magnhild Skrevet 4. april 2004 #1 Skrevet 4. april 2004 Heisann! Lurte på om noen kunne hjelpe meg litt med å finne ut dette om fonter. Jeg vet at det finnes utrolig mange morsomme fonter rundt om, mye morsommere enn de som finnes i windowspakken. Men det jeg ikke skjønner er hvordan jeg skal kunne bruke disse. Har vært på en del sider og funnet gratis fonter som bare skal kunne lastes ned. Også har jeg funnet ut hvordan jeg skal kunne kopiere disse inn i skrifter på kontrollpanelet, men så går det ikke i det hele tatt. Og nå begynner jeg å bli skikkelig irritert. Er det en enkel måte å gjøre dette på?? Noen som vet? For man må vel ha fontene liggende på pc'en når man skal bruke de? Eller... Klem fra Magnhild som begynner å bli litt oppgitt...
Crazee Skrevet 4. april 2004 #2 Skrevet 4. april 2004 Det er fleire måtar du kan innstallere fontar på. Det første du gjer, om du ikkje har gjort det, er å pakka dei opp slik at dei ikkje ligg i zip-filer eller sånt noko, deretter kan du 1: Flytte dei over i windowsFonts, eller 2: Gå til kontrollpanelet, og opne Skrifter/Fonts, og deretter Fil -> Innstaller ny skrift, eller 3: Skaffe deg ein font-manager slik at du kan bruka fontar kun når du har bruk for dei. Dette er nyttig om du har mange fontar. (Fordi det er ei grense på kor mange fontar du kan ha innstallert samtidig - og jo fleire du har innstallert, jo treigare går Windows.) Hjelper det?
Felicia Skrevet 4. april 2004 #3 Skrevet 4. april 2004 Er dette fonter du har tenkt å bruke på hjemmesiden din? Vil bare gjøre oppmerksom på at det kreves at også den som ser på hjemmesiden din har samme font installert. Dersom noen som ikke har fonten installert ser på siden din, vi de få "kjedelige" standardfonter.
magnhild Skrevet 4. april 2004 Forfatter #4 Skrevet 4. april 2004 Det er fleire måtar du kan innstallere fontar på. Det første du gjer, om du ikkje har gjort det, er å pakka dei opp slik at dei ikkje ligg i zip-filer eller sånt noko, Hvordan pakker jeg de opp? For de blir lagret som zip-filer... Er dette fonter du har tenkt å bruke på hjemmesiden din? Vil bare gjøre oppmerksom på at det kreves at også den som ser på hjemmesiden din har samme font installert. Dersom noen som ikke har fonten installert ser på siden din, vi de få "kjedelige" standardfonter. Tja, du sier noe der. Synes bare at windowsfonter er så kjipe! Takk for hjelpen folkens!
Crazee Skrevet 4. april 2004 #5 Skrevet 4. april 2004 Hvordan pakker jeg de opp? For de blir lagret som zip-filer... Tja - Windows XP har innebygd muligheten til å pakka opp zip-arkiv; dobbeltklikkar du på fila og du får sjå kva som er inni, så treng du berre dra filene (i arkivet) over til der du vil ha dei. Dersom ingenting skjer/Windows ikkje veit kva program det skal bruka når du dobbeltklikkar, kan du laste ned winzip frå www.winzip.com - eller du kan gjera det uansett dersom du vil ha litt større kontroll. (Eg trivest best med winzip i staden for å halda meg til Windows sin måte å gjera det på.)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå