Gå til innhold

Norges fineste bunad!

Momaroria

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Gamle valdres bunad!

valdres-gammel-bunadrosen-bl%C3%A5-011_thumb.jpg

Anonym poster: 296575e713b759d08b50af78d3c86cbf

Enig, dette er den fineste av alle! Har den selv, og elsker den. :)

Anonym poster: db15335abf447fa4198bf972ccc0dbbc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest orkidebuketten

Jeg er bosatt på Jæren i Rogaland og for meg er dette den flotteste.

Karendrakten.

post-69185-0-59753100-1368451041_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cloud9

Jeg har tilgang til både Aust-Agder (Åmlibunad), Vest-Telemark- og Øst-Telemarksbunad. Jeg synes nok at Åmlibunaden er finere enn de to andre, ettersom den ikke er så synlig. Øst-Telemarksbunad syntes å dominere på Frogner.

Ellers så synes jeg de aller fleste bunader er fine. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har tilgang til både Aust-Agder (Åmlibunad), Vest-Telemark- og Øst-Telemarksbunad. Jeg synes nok at Åmlibunaden er finere enn de to andre, ettersom den ikke er så synlig. Øst-Telemarksbunad syntes å dominere på Frogner.

Ellers så synes jeg de aller fleste bunader er fine. :)

Åmlibunaden er jo fin da :) Kjekt med noe ikke alle andre har!

Jeg synes Sunnfjordsbunaden er den fineste! Angrer på atjeg ikke valgte den, har røtter fra Sunnfjord så kunne valgt den (og gledet mormor). Elsker det enkle uttrykket og foldene på skjørtet.

Anonym poster: 6f8c5f21897958b43260f32a7c6cb6a3

Anonym poster: 6f8c5f21897958b43260f32a7c6cb6a3

post-37809-0-67459600-1368460066_thumb.j

post-37809-0-93063800-1368460108_thumb.j

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, det er så mange!

Beltestakken, Østfold-, Rogaland-, Hardanger- og min egen Sognebunad topper listen hos meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Drizzt: Lurer på om det kanskje er en bøstakk?

Edit: altså en beltestakk (heter beltestakk fra Bø) som Samsaya skriver

Endret av Doh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg synes Lofotbunad er skikkelig fin!

http://bunadrosen.no/bilder/damebunad/lofoten-bunadrosen-01.jpg

Selv er jeg så heldig at jeg har to bunader; en vanlig hardangerbunad med perler og vinterbunaden

http://www.norskflid.no/fileshare/filarkivroot/Bunad/Hordaland/Hardanger/Vinterbunad_Hardanger/Hardanger_vinter2_helfigur.jpg

Fikk ikke til å lime inn bilder, så linkene får vel duge...

Anonym poster: 698a0d2751d78fd8536aa729c0dcd513

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg synes den rekonstruerte romsdalsbunaden er den fineste, helt klart! Hvertfall med det eikemønstrede skjørtet og et komplett sølvbelte :jepp: Gleder meg til jeg får råa til å kjøpe den!

http://bunaderoslo.no/bunader/detailed.php?ID=360

Kvinnen uten forkle bærer den bunaden jeg snakker om, vest og skjørt stemmer :) Det er mange som bruker forkleet, men flest bærer den uten!

Endret av Kala
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er spesielt glad i rekonstruerte bunader, slik som min egen fra Øvre Valdres. Elsker at man har så mange valgmuligheter, når det kommer til farger, bringeduker, belter og forkler. Liker også at det er en bunad nesten ingen har...

Endret av Ymra
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Nordlandsbunad, selvsagt. Det er da ikke noe å diskutere engang. :blomst:

Anonym poster: 18b49373ed2c8a533a64b35424218bf1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

For meg er det kun én bunad som gjelder, og det er Hardangerbunaden. Ikke misforstå, det er mange andre flotte bunader, men det er kun Hardangerbunaden som det virkelig lyser Norge av. Hvem har vel ikke minner om postkort med flotte unge jenter og gutter i Hardangerbunaden. Eller bilder fra jonsokfeiring (Sankthansfeiring) med unge brudepar. Eller flotte nasjonalfølelser når man ser fagre kvinner i Hardangerbunaden skue utover flotte fjorder med morell- og eplebløming, foss i bakgrunnen og fjell og fonn. Det er nesten så en drømmer seg bort.

Anonym poster: e55eed82476fa45ca780edfd0955e918

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lofotbunaden

Lofoten-zerkalo.jpg

Ikke misforstå meg, både bunaden og modellen er flott, men hvem søren gjør sminken på disse bildene? Stylisten til Superkul.no? Det ser jo helt horribelt ut!

Har sett samme sminke på veldig mange av bildene her inne, så antar at de er hentet fra samme nettside: blåhvit øyenskygge rundt hele øyet, en overdose lipgloss på (og utenfor) leppene, unaturlig brunkrem og mascara/ øyenbryn som ser ut som de er redigert på med Paint i ettertid.

Endret av Miss-Grey
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...