AnonymBruker Skrevet 7. mai 2013 #1 Skrevet 7. mai 2013 Er så lei nå, så utrolig lei! Hver morgen blir jeg vekket av at mannfolket skal på jobb, dette skjer rundt klokka 06.00. Han har på alarm på mobil og via en radio på badet. Og han ligger da lenge i senga å bare slumrer, helt til jeg blir sint å ber han komme seg opp for nå er jeg lei av å bli holdt våken. Ja, jeg har prøvd å si ifra på en bedre måte, men uten hell. I dag morges så endte det opp med at etter 20 min gikk jeg sint inn på badet og slo av radioen, og ba han om å stå opp. Hadde det bare vært akkurat om morgenen hadde det jo vært én ting, men han beveger så mye på seg om natta, at han slår rundt seg og rister i kroppen. Blir i gjennomsnitt vekket hver eneste time. Og han skjønner ikke at jeg blir sliten av dette og at jeg blir sint for dette. Jeg er student med flere hjemmeeksamner, men når jeg ikke får søvn får jeg migrene. Det blir derfor vanskelig å få gjort noe på skolen.Jeg er sliten nå, sliten av å være i et forhold hvor han ikke skjønner meg, og føler ofte at han ikke kjenner meg. Det til tross for at vi har vært sammen i nærmere 4 år. Jeg blir ikke blid av å hver natt bli fratatt søvn... Til helgen blir det heller ingen avslapning da vi skal i en konfirmasjon i hans familie, jeg hater sånt, men blir med fordi jeg vet han vil. Han ser ikke at jeg ofte setter mine behov til side for han. Reagerer jeg med å si det til han ser han det der og da, men ikke når det oppstår en ny situasjon. Noen som har noen råd? Anonym poster: 782d67440b1cd191c12eff0fa82e7052 Anonym poster: 782d67440b1cd191c12eff0fa82e7052
miaw Skrevet 7. mai 2013 #2 Skrevet 7. mai 2013 (endret) Hørest slitsomt ut. Kanskje du bør sove på en madrass et eller på sofaen når du har hjemmeeksamen? Eller kanskje bo litt hos familie dersom du kun skal jobbe med eksamen? Endret 7. mai 2013 av miaw 1
Gjesten Skrevet 7. mai 2013 #3 Skrevet 7. mai 2013 Det med alarmen skjønner jeg godt at irriterer deg, men de færreste har kontroll over hvor mye de beveger seg mens de sover. Jeg synes du skal ta en prat med ham, på en ordentlig måte, en dag, og si at fra nå av kommer du til å skru av alarmen hvis han ikke står opp, så han er rett og slett bare nødt til å komme seg opp når den ringer. Han kan ikke la alarmen ringe i evigheter sånn at du blir holdt våken. Hvis han har tid til å ligge så lenge og slumre, burde han heller sette på alarmen litt senere, så han får den ekstra søvnen, og så får han bare komme seg opp når den ringer. At du blir med i konfirmasjon etter fire år i forholdet, synes jeg er helt naturlig.
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2013 #4 Skrevet 7. mai 2013 Sov en annen plass da vell? Om kjæresten min skal stå opp umenneskelig tidlig, rundt 04:00 går enten jeg eller han å legger oss på gjesterommet. Selv om man er i et forhold, betyr ikke det at man SKAL sove sammen uansett om det går utover nattesøvnen.. Anonym poster: db2a01e98146fb50b8ec2ecd45c52d23
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2013 #5 Skrevet 7. mai 2013 Kanskje du kan legge deg tidligere? Eller rett og slett sove en annen plass. Anonym poster: e7d4f2c13d742f669b52d6db10823f37
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2013 #6 Skrevet 7. mai 2013 Prøvd to små senger i stedet for en dobbelseng? Anonym poster: 6d4bdd8c1b10ef510cf7bc7ebc77a3c3
Gjest Gest Skrevet 7. mai 2013 #7 Skrevet 7. mai 2013 Skjønner at det er irriterende med slumringen, og der burde han ta hensyn til at du ikke har tenkt å stå opp kl. 6. Når det gjelder urolig søvn så er jo ikke det noe han kan noe for. Hva med separate senger/soverom? Det siste løser jo også dels slumreproblemet. Familieselskap mener jeg du bør stille opp på så lenge dere har vært sammen såpass lenge. Unntaket er kanskje om det er sure miner og mye drama i slekta, men ut fra det du skriver virker det bare som du generelt misliker selskapene, og da mener jeg at du bare bør bite det i deg i de timene selskapet varer.
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2013 #8 Skrevet 7. mai 2013 Problemet er at han ikke ser hvor mye det går utover meg, men synes synd på meg når jeg sier at det er sånn. Det er i grunn best for meg å bo hjemme hos meg selv under eksamen, men merker jeg er sliten nå. Spesielt når han ikke viser noen forståelse i form av handling... Også klager han over at jeg ikke gjør noe her hjemme, men sannheten er at jeg ikke har tid eller overskudd. Ja, jeg er hjemme hele dagen og han på jobb, men jeg sitter ikke hjemme uten å gjøre noe. Han ser liksom ikke at det tar tid med studier også. Konfirmasjonen er jeg klar over at det er naturlig at jeg stiller opp i, men det blir litt toppen av kransekaka når jeg da går omtrent hele uka med migrene og lite søvn. Spesielt når han ikke prioriterer mine behov like ofte. Jeg legger meg forøvrig tidlig, mellom 22-00.00, men jeg kan heller ikke sove for lenge på grunn av migrene. Vi har heller ikke noe annet sted det egner seg å sove en hel natt gjennom, og jeg ser ikke helt hvorfor det er jeg som skal sove et annet sted når det er hos han problemet ligger? Anonym poster: 782d67440b1cd191c12eff0fa82e7052
Gjest Allergikeren Skrevet 7. mai 2013 #9 Skrevet 7. mai 2013 Typen fortalte om en han jobbet sammen med en gang, som støtt forsov seg til jobben. Så fikk han seg dame, og deres tredje morgen sammen sparket hun ham ut av senga, bokstavelig talt. Han forsov seg ikke flere ganger, kan man si ... Jeg har vært fristet til det samme, for her også slumrer han lenge. I og for seg ikke så ille, jeg også gjør det. Men han hører ikke alarmene, så jeg må enten slå dem av og vekke ham før jeg reiser på jobb, eller ligge der og høre på helt til de slår seg av selv. Enn så lenge kan jeg leve med det, men jeg lurer på hvordan det vil gå når vi får barn. Hva med å vekke ham hver gang du blir vekket? Det virker jo barnslig: "Når du vekker meg, så vekker jeg deg". Men når det virker som om det er det eneste språket han skjønner ...
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2013 #10 Skrevet 7. mai 2013 At han beveger seg mye i søvne er vel ikke noe han kan for. Men det med vekkerklokka er sikkert irriterende ja. Du må ta det opp med han. Si at om han ikke finner en bedre løsning så kommer du til å legge deg på sofaen/gjesterom. Å være med i konfirmasjon er vel noe som følger med når du er i et forhold. Synes ikke det burde være så vanskelig. Er jo ikke konfirmasjon hver helg. Anonym poster: b6abd9ed0f04100b7175b41087c79b39
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2013 #11 Skrevet 7. mai 2013 #7 : Selskapene misliker jeg på et generelt grunnlag, men også fordi de konstant maser om barn, hurra.... Anonym poster: 782d67440b1cd191c12eff0fa82e7052
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2013 #12 Skrevet 7. mai 2013 Typen fortalte om en han jobbet sammen med en gang, som støtt forsov seg til jobben. Så fikk han seg dame, og deres tredje morgen sammen sparket hun ham ut av senga, bokstavelig talt. Han forsov seg ikke flere ganger, kan man si ... Jeg har vært fristet til det samme, for her også slumrer han lenge. I og for seg ikke så ille, jeg også gjør det. Men han hører ikke alarmene, så jeg må enten slå dem av og vekke ham før jeg reiser på jobb, eller ligge der og høre på helt til de slår seg av selv. Enn så lenge kan jeg leve med det, men jeg lurer på hvordan det vil gå når vi får barn. Hva med å vekke ham hver gang du blir vekket? Det virker jo barnslig: "Når du vekker meg, så vekker jeg deg". Men når det virker som om det er det eneste språket han skjønner ... Har prøvd meg på det før uten hell desverre. Nytter ikke å vekke han heller, han bare sover videre inntil jeg blir sinna desverre. Anonym poster: 782d67440b1cd191c12eff0fa82e7052
Gjest xp Skrevet 7. mai 2013 #13 Skrevet 7. mai 2013 Andre gangen klokken ringer, så står du opp. Skru av vekkerklokka/-klokkene. Sett deg i stua, spis frokost og les litt. Når han en gang våkner og kommer til seg selv, så kan du regne med at han lettere hysterisk kommer flygende ut og spør hvorfor du ikke vekket ham. Da skal du svare at du ikke har tenkt å være moren hans, og at en voksen mann må lære seg å stå opp når klokka ringer. Han har hatt god nok tid til å stå opp når klokka har ringt to ganger. Han kan sikkert ligge og snooze når han er hjemme alene, men han må ta hensyn til deg når dere er sammen og sover sammen. Det er bare rett og rimelig. Du skal se at det skal ikke mer enn ganske kort tid før han spretter opp ved første ring. Tar han seg ikke sammen uten en jævlig god grunn for det (aka medisinsk diagnose eller noe), så ville jeg ikke ha satset på at han gidder å respektere deg og ta sin del av ansvaret for at dere begge to skal få en god natts søvn. Gjør du ikke det nå, men bare fortsetter å ergre deg over det og ta mammarollen overfor ham, så er det oppskriften på katastrofe. Klarer du å være tøff i noen dager, så kommer du til å tjene på det i lengden.
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2013 #14 Skrevet 8. mai 2013 Andre gangen klokken ringer, så står du opp. Skru av vekkerklokka/-klokkene. Sett deg i stua, spis frokost og les litt. Når han en gang våkner og kommer til seg selv, så kan du regne med at han lettere hysterisk kommer flygende ut og spør hvorfor du ikke vekket ham. Da skal du svare at du ikke har tenkt å være moren hans, og at en voksen mann må lære seg å stå opp når klokka ringer. Han har hatt god nok tid til å stå opp når klokka har ringt to ganger. Han kan sikkert ligge og snooze når han er hjemme alene, men han må ta hensyn til deg når dere er sammen og sover sammen. Det er bare rett og rimelig. Du skal se at det skal ikke mer enn ganske kort tid før han spretter opp ved første ring. Tar han seg ikke sammen uten en jævlig god grunn for det (aka medisinsk diagnose eller noe), så ville jeg ikke ha satset på at han gidder å respektere deg og ta sin del av ansvaret for at dere begge to skal få en god natts søvn. Gjør du ikke det nå, men bare fortsetter å ergre deg over det og ta mammarollen overfor ham, så er det oppskriften på katastrofe. Klarer du å være tøff i noen dager, så kommer du til å tjene på det i lengden. Haha, for en fantastisk måte å gjøre det på. Men vet ikke helt om jeg er så slem Anonym poster: 782d67440b1cd191c12eff0fa82e7052
Gjest xp Skrevet 8. mai 2013 #15 Skrevet 8. mai 2013 Hvorfor mener du det er slemt? Jeg synes det er mer slemt å ligge der og irritere seg over ham og til slutt bli sint og ha evige krangler om at han ikke står opp. Kan du se det fra den synsvinkelen? Nå har du prøvd på alle mulige andre måter å få ham til å forstå, og det har ikke fungert. Så hvis du ikke prøver dette, så må du bare leve med at han er sånn. Jeg synes ikke mitt forslag er slemt. Jeg mener det handler om at du på en god måte setter grenser for deg selv. Du har også krav på respekt fra hans side. Hvis du ikke setter hardt mot hardt nå, så vil han aldri få respekt for deg. Som sagt, oppskrift på katastrofe, for det vil forplante seg videre til mange andre ting i forholdet, og du vil ende opp utslitt eller bitter. Da er du faktisk slem - både mot deg selv og mot ham. Mye slemmere enn om du setter grenser nå. Det virker ikke som du respekterer deg selv nok, om du mener det er slemt. Det kan virke slemt og skummelt å skulle stå litt mer opp for seg selv. Men det å sette gode grenser for deg selv er det beste og snilleste du kan gjøre. Både for ham, for deg selv, for forholdet dere imellom og for ditt forhold til andre mennesker.
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2013 #16 Skrevet 8. mai 2013 Hvorfor mener du det er slemt? Jeg synes det er mer slemt å ligge der og irritere seg over ham og til slutt bli sint og ha evige krangler om at han ikke står opp. Kan du se det fra den synsvinkelen? Nå har du prøvd på alle mulige andre måter å få ham til å forstå, og det har ikke fungert. Så hvis du ikke prøver dette, så må du bare leve med at han er sånn. Jeg synes ikke mitt forslag er slemt. Jeg mener det handler om at du på en god måte setter grenser for deg selv. Du har også krav på respekt fra hans side. Hvis du ikke setter hardt mot hardt nå, så vil han aldri få respekt for deg. Som sagt, oppskrift på katastrofe, for det vil forplante seg videre til mange andre ting i forholdet, og du vil ende opp utslitt eller bitter. Da er du faktisk slem - både mot deg selv og mot ham. Mye slemmere enn om du setter grenser nå. Det virker ikke som du respekterer deg selv nok, om du mener det er slemt. Det kan virke slemt og skummelt å skulle stå litt mer opp for seg selv. Men det å sette gode grenser for deg selv er det beste og snilleste du kan gjøre. Både for ham, for deg selv, for forholdet dere imellom og for ditt forhold til andre mennesker. Tusen takk for et godt svar. Du har kanskje rett i at jeg ikke respekterer meg selv godt nok, for som regel blir jeg sint men da har jeg latt det skure å gå en stund først. Egentlig så er jeg jo flink til å stå opp for meg selv, men synes jo synd i han som må opp så tidlig... Anonym poster: 782d67440b1cd191c12eff0fa82e7052
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2013 #17 Skrevet 8. mai 2013 Tusen takk for et godt svar. Du har kanskje rett i at jeg ikke respekterer meg selv godt nok, for som regel blir jeg sint men da har jeg latt det skure å gå en stund først. Egentlig så er jeg jo flink til å stå opp for meg selv, men synes jo synd i han som må opp så tidlig... Anonym poster: 782d67440b1cd191c12eff0fa82e7052 Jeg er enig i at det er slemt... Men jeg er faktisk enig i at det er mer slemt mot dere begge å ikke skjære igjennom for å få løst problemet. Og om han da tar hintet, så ser du om du har potensialet i han for å løse en konflikt. Hvis alt blir din skyld, så har du en god unnskyldning til å gi faen i han og finne deg noe bedre. Anonym poster: 7a0c0e2cd7def76acc3b5503a676f30f 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2013 #18 Skrevet 8. mai 2013 Jeg er enig i at det er slemt... Men jeg er faktisk enig i at det er mer slemt mot dere begge å ikke skjære igjennom for å få løst problemet. Og om han da tar hintet, så ser du om du har potensialet i han for å løse en konflikt. Hvis alt blir din skyld, så har du en god unnskyldning til å gi faen i han og finne deg noe bedre. Anonym poster: 7a0c0e2cd7def76acc3b5503a676f30f Men så vil jeg ikke at det skal bli slutt på grunn av en sånn liten sak heller da. Anonym poster: 782d67440b1cd191c12eff0fa82e7052
super-s Skrevet 8. mai 2013 #19 Skrevet 8. mai 2013 Jeg ville lagt meg for å sove på et annet rom (evt. fått ham til å gjøre det) i eksamensperioden hvis dårlig søvn gjør at du gjør det dårligere på eksamen. Han kan jo ikke noe for at han sover urolig. Ang. vekkerklokka kan du ha et vannglass på nattbordet ditt og tømme det over ham når klokka ringer for andre gang. Han kommer sikkert til å bli sur, men etter noen ganger står han vel opp når den ringer for første gang for å unngå å få masse vann i trynet! Er jo verdt et forsøk 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2013 #20 Skrevet 8. mai 2013 Jeg ville lagt meg for å sove på et annet rom (evt. fått ham til å gjøre det) i eksamensperioden hvis dårlig søvn gjør at du gjør det dårligere på eksamen. Han kan jo ikke noe for at han sover urolig. Ang. vekkerklokka kan du ha et vannglass på nattbordet ditt og tømme det over ham når klokka ringer for andre gang. Han kommer sikkert til å bli sur, men etter noen ganger står han vel opp når den ringer for første gang for å unngå å få masse vann i trynet! Er jo verdt et forsøk :fnise: Jeg sov på sofaen i natt for å si det sånn. Anonym poster: 782d67440b1cd191c12eff0fa82e7052
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå