ikke så glad i å snakke foran mange mennesker og vi blir ca 90 gjester.

Skal dere ha tale til deres brudgom? Og hva tar dere eventuelt med i talen? Tror ikke jeg har hørt en eneste tale fra bruden så vet liksom ikke hva den eventuelt skal inneholde...

Anonym poster: 667e681c89b199ce7ce5cac89da96ec3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg skal holde tale. Tar med litt fra da vi ble kjent, morsomme historier og ting fra tiden vår sammen, og hva som fikk meg til å forstå at han var den jeg ville gifte meg med.

Drit nå i hva som er vanlig, riktig, likestilling eller what-not - vil du holde tale, så gjør du det fordi du har lyst og ingenting annet. Men det er nå en god anledning til å si hva du føler for mannen din og dele dette med familie og venner. Og det å holde en tale foran venner og kjente er en god trening i å snakke for et publikum. Øv så mye du kan på forhånd, gjerne foran et speil.

Anonym poster: 429210336dfe412ab9080d9b35ea7a7a

• Liker 3
Skrevet

Jeg vil egentlig fordi jeg vet han hadde satt stor pris på det, men jeg er svært dårlig på sånt... Bør man forresten ha med noe til familien sin, svigerforeldre og forlover i talen? Aner jo ikke om det er vanlig eller ei.

Gjest Kiara!
Skrevet

Jeg øvde meg i helgen, så jeg tror det skal gå helt fint for meg å holde tale.

Har veldig lyst til å si noe fine ord til svigermor for å ta så godt imot meg og takke brudepikene etc. Men jeg vil ikke holde noen lang tale heller så jeg tenker at jeg kommer med en metafor som viser hvor mye jeg trenger kjærligheten fra mannen min i det daglige. Blir hyggelig tror jeg. :)

Skrevet

Nei, jeg skal ikke det fordi min kjære hater å holde tale, og om jeg sier noe så føler han at han må. Så da dropper vi det.

Det er vanlig å takke egne foreldre og svigerforeldre i talen, ellers er det vel bare å satse på rørende eller morsom, alt ettersom hva du selv føler for, og ikke snakk i en evighet. Det er forøvrig like vanlig at bruden ikke holder tale som at hun gjør det, så du skal ikke føle deg presset.

Gjest Adriane
Skrevet

Hos oss er det som hos CathFoto. Min kjære ville fått angst og nevroser dersom han måtte holde tale, så det slipper han. Og da kan ikke jeg heller holde tale, for det vil enten a) legge press på ham om også å holde tale eller b) sette ham i et dårlig lys fordi han ikke også holder tale. Så derfor blir det ikke tale fra noen av oss :) Og i det jeg skrev det nå, så tenkte jeg at det sikkert vil være noen reaksjoner på det... Hmmm... kanskje vi kan lage en eller annen vri, der det vi ønsker å si til hverandre kommer frem, men uten at vi må stå og snakke foran alle sammen? Dette må jeg tenke litt på og pønske ut en god løsning, kjenner jeg. (Powerpoint-presentasjon er selvsagt alltid en mulighet, men kunne tenke meg å gjøre noe mer kreativt... og uventet... og morsomt... *setter meg i tenkeboksen*)

Skrevet

Hadde blitt skuffet om min ikke holdt tale, og det trenge strengt talt bare være tre ord. Jeg elsker deg! :-) Og jeg vil gjerne si noen ord på dagen selv også. Vi får bli enige oss i mellom hvem som takker familien for støtten. Toastmaster takker vel alle på vegne av brudeparet for at de ville dele dagen med oss.

• Liker 1
Skrevet

Jeg var i et bryllup en gang der brudeparet holdt tale sammen. Det kan være et alternativ, og mye mindre skummelt hvis en av partene ikke liker så godt å holde tale.

Skrevet

Mm, jeg har tenkt til å holde tale :) Syntes det er veldig koselig å kunne si noen ord til mannen.

Skrevet

Ja, jeg skal holde tale. Jeg synes det er en fin og viktig gest for å vise min respekt og kjærlighet for ham. Egentlig så er jo en relativt introvert person og synes ikke det å stå foran en haug med mennesker er uproblematisk, men dette er jo venner og familie, folk jeg er glad i. Også er det jo en tale om min kommende mann, den jeg elsker. Jeg tror verken det blir vanskelig å finne på noe å si eller takle at folk ser på meg. Å ikke begynne å grine litt derimot, kan bli en liten utfordring :fnise:

Skrevet (endret)

Ja, jeg holdt tale for mannen. Mannen holdt ikke tale for meg. ;)

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
  • Liker 1
Skrevet

Jeg skal holde tale. Ikke flink på verken skrive tale eller snakke foran mange folk, men jeg syns det hører med, og når han skal gjøre det ville jeg følt at det var litt dårlig gjort om ikke jeg gjorde det. Satser på å holde det kort og søtt.

Skrevet (endret)

..

Endret av Tallulah
Skrevet

Planen var det ja, men hverken han, eller jeg har startet på å skrive tale. Det har skjedd så mye i det siste og overskuddet har vært på bånn, så det har ikke vært tid og krefter til det. Jeg vurderer å høre med han om vi skal droppe det, mest for hans del siden jeg vet han har alt for mye som må gjøres og tenkes på akkurat nå. Jeg tenker som andre her at det er litt rart om bare bruden taler, så da gjør jeg det i såfall ikke heller. Men vi får se. Ingenting er avgjort og det er jo noen uker igjen.

Skrevet

Jeg kunne godt tenke meg det, men vi skal ha fest uten taler sånn i utgangspunktet og jeg vet at kjære vil bli skikkelig stressa om jeg holder tale og han trodde vi ikke skulle. Men jeg vurderer å gjøre noe for å overraske han, er bare veldig usikker på hva.

Skrevet

Noen tradisjonell tale blir det i alle fall ikke fra min side. Brudgommen kommer mest sannsynlig til enten å si noe eller synge noe, men han har ikke sagt noe klart om det enda. Jeg tenker muligens å få hjelp til å fremføre en sang som betyr mye for ham og meg, evt. lese en selvskreven poetisk tekst.

Skrevet

Noe føler jeg at jeg vil si. Ikke for langt heller.

Hadde jeg hatt sangstemme, ville jeg sunget isteden :)

Gjest dette
Skrevet

Ja:) Jeg skal holde tale for han:) Det synes jeg er romantisk, og synes det er så fint når jeg ser andre gjøre det for hverandre i bryllupene sine.

Skrevet

Jeg tenker litt på det samme.

Jeg tenker jeg skal holde en tale for brudgommen, så holder jeg en slags takketale for min forlover og svigerforeldre, og andre som har hjulpet til :)

Jeg tenker ikke på hva som er det tradisjonelle og vanlig, jeg gjør det jeg har lyst til :)

Skrevet

Jeg skal holde tale! Det har jeg visst helt siden vi ble forlovet. Jeg har masse på hjertet <3 Og han skal holde tale for meg :) Foruten vielsen, blir talene dagens høydepunkt for meg. Jeg kommer til å grine i bøtter og spann når jeg skal fremføre den, men det får bare gå ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...