AnonymBruker Skrevet 8. mai 2013 #1 Skrevet 8. mai 2013 Jeg har en bonus sønn som bor hos oss en uke og mor en uke. Da han har tedenser til å nevne ting i siste liten, sånn sent på kvelden hender det ofte at han ikke får gjort det han skal, eller få med seg ting på skolen. I går så kom han fra skolen, og var veldig stille, han var kvalmen og hodepine og ja i det hele, men ikke verre enn at han kunne sitte ved pc i timer. Han er 14 år. Moren han er sånn at hvis han er sånn slipper han skolen dagen etter og hun kjøper snop til han, brus til han. Som sagt så skjønte vi at det er noe, og han forteller at han skulle ha med noe på skolen, da er alle butikkene stengt. Så da sa vi at han fikk gå uten, og heller ta følgene av dette, det var noe til en utstilling. I dag sto han opp og ikke ville ha frokost, han var kvalmen og svimmel, jeg sier at ja da får du være hjemme,. men du får holde deg på rommet, ingen pc, han ba om brus og snop, men jeg sa nei. Da var han frisk nok til å gå likevel. Stokkete fortalt men hva gjør dere i sånne tilfeller. Anonym poster: 1d068d095097059f0c8ab34a5bcc7fa3
Gjest Magdalene Skrevet 8. mai 2013 #2 Skrevet 8. mai 2013 Set med å nevne ting i siste liten; HELT normalt for en distré 14-åring. Hvor måtte han holdt seg på rommet om ham var syk? Greit nok med ingen pc og slikt altså, men holde seg på rommet..? 5
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2013 #3 Skrevet 8. mai 2013 Akutt anfall av skulkesyke. Jeg ville nok gjort det samme som deg. Anonym poster: 7f3ebb9c779b92ecd80bcdec1c2498df 13
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2013 #5 Skrevet 8. mai 2013 Når mine barn er syke så må de ikke holde seg på rommet. De kan godt få slappe av på sofaen og se tv hvis de er i form ti det. Noe ekstraoppvartning med brus og snop er ikke aktuelt. Bortsett fra det med å holde seg på rommet så synes jeg du handlet helt riktig:) Anonym poster: d686dcaec3cfd84c1e7acf30fb9e6488 4
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2013 #6 Skrevet 8. mai 2013 Ser dere reagerer på dette med rommet. Grunnen er at da hadde han ikke sett på tv heller, men får å si det slik hadde han vært skikkelig syk, ikke skulkesyk så hadde han fått sett på tv, men han får ikke det hvis han bare er skulkesyk. harde bud ja, men dette er ikke 1 gangen. Anonym poster: 1d068d095097059f0c8ab34a5bcc7fa3 3
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2013 #7 Skrevet 8. mai 2013 Set med å nevne ting i siste liten; HELT normalt for en distré 14-åring. Ja jeg vet det, men før kunne vi se i sekken hans men nå gidder han ikke engang ta med seg papirer de får utlevert, og jeg har ikke tall på de gangene han kommer med beskjed i siste liten. Anonym poster: 1d068d095097059f0c8ab34a5bcc7fa3
Løvetanten Skrevet 8. mai 2013 #8 Skrevet 8. mai 2013 Gjør det samme. Er du så syk at du må være hjemme så er det seng og søvn som teller. Jeg spotter lett hva som er syk og hva som er "syk". Er du syk så bryr du deg ikke om du må ligge i senga uten tv og underholdning, men er du "syk" så blir det en big deal. 2
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2013 #9 Skrevet 8. mai 2013 Ja jeg vet det, men før kunne vi se i sekken hans men nå gidder han ikke engang ta med seg papirer de får utlevert, og jeg har ikke tall på de gangene han kommer med beskjed i siste liten. Anonym poster: 1d068d095097059f0c8ab34a5bcc7fa3 Han er 14 år og da synes jeg ikke det er for mye forlangt at han holder rede på ting og tang selv. La han styre med papirene og skoleprosjektene sine på egen hånd. Anonym poster: 7f3ebb9c779b92ecd80bcdec1c2498df
Vulcan Skrevet 8. mai 2013 #10 Skrevet 8. mai 2013 Mange som "kritiserer" henne for å be ungen holde seg på rommet, men her var det vel ganske tydelig at hun hadde en mistanke om at gutten led av "skulk", noe som ikke er en alvorlig sykdom. Som best kureres ved å sørge for at ungen har det kjekkere på skolen en hjemme. Hadde ungen vært skikkelig syk ville jeg også reagert på at han ble "stengt" inne på rommet. 6
Gjest Gjest Skrevet 8. mai 2013 #11 Skrevet 8. mai 2013 Du gjorde det rette etter min mening som mor. Hun var ikke moren hans slik jeg forstod innlegget. Hun er farens kjæreste.
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2013 #12 Skrevet 8. mai 2013 Hun var ikke moren hans slik jeg forstod innlegget. Hun er farens kjæreste. Hei . Dette er TS. ja det stemmer at jeg ikke er moren hans men jeg er gift med faren hans og derfor ikke kjæresten hans. Anonym poster: 1d068d095097059f0c8ab34a5bcc7fa3 1
Gjest Sinnamagda Skrevet 8. mai 2013 #13 Skrevet 8. mai 2013 Jeg har en sønn og en stesønn på samme alder, og her i huset kjører vi samme leksa. Ingen pc på dagtid, er kanskje ikke så streng på tv, men det kommer av at det er spilling våre gutter higer etter. I tillegg får de ikke lov å gå ut eller ha besøk om de har vært syk den dagen. Ene og alene for å vise at er man syk så er man syk, og fordi vi har erfart at de (og resten av søskenflokken) ofte blir mirakuløst frisk kl 1400.....
smilo Skrevet 8. mai 2013 #14 Skrevet 8. mai 2013 Hun var ikke moren hans slik jeg forstod innlegget. Hun er farens kjæreste. Jeg så det, men jeg er mor, og jeg ville gjort akkurat det samme. 2
vinterspeil Skrevet 8. mai 2013 #15 Skrevet 8. mai 2013 Feilen denne TS gjør er å opptre som den strenge. TS og hennes bonussønn vil aldri få noe godt forhold når det er hun, en i utgangspunktet utenforstående, som tar de kjipe beslutningene i den unge mannens liv. Det bør være en balanse der ... 1
Gjest alven Skrevet 8. mai 2013 #16 Skrevet 8. mai 2013 Vinterspeil og dere andre: jeg har vært gift med faren siden gutten var 1 år. Faren dro også på jobb i går kveld. Flyet gikk 2300. Da er han borte i 3 dager. Hvem andre skal da ta avgjørelsen når han er hos oss? Moren? Hun reiser på båt( colorline) når ungene er hos oss. Så ja jeg er dem kjipe og strengw. Men jeg er ikke ny i guttens liv. Og vi har et ok forhold. Er på turere sammen. 6
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2013 #17 Skrevet 8. mai 2013 Vinterspeil og dere andre: jeg har vært gift med faren siden gutten var 1 år. Faren dro også på jobb i går kveld. Flyet gikk 2300. Da er han borte i 3 dager. Hvem andre skal da ta avgjørelsen når han er hos oss? Moren? Hun reiser på båt( colorline) når ungene er hos oss. Så ja jeg er dem kjipe og strengw. Men jeg er ikke ny i guttens liv. Og vi har et ok forhold. Er på turere sammen. Jeg synes du skal ha masse ros for å tørre å være den strenge her. Det er det gutten trenger, ikke snop og brus. Anonym poster: 7f3ebb9c779b92ecd80bcdec1c2498df 4
kontoinformasjon Skrevet 8. mai 2013 #18 Skrevet 8. mai 2013 Som barn var vi enten friske nok til å gå på skolen eller ligge hele skoledagen i senga, om det er riktig eller ei er en sak, men alvorlig talt; brus og snop når man er syk?! Å være syk skal jo ikke bli assosiert med goder av den arten?! Han kan jo ikke fortsette med slike holdninger og oppførsel i det private næringsliv eller på universitet! Gutten er mer en gammel nok til lære seg verdien av å ikke ligge hjemme og ta seg en fridag når han måtte ønske det! Enten er man syk eller så er man ikke det. Selv om man f.eks. er kvalm om morgenen møter man jo opp på jobb og i værste fall må man gå hjem igjen.
Gjest Gjest Skrevet 8. mai 2013 #19 Skrevet 8. mai 2013 Hei . Dette er TS. ja det stemmer at jeg ikke er moren hans men jeg er gift med faren hans og derfor ikke kjæresten hans. Anonym poster: 1d068d095097059f0c8ab34a5bcc7fa3 Du blir ikke moren hans av å gifte deg med faren... så er det vel mulig å være kjærester fordi om man er gift eller?? må du ha en titel?
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2013 #20 Skrevet 8. mai 2013 Du blir ikke moren hans av å gifte deg med faren... så er det vel mulig å være kjærester fordi om man er gift eller?? må du ha en titel? Jeg sa ikke at jeg måtte ha en tittel sa jeg det? Nei men det jeg mener at han kaller meg mamma2. Anonym poster: 1d068d095097059f0c8ab34a5bcc7fa3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå