Gå til innhold

Noen som kjenner seg igjen? Er det normalt?

Anbefalte innlegg

Gjest blomkvisten
Skrevet

Hei!

Jeg er en singel jente på 18 år, har aldri hatt type.. Jeg har datet/snakket en god del med en gutt som er like gammel nå i ca 3 måneder. For 3 uker siden var vi ute sammen og vi endte opp på narchspiel hos han, noe som igjen endte meg sex. Jeg føler at jeg kom enda nærere han på denne måten og ble kjent med han på en anderledes måte. Sex betyr liksom en del for meg, jeg går ikke til seng med noen før jeg faktisk føler at det er rett og føler noe for personen..

Dagene og uken etter ble alt veldig rart, jeg følte at han tok avstand og var bare kjempe rar. Han fortalte en kompis at han var litt flau om vi var sammen vi to og andre venner, men tanke på at vi hadde hatt sex.Tok dette opp med han og han forklarte at han hadde tatt litt avstand og prøvd å være litt "kostbar" for å ikke å gå raskt frem for han var ikke helt sikker på hva han egentlig var ute etter..

Dette synes jeg både var veldig oppklarende men også litt skuffende.. Han sa jo på en indirekte måte at han ikke ville kjøre på med noe seriøst nå med en gang, men jeg har så lyst at han bare skal kjenne meg skikkelig. Jeg har så utrolig mange sider av meg selv å vise han, jeg kunne gjort han så utrolig lykkelig.. Er skikkelig betatt som dere sikkert fortsår, og veldig interessert. Klarer faktisk ikke se på andre gutter og tenker på han heele tiden. Det er jo faktisk slitsomt til tider å hele tiden gå å gruble på hva som kommer til å skje..

Så hva bør jeg gjøre, bør jeg også spille litt kostbar for ikke å virke for desperat? Hva er de beste tipsene dere kan gi meg? Hadde vært takknemlig om noen kunne dele noe :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjenner meg ikke igjen, men tror det er ganske normalt: altså det å gå til sengs med noen og så er den ene parten mer interessert enn den andre.

Jeg har desverre ikke noen tips. Eller, jeg har lyst til å gi tips, men jeg vet at jeg virkelig ikke om det vil hjelpe

Gjest extra
Skrevet (endret)

Jeg har så utrolig mange sider av meg selv å vise han, jeg kunne gjort han så utrolig lykkelig.

Det er du som tror at du kan gjort han veldig lykkelig fordi det er den illusjonen du har for øyeblikket. Hvordan kan du vite at han faktisk hadde blitt lykkelig av dine handlinger og atferd? En kognitiv brist som går mer i retning av ønsketenkning enn realiteten pr.d.d. slik du beskriver den.

Jeg føler at jeg kom enda nærere han på denne måten og ble kjent med han på en anderledes måte. Sex betyr liksom en del for meg, jeg går ikke til seng med noen før jeg faktisk føler at det er rett og føler noe for personen.

Nok en gang tar du utgangspunkt i deg selv og tror at omgivelsene er slik du oppfatter de. I denne situasjonen hadde du følelser som var dypere enn de han hadde. Sex er ikke synonymt med røde roser og middag med levende lys, bare dere to. Slik samfunnet er i dag så har sex blitt en transaksjonsvare på lik linje med varer du kjøper i butikken. Det er tilfredsstillelse av umiddelbare primitive drifter. Nothing more, nothing less.

Tok dette opp med han og han forklarte at han hadde tatt litt avstand og prøvd å være litt "kostbar" for å ikke å gå raskt frem for han var ikke helt sikker på hva han egentlig var ute etter.

PUA?

Han sa jo på en indirekte måte at han ikke ville kjøre på med noe seriøst nå med en gang, men jeg har så lyst at han bare skal kjenne meg skikkelig.

Dessverre du, slik er verden. Man får ikke alltid det man ønsker og må realitetsorientere seg selv. Det faktum at du er 18 og aldri har hatt kjæreste før bekrefter at den nye stimulusen er for rå og ubearbeidet hos deg til å kunne modnes akkurat nå. Gi deg selv noen flere år på baken og ha litt mer kontakt med flere enn èn gutter så tror jeg at du vil kunne skille mellom ungpike illusjoner og sosiale "normer" når det kommer til dating. Du vil forstå spillereglene mye bedre og se det at følelser ikke alltid er ensbetydende at du har truffet den som du skal hengi deg hen til.

Man finner sjeldent "The one" i en så ung alder. Lev livet og ikke ta ting så seriøst. Mange gjør ikke det og de som gjør det ender opp med å bli såret og knust.

Lykke til uansett!

Endret av extra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...