Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Sognebunaden, uten tvil!

Liker de fleste fargevariantene, men denne her i rødt er min favoritt (har den selv, så naturlig nok)

anette2.JPG

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Bergensbunaden & nordhordalandsbunad. (Bilder lånt fra Google)

Hardanger.png556005-9-1274097626029.jpg

Endret av melonen
Skrevet

Kan noen forklare meg hvorfor de synes nordlandsbunaden er så fantastisk fin? For all del, man må få mene hva man vil, men jeg synes den er så kjedelig i forhold til mange andre og ikke så veldig pen i fargene og broderiene. Så utrolig mange andre fine, brokade, silke, pene og harmoniske blomster og smykker.

• Liker 9
Skrevet

Det er ikke noe som heter å låne bilder fra Google :opplyser: Unnskyld, men jeg klarer ikke la være å kommentere sånt.

Og Professor Orm, jeg er helt enig med deg. Er såååå mange fine bunader og jeg skjønner ikke denne utrolige facinasjonen for nordlandsbunaden. Ja, den er kanskje den mest populære men det betyr ikke at det er den fineste. Derfor blir jeg alltid irritert når jeg ser at man kan stemme på Norges fineste bunad. Man stemmer jo på den man har selv (om man har en av de mest populære vel og merke, de andre får ikke være med) og siden så mange har nordlandsbunaden vinner den hver gang. Skulle utført den samme undersøkelsen i utlandet, hadde nok fått et ganske annet svar da :)

• Liker 1
Gjest Cytosin
Skrevet

Syns den jeg har selv er finest, har lilla beltestakk fra Telemark, men må jeg velge en annen, blir det Hardangerbunaden, den er nydelig!

Hardanger_bringeduk_helfig.jpg

• Liker 3
Skrevet

ROGLANDSBUNAD!

1131105-12-1313915176322.jpg

Enig! Har Frafjordmønster selv.

• Liker 1
Skrevet

Øst-Telemark

6e716a47dc616ad5932655007a33748f.jpg

Skrevet

svalb3.JPG

Svalbardbunaden er kjempefin!

Men å fy faen og modellen ser ut på håret.

Skrevet (endret)

.

Endret av Samaysa
  • Liker 3
Skrevet

Ingenting er finere enn Sunnmørsbunaden/Ørskogbunad. Og finest i mørk blå.

AnonymBruker
Skrevet

Bergensbunaden & nordlandsbunad. (Bilder lånt fra Google)

Så hvorfor har du bilder av to andre bunader? Og du har ikke lånt fra Google, du har stjålet fra bildets eier.

Anonym poster: 4e3703b01ef208419a0cce09d778bb35

• Liker 2
Skrevet (endret)

Så hvorfor har du bilder av to andre bunader? Og du har ikke lånt fra Google, du har stjålet fra bildets eier.

Anonym poster: 4e3703b01ef208419a0cce09d778bb35

Nei jeg googlet bilde, det første bilde er jo fra en side som selger bunad. Hva mener du to ANDRE bunader. Jeg vet ikke hvor mye du vet om bunader, men der er bilde av bergensbunaden og nordhordalandsbunaden... ?

Kverulering..

Endret av melonen
Skrevet (endret)

.

Endret av Samaysa
AnonymBruker
Skrevet

Rogalandsbunad

frafjord_sort.jpg

Anonym poster: 31b8b188d0f2906fe01730d29d6fe8f7

Skrevet

Bergensbunaden & nordhordalandsbunad. (Bilder lånt fra Google)

Hardanger.png

Dette bildet var fælt! Det blir helt feil å bruke så mye sminke sammen med bunad. Tar jeg ikke helt feil har hun restylane i leppene også.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

url

Åmlibunaden er den fineste, synes også den er en av de (inkluder telemark) som har fryktelig fin jakke.

Anonym poster: cf483932fd6de43e1225d3789ac996e9

Skrevet (endret)

.

Endret av Samaysa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...