Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en noget stor inkassosak hos Sergel. Har delt opp i avdrag, og har betalt alt det jeg skal, og mer til. De lovde meg rentefri nedbetaling. Men nå som jeg har dobbeltsjekket så ser jeg jo at kravet bare stiger, jevnt og trutt.

Er det noe jeg har misforstått? Skal ikke kravet "stoppe opp" når de har lovd meg rentefri nedbetaling?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Så vidt jeg har erfart så er Sergel den eneste som har renter på avbetaling. Synes det er forkastelig da folk faktisk ber om avbetaling grunnet dårig økonomi.

Jeg tok opp lån fra en slekting for å kunne betale slik at jeg slapp de syke rentene.

Anonym poster: aff9b1c8c0470c21fa6a938fea43ef6c

Skrevet

Hvis du har skiftlig avtale på at du ikke skal betale renter under nedbetalingen så bør du begynne å krangle med dem. De lever sikkert godt på alle som ikke tør ta fighten. Du må da be de slette alle renter som er opparbeidet etter deres eget vedtak om at du ikke skal betale renter (dato på brevet/mailen du har) og minne om at du kommer til å ringe dem og be om dette hver måned frem til de har fått med seg at du ikke skal betale renter.

Skrevet

Fikk oppklaring i det; De sletter ikke renter før alt er innbetalt. Så den saldoen som står på sidene deres er ikke oppdatert før siste innbetaling er registrert.

Litt rart system, men virker som det er vanlig. Var sånn hos Lindorff også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...