Gjest Niniel Skrevet 4. april 2004 #1 Skrevet 4. april 2004 Min søster har kjøpt en ferdig-pc, hvor XP var installert når hun fikk den. Den har bare en harddisk, så vi prøvde å lage en ny partisjon. Men det gikk ikke - vi prøvde å slette C for å lage en ny partisjon over den, men fikk feilmelding om at den ikke kunne slettes. (fordi windows hadde noen temporary files på den) Vi kunne lage en partisjon på det som ikke var på C, men det var bare 32 MB, og det var det ikke mye vits i. Noen som vet hvordan vi kan fikse dette?
Gjest the imp Skrevet 4. april 2004 #2 Skrevet 4. april 2004 Finnes blant annet et program som heter Partition Magic, men er usikker på om det er gratis.
Gjest Anonymous Skrevet 4. april 2004 #3 Skrevet 4. april 2004 Partition magic er ikke gratis dessverre. Du kan reinstallere windows og gjøre om på partisjonene på nytt da, men da går alle data tapt.
VesleBråka Skrevet 4. april 2004 #4 Skrevet 4. april 2004 Jeg har et program som heter Disk Manager 2000, som jeg brukte for å lage flere partisjoner på min maskin etter innstallering av opsys. Jeg har windows 2000 da. Jeg vet ikke om DM virker bare på den, eller om du må ha spesifikke versjoner av den for hvert opsys. Det var freeware, fant det hos ibm tror jeg?? Lenge siden..
Gjest Niniel Skrevet 4. april 2004 #5 Skrevet 4. april 2004 Takk for svar Vi prøvde å reinstallere windows, men det gikk ikke da heller. Fikk ikke gjort noe med C.. Jeg får se om jeg får tak i de programmene dere nevnte. Flere forslag mottas med takk :-)
Gjest Anonymous Skrevet 4. april 2004 #6 Skrevet 4. april 2004 Du må slette C-partisjonen. Så må du opprette nye partisjoner.
Gjest Niniel Skrevet 5. april 2004 #7 Skrevet 5. april 2004 Ja, jeg vet at jeg må slette C-partisjonen...poenget er at det gikk ikke. Fikk beskjed om at C inneholdt noen filer som trengtes i installasjonen og dermed ikke kunne slettes..
Gjest Lea Skrevet 5. april 2004 #8 Skrevet 5. april 2004 Hvis du sletter C, så forsvinner OS-et. Da må du ut og kjøpe nytt. Er det noen spesiell grunn til at du trenger flere partisjoner?
Gjest Niniel Skrevet 5. april 2004 #9 Skrevet 5. april 2004 Jeg hadde lyst å ha windows på en egen partisjon, og alt annet på en annen partisjon. Ganske enkelt fordi jeg liker å ha det sånn Men nå er det jo min søster som skal ha maskinen, og hun er ikke så nøye på sånt.
Gjest Anonymous Skrevet 5. april 2004 #10 Skrevet 5. april 2004 Ja, jeg vet at jeg må slette C-partisjonen...poenget er at det gikk ikke. Fikk beskjed om at C inneholdt noen filer som trengtes i installasjonen og dermed ikke kunne slettes..' Du kan neppe ha gjort det under en innstallasjon av XP???
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå